Sidan 101 av 548 FörstaFörsta ... 519199100101102103111151201 ... SistaSista
Resultat 1 001 till 1 010 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1001
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    34 grader i skuggan innan åskan kom och hyfsade till temperaturen lite. Åkturen blev en trevlig men svettig liten tur på ca 15 - 18 mil. Kollade inte så noga. Många stopp blev det längs vägen och det blev det inte svalare av precis men vad otränade rumpor behövde. Det där med max 70 sprack ganska snart för fartvinden var välsignad men behövde lite mera tryck för att fungera.

    Lunchen idag blev flingor och mjölk. Mer avancerat var inte att tänka på. Lite bättre nu på kvällen. Lite kött med frukt och chips till. Funkar liksom inte med vin till flingor.

  2. #1002
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Ett par 65+ for runt i Dalsland och södra Värmland i går. Det var jag och Räven som trotsade sommarhettan. Landskapsnamnet gör verkligen skäl för sig. Mätaren visade uppåt 34 grader. Vi lyckades i allafall köra ca 30 mil på diverse små fina asfaltvägar men även lite grusvägar.
    Det var väldigt skönt att sitta i svalkan på kvällen med en grillbit och ett glas vin. Man skall ju inte klaga på värmen, men folk glömmer ju ganska fort. Tänk på att vi för några månader hade 25 grader kallt i stället. Den här värmen försvinner väl ganska fort igen lagom till att de flesta får semester, tyvärr.

  3. #1003
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Tack Olle för fin gemenskap, Hemma i småland igen. Tack även Ove för din gästfrihet + turen upp till Sunne. Haft en fin vecka med växlande väder minst sagt, sol å varmt å lite norgeregn å trevliga vägar grus å asfalt.
    Jan

  4. #1004
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Question

    Efter en het å intensiv vecka i sadeln konstaterar jag att va sadlarna eller skinnet i rumpan bättre förr. Sista biten hem i 30+ temp. stod jag gärna upp en stund å körde. Min airhawk låg naturligtvis hemma när den kunde behövts.
    Min gamla BMW R75/5 va utrustad med sadel med längsgående kanaler som förmodligen va bra för rumpkomforten.
    Jan

  5. #1005
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Ja du Jan. Tur att vi inte är så enkelspåriga att vi bara glider fram mellan fiken på asfaltvägarna utan utnyttjar ju även de fina små grusvägar vi har. Att skylla på hojen räknas ju inte vid vägvalet. Att köra sporthoj på grus är väl ingen höjdare för den är ju lite för stark. Men däremot alla kromslädar kan åka på grus om bara föraren vill, men det är ju kanske för mycket begärt för då kan den ju bli dammig eller att det viktiga kromet får ett stenskott. Som tur är så blir ju kromet förbjudet i tillverkningen om ett par år. Men då får ju alla putsare problem med all tid de får över, eftersom de hellre putsar än åker.

  6. #1006
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tack även Ove för din gästfrihet + turen upp till Sunne.
    Trevligt med besök och välkommen åter

    Efter en het å intensiv vecka i sadeln konstaterar jag att va sadlarna eller skinnet i rumpan bättre förr. Sista biten hem i 30+ temp. stod jag gärna upp en stund å körde. Min airhawk låg naturligtvis hemma när den kunde behövts.
    Min gamla BMW R75/5 va utrustad med sadel med längsgående kanaler som förmodligen va bra för rumpkomforten.
    Efter den lilla trippen jag gjorde med dig till Sunne i värmen förstår jag att småbarn som gått för länge med sura blöjor är kinkiga. Hade jag haft tillgång till barnpuder så hade det nog gått åt en del.

    Olle Å: Ja du Jan. Tur att vi inte är så enkelspåriga att vi bara glider fram mellan fiken på asfaltvägarna utan utnyttjar ju även de fina små grusvägar vi har.
    Håller med när det gäller små fina vägar men Jan och jag körde några mil på stor grusväg, slät och hård som salsgolv i ytan och med ärtstora stenar på toppen. Där hade det suttit fint med ett par ordentliga crossdäck för mina Anakee bara flöt omkring (Perfekt väg att roa sig med en sidovagnshoj på. Funderar ff )

  7. #1007
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Så nu va dom svettiga kläderna tvättade å klara för nästa tripp. Fruns semester startar om 2 veckor,så det börjar bli dax för ny planering av semestertur.
    Jan

  8. #1008
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Underbart väder, märks att det fins annat att göra än hänga på forum.
    Jan

  9. #1009
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Efter en diskussion framhåller vi att de enda riktiga MCseniorerna är vi, 65+. De andra är ju fortfarande juniorer som ju då kan vara barnvakter till varandra.

  10. #1010
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Ok, men för marginalernas skull behåller jag västen 60+. Fick frågan om om 70+ vid tydingesjön i går. 60+ är ju ändå en ganska bra markering om mogen snygg ungdom som kör mc.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •