Sidan 102 av 548 FörstaFörsta ... 25292100101102103104112152202 ... SistaSista
Resultat 1 011 till 1 020 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1011
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Underbart väder, märks att det fins annat att göra än hänga på forum.
    Vaddå! Sommaruppehåll på min kant. För varmt med hoj!

    Tog en tredagars semester till Skåne i kylburken och t.o.m. det var för varmt. Men vi hittade en massa nya vägar som är åkbara med MC bara det kallnar av lite grann. Visade hustrun vägen över Kännastubba och då fortatte hon av bara farten att leta liknande vägar så det tog lite extra tid jämfört med "raka spåret".

  2. #1012
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    33+ i skuggan, 37+ på hojen när man kör i solen. Tog en tur ner till blekingekusten, längst ut på Hasslö va det bara 25+. Så nu får vi igen för vi gnälde i vintras. Tosia bonnadagen i Ronneby kan man ju inte vara i denna temp.
    Jan

  3. #1013
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tog en tur i tunna brallor och AC-jackan. Det var acceptabelt varmt efter kl 3 och jag var ute bara ett par mil bort längs kanalen, tittade på passagerarbåten Wilhelm Tham, tog en glass och snackade en bra stund med en TDM-åkare från traktern. Trevligt.

    Nu skall jag åka till en kyrka i närheten för att lyssna på Musik i Sommarnatten eller vad det heter. Goda instrumentalister och en jättebra kör. Jag kan verkligen rekommendera den sortens musikupplevelser.

    Bara ett problem - man måste fråga först så att dom inte använder högtalare till musiken för då avstår jag hellre!

  4. #1014
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Blev två kyrkbesök i helgen. Lördag kör och solist. Söndag, jazz på kyrkorgel - häftigt! Killen som spelade heter Lars Storm och går helt klart i virtuosklass. Har mest hört honom spela líte mer traditionell orgelmusik på hans konserter tidigare och även det svänger bra.

    Tror inte man kan finna bättre lokaler för musik än gamla stenkyrkor. Akustiken är helt suverän och all hjälp av elektronik gör det bara sämre. Mera sånt!

  5. #1015
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tror inte man kan finna bättre lokaler för musik än gamla stenkyrkor. Akustiken är helt suverän och all hjälp av elektronik gör det bara sämre. Mera sånt!

    Sen brukar det som regel vara svalt och skönt i kyrkrummet också!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  6. #1016
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Sen brukar det som regel vara svalt och skönt i kyrkrummet också!
    Jajjamen. Perfekta platser för en stund undan den värsta middagshettan när man är ute på hojtur. Som tur är finns det många kyrkor som står öppna under sommaren.

  7. #1017
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hade tänkt mig en tur med den lokala MC-klubben för att se om man blir godkänd. Var på rätt plats i god tid. Det kom en gubbe förbi och tittade sig omkring, tittade på mig, lade på gas och försvann.

    Jaha, vad gör man då? Jo, man tar en egen tur. Det bar iväg mot Kinnekulle och Utsikten och där hittar jag den andra lokala klubben, den för glidarna. Hamnade vid ett bord med ett par gossar från Degerfors, Ruben och Lennart, som var ute och luftade sig i Skaraborg.

    Eftr en räkmacka och en kopp kaffe fick jag nöjet att visa hur man undviker E20. Tog helt enkelt ett av mina favoritspår, ett av de genare. Annars finns det ett helt gäng med vägar till och från kullen. Finns ju vägar i alla riktningar utom åt väster för där ligger Vänern

    Visade in på sista krokvägen och vi skildes åt. Trevligt att träffas, hoppas vi möts igen

  8. #1018
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hade tänkt mig en tur med den lokala MC-klubben för att se om man blir godkänd. Var på rätt plats i god tid. Det kom en gubbe förbi och tittade sig omkring, tittade på mig, lade på gas och försvann.

    Du kanske skrämde honom med dina vildvuxna mustascher. Annars hade ju klubben kunnat gjort ett klipp och utökat medlemtalet med 100%.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #1019
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Du kanske skrämde honom med dina vildvuxna mustascher.
    Kan det vara på det viset?

  10. #1020
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Du försökte väl inte pussa på han ?
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •