Sidan 310 av 548 FörstaFörsta ... 210260300308309310311312320360410 ... SistaSista
Resultat 3 091 till 3 100 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3091
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Aj som fan! Ont i vänsterskanken och ryggen efter att ha vänt kroppen horisontellt när jag gick ur pass i skogen idag. Halkade på en isfläck. Man kanske skulle sätta in vurpskydd i gröna jaktkostymen också, för jag slog mig mer än jag nånsin gjort när jag gått omkull med hojen.

    Nåja, skit samma - älgen är skjuten och hänger flådd och klar. Nästa jakt handlar om vildsvin. Hoppas att blessyrerna läkt till dess.
    Ove

  2. #3092
    Medlem eljems avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    i mitten av sverige
    Inlägg
    148
    Hopsan ! det var inte kul och höra.. hoppas du kryar på dig snabbt.
    Be någon att massera dig med lite muskel salva ! det hjälpte mig när jag blev påkörd av en bilist för ett par år sen.
    Har annars en Kamoflage kostym (delad) som är avsedd för MC med skydd. passar 1.85 lång och normal byggd. skulle den passa dig`? kan du få köpa om du vill. den bara står och samlar damm.
    mvh
    ben
    without proof one cannot be trusted;
    without trust one cannot be respected.

  3. #3093
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Aj som fan! Ont i vänsterskanken och ryggen efter att ha vänt kroppen horisontellt när jag gick ur pass i skogen idag. Halkade på en isfläck. Man kanske skulle sätta in vurpskydd i gröna jaktkostymen också, för jag slog mig mer än jag nånsin gjort när jag gått omkull med hojen.

    Nåja, skit samma - älgen är skjuten och hänger flådd och klar. Nästa jakt handlar om vildsvin. Hoppas att blessyrerna läkt till dess.
    Kan inte komma ihåg att vi har haft isgata både på gatan och överallt på tomten så här länge. Hästarna har ju ett litet helsike bara för att kunna smyga sig fram. Där det finns snö är det väl OK., men där den är tilltrampad är det livsfarligt.
    Vill rekommendera alla som går ut där det är isigt att om möjligt sätta i skruvdubbar åtminstone i klackarna på stövlarna. Mycket lätta att skruva i och ur.
    www.kamaprodukter.se ,, kolla webshop skruvdubb
    Senast redigerat av Olle Å den 2013-01-06 klockan 19:56.

  4. #3094
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av eljem Visa inlägg
    Hopsan ! det var inte kul och höra.. hoppas du kryar på dig snabbt.
    Be någon att massera dig med lite muskel salva ! det hjälpte mig när jag blev påkörd av en bilist för ett par år sen.
    Har annars en Kamoflage kostym (delad) som är avsedd för MC med skydd. passar 1.85 lång och normal byggd. skulle den passa dig`? kan du få köpa om du vill. den bara står och samlar damm.
    mvh
    ben
    Tack eljem, men dels tror jag att min figur är nog som en normalbyggd säl dels är det så att MC-kläder passar illa i skogen för dom är inte tysta. Men tack för erbjudandet!

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kan inte komma ihåg att vi har haft isgata både på gatan och överallt på tomten så här länge. Hästarna har ju ett litet helsike bara för att kunna smyga sig fram. Där det finns snö är det väl OK., men där den är tilltrampad är det livsfarligt.
    Vill rekommendera alla som går ut där det är isigt att om möjligt sätta i skruvdubbar åtminstone i klackarna på stövlarna. Mycket lätta att skruva i och ur.
    www.kamaprodukter.se ,, kolla webshop skruvdubb
    Hur gör man om man ska gå in någonstans, Har man den lilla skruvdragaren i fickan?
    Ove

  5. #3095
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tack eljem, men dels tror jag att min figur är nog som en normalbyggd säl dels är det så att MC-kläder passar illa i skogen för dom är inte tysta. Men tack för erbjudandet!



    Hur gör man om man ska gå in någonstans, Har man den lilla skruvdragaren i fickan?
    Man går ju inte direkt in på parketten.

    Har inte kört något på länge nu för det är fortfarande skridskois på vägarna här ikring. Sålde ju med dubbdäcken på den gamla hojen.
    Håller som bäst på med att konstruera kraschbågar, vilka brukar behövas. Ganska knepigt eftersom den bockapparat jag använder är från början av 1900-talet.
    Värmehandtagen och packväskefästena är monterade, väntar på en högre ruta.

  6. #3096
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Grattis Jan som har namnsdag idag!

    Ute faller snön och marken börjar bli vit efter ett par veckor i grönt. MC-lagret börjar bli billigt för nu verkar vintern ändlös som det brukar vara vid den här tiden. Utan utförsåkning är vintern bara en dj-a transportsträcka, man skulle kanske satsa på samma som tranorna - södra Spanien under vintermånaderna och sen följa våren tebax.

    Dagens aktivitet inställd: Skulle till verkstad med bilen men meken är magsjuk och vill inte smittas och vill inte heller laga bilar idag.

    Själv ska jag laga mat, lammstek kryddad på vanligt sätt med vitlök och rosmarin. Eftersom jag har ett helt lammlår så får jag ge mig på att stycka ner till lämpliga stekar som får vila tillsammans med kryddorna några timmar innan stekning. Man får dra ut på aktiviteterna så man har att göra.

    För övrigt blir jag väl sittande några timmar här vid datorn, en del skrivjobb som ska göras.
    Ove

  7. #3097
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Tja, det är ju lite olika aktiviteter vi har för oss om gagarna. Fick gå ner i en gödselkulvert i en ladugård och reparera i dag. Hmmmmm, lukten sitter fast bra i kläderna ett tag efteråt. Vill helst
    inte gå in på ett fik !!!!!!!
    Fick tips i forumet om hur man lackar sina Giviväskor, så nu gäller det att hitta rätt kulör till dem. Hojen är ju lila och grå.............
    Lite förbannad över att inte isen hann smälta bort innan kylan kom. Vi har ju problem med våra hagar som hästarna går i. Kanske man skulle sko dem med skridskor.
    Våren kommer nog snart i alla fall.

  8. #3098
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tja, det är ju lite olika aktiviteter vi har för oss om gagarna. Fick gå ner i en gödselkulvert i en ladugård och reparera i dag. Hmmmmm, lukten sitter fast bra i kläderna ett tag efteråt. Vill helst
    inte gå in på ett fik !!!!!!!
    Fick tips i forumet om hur man lackar sina Giviväskor, så nu gäller det att hitta rätt kulör till dem. Hojen är ju lila och grå.............
    Lite förbannad över att inte isen hann smälta bort innan kylan kom. Vi har ju problem med våra hagar som hästarna går i. Kanske man skulle sko dem med skridskor.
    Våren kommer nog snart i alla fall.
    Gödseldykning ger en viss odör som vill sitta i länge. Jag fick livrädda en kalv som ramlat ner i flytgödseltanken. Dykning slapp jag göra för det gick att dra upp honom ändå, men händerna luktade dynga minst en vecka efteråt trots idelig tvättning.

    Blir nog att jag får ta mig en tur för att se hästarna åka skridskor - jag gillar ju konståkning.
    Ove

  9. #3099
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Gödseldykning ger en viss odör som vill sitta i länge. Jag fick livrädda en kalv som ramlat ner i flytgödseltanken. Dykning slapp jag göra för det gick att dra upp honom ändå, men händerna luktade dynga minst en vecka efteråt trots idelig tvättning.

    Blir nog att jag får ta mig en tur för att se hästarna åka skridskor - jag gillar ju konståkning.
    På tal om lukt. Vi var ett gäng som för några år sedan hade bokat en hytte i Norge. Gick till receptionen och fick oss anvisade hytten. dörren stod öppen och det verkade Ok. Men. när jag kom in kände jag den karakteristiska lukten av död råtta eller mus. Den stanken kan man inte vädra ut. Finns bara två sätt. Att avlägsna liket eller vänta lång tid till det torkat. Vi fick en annan hytte. Eftersom hytten stått oanvänd hela vintern, så trodde de att det bara var unken luft, som gick att vädra ut.
    Finns en annan lukt som nästan inte går att få bort utan specialknep, nämligen mjölk som runnit ut i exvis ett bagagerum till en bil.

  10. #3100
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    På tal om lukt. Vi var ett gäng som för några år sedan hade bokat en hytte i Norge. Gick till receptionen och fick oss anvisade hytten. dörren stod öppen och det verkade Ok. Men. när jag kom in kände jag den karakteristiska lukten av död råtta eller mus. Den stanken kan man inte vädra ut. Finns bara två sätt. Att avlägsna liket eller vänta lång tid till det torkat. Vi fick en annan hytte. Eftersom hytten stått oanvänd hela vintern, så trodde de att det bara var unken luft, som gick att vädra ut.
    Finns en annan lukt som nästan inte går att få bort utan specialknep, nämligen mjölk som runnit ut i exvis ett bagagerum till en bil.
    Vet! Död mus luktar skam, liksom mjölk. Barn som fikar under färd och provar att dricka ur tetrapac kan spilla omkring sig. Finns bara ett sätt att bli av med lukten - skrota bilen.

    Mera stank - Jag hade tänkt sitta i skjuthuset (jaktkojan) och läsa en god bok och samtidigt ha lite koll över djurlivet. Tänder i kaminen och börjar läsa men ögonen börjar rinna och det osar från spisen. Efter en del forskning och felsökning hittar jag felet - fågelbo i rökröret som är vinklat på mitten. Peta loss gick inte för det blev peta fast istället. Anlägga skorstenseld fungerade inte heller. Fick det bara att fungera som en pulsjet som puffade och sköt lågor och rökringar ut i skogen så länge bränsle fanns, kul i och för sig men...
    Försök att demontera gjorde bara att jag förbannade min noggrannhet när jag monterade skiten. Får rusta mig med verktyg och material och riva, rengöra och montera om igen.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •