Sidan 100 av 548 FörstaFörsta ... 50909899100101102110150200 ... SistaSista
Resultat 991 till 1 000 av 5473

Ämne: 60+

  1. #991
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Att få höra en liten pytteliten flöjt i sommargrönskan på sirkön kändes som grejor på rätt plats.
    Hoppas att inte någon infektion ställer till det för vår Norgeplan, GeCe.
    Men hallå! Jag fick inte höra någon flöjt, jag fick vissla själv jag! Ingen rättvisa här i världen.

    Har varit ute och kört ett par timmar för att rensa och få in lite luft i bihålorna istället för dom förkylningsprodukter som har legat där sen senaste förkylningen. Fungerar faktiskt.

  2. #992
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Packad å klar,termosen å matlådan i morgon. Är sugen att komma iväg. Blir nog över Kännastubba sen mot nordväst. Ska se om jag hittar något nytt väster om långa sjön.
    Jan

  3. #993
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Febrigt här! Norge blir inställd denna gång för min del!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #994
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Febrigt här! Norge blir inställd denna gång för min del!
    Synd, men hälsan går först.

    Har nu kommit tillbaka hem efter att ha "lotsat" den ende kvarvarande norgeresenären på "rätta" vägar.

    Vilsekörning är en konst och den konsten behärskar jag närmast till fulländning. Den första biten som handlar om väl inkörda vägar var som dom brukar - men sen.

    Kommer till Anneberg där jag brukar vika av, men den här gången kör vi rakt men siktet inställt mot i närheten av Molkom. Vi hamnar istället i närheten av Filipstad och vägen består av hårt packat och polerat grus med ett jämnt lager med rullgrus på toppen. Det gruset hade andra idéer om vart hjulen skulle ta vägen än vad vi som körde hade. Nåja, Eländet varade bara några mil , sen kom vi på bättre grusväg för att så småningom bli asfalt.

    Vägen från Molkom till Älvsbacka måste det hänt något med sen jag körde där senast. Nu var det mest skog där jag hade för mig att det skulle vara öppet och t.o.m. sjöutsikt emellanåt. Nu bara skog och vägen var inte ens krokig längre.
    Blev bättre när vi svängt västerut och mellan Munkfors och Sunne var vägen väldigt trevlig.

    Utanför Sunne skilde våra vägar och jag tog minst lika aviga vägar hem igen. Blev en heldag med minst 40 mil på mätaren. Egentligen en ointressant siffra för det som gäller är ju egentligen hur många kurvor man tagit under dagen. Finns det inga mätare med den funktionen?

    Det var iallafall en väldigt bra dag.

  5. #995
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Liknar en gammal välkänd barnsaga det här med Norgeresan där man var 10 stycken från början även om vi bara var 3.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  6. #996
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Men hallå! Jag fick inte höra någon flöjt, jag fick vissla själv jag! Ingen rättvisa här i världen.

    Det kanske finns någon slags rättvisa i det iallafall. Läpparna är alltid på plats. Du får välja reportar, tonart, taktart, hastiget helt och hållet själv och akustiken i hjälmen kan ibland vara riktigt bra om det finns ljudämpare på cykeln. Ingen kritiserar men å andra sidan vållar det sällan några applåder heller men det går väl att överleva.
    Senast redigerat av GeCe den 2010-07-01 klockan 00:07.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #997
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Varit till stan 2 ggr. Först med Lillan som fått nya klossar i frambromsarna och sen en tur med Sigrid som också hade bromsproblem, fastän baktill. Det senare blev åtgärdat med ett litet pill med mejsel för ena klossen hade kommit på sniskan.

    Nytt drivpaket beställt, för jag har fått sträcka kedjan ofta på sistone och nu kommer jag inte stort längre bak med hjulet. Det har gått några tusen mil så jag får vara väldigt nöjd ändå för som jag förstått lär enstånkorna äta kedjor och drev med sked.

    Nu ska här klippas gräs!

  8. #998
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Det har gått några tusen mil så jag får vara väldigt nöjd ändå för som jag förstått lär enstånkorna äta kedjor och drev med sked.

    Nu ska här klippas gräs!

    Har den gått några tusen mil får du vara mer än mycket nöjd för det kostar på att vara gasglad.
    Akta tårna mä gräsklipparn!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #999
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    J-a fartdårar!!!! Nej det är inte skrevraketryttare utan tornsvalor.

    Man går ut och sätter sig i sommarskymnings svalka med ett glas vin och en cigarill. Vad händer? Jo, det kommer en sk. tornseglare med 150 knyck så nära att man får mittbena i kalhyggets glesa vegetation. Och att dom kommer på omkörning i vadhöjd är absolut inte ovanligt.

    Undrar vad dom har för bromsar? Full rulle till en meter innan dom slår ihjäl sig när dom far in unnder takpannorna på grannkåken där dom bor. Konstigt nog missar dom aldrig bromspunkten även om jag sett att dom får göra en ny inflygning för att dom missat hålet. Och när ungarna lämnar boet är dom flygga direkt utan att kunnat flaxa ett enda vingslag i det lilla utrymme som finns i boet.

    Knepiga djur

  10. #1000
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Huvva vilken värme. Airconditionstället med försiktighet kommer att gälla idag för en tur med maxfart 70 till Tiveden. Passar mig bra att grannarna vill ha lite guide för det är totalt omöjligt att göra annat än att sitta i skugga eller på hojen och det är bara tidigt på fm ännu. Men lite glass och rökt godis från tiveds handel är inte fel.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •