Sidan 262 av 548 FörstaFörsta ... 162212252260261262263264272312362 ... SistaSista
Resultat 2 611 till 2 620 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2611
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    101
    Citat Ursprungligen postat av namn Visa inlägg
    Tog en stökresa till Helsingör (ja, i danmark) idag, E6:an är nog tråkig i vanliga fall men idag var jag inte ens nära att krocka/åka av vägen, inte en enda älg eller annat vilt på hela vägen , och då är den om möjligt ännu tråkigare.
    :-)

    Jag har ibland ärenden åt det hållet, fast åt motsatt håll, s.a.s., och kör då, när ögonen börjar klibba igen, gärna de stora delarna av gamla E6:an som finns kvar. Trots allt betydligt roligare och förvånansvärd lite trafikerade.
    För ett par år sedan tog jag en vända till Stockholm och tillbax över en helg, och körde då vad som gick att hitta av gamla riks-ettan. Kan rekommenderas!

  2. #2612
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Pfaff Visa inlägg
    Jag har ibland ärenden åt det hållet, fast åt motsatt håll, s.a.s., och kör då, när ögonen börjar klibba igen, gärna de stora delarna av gamla E6:an som finns kvar. Trots allt betydligt roligare och förvånansvärd lite trafikerade.
    För ett par år sedan tog jag en vända till Stockholm och tillbax över en helg, och körde då vad som gick att hitta av gamla riks-ettan. Kan rekommenderas!
    Man kan tala om verkliga upplevelser om man snokar fram de gamla vägarna.
    Vi har ibland i Norge försökt hitta de ursprungliga vägarna som gick utanför de nyare tunnlarna. Man fattar inte hur de tog sig fram på den tiden. I många fall måste det ha varit livsfarligt
    Visst är det betydligt lugnare på vägen vid sidan av motorvägen, men tyvärr har den gamla vägen bitvis fått utgöra bottnen till den nya, men det brukar finnas slingor kvar.

  3. #2613
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Om det nu inte kommer att vara ett för j^<'ligt pissigt väder så ska jag försöka få ut nån av hojarna på Lördag 12/5 och hänga på 125;orna som gör en Iron Butt med anledning av 125;ans dag. Kan vara lite kul att lukta 2-taktsrök en stund och vara lite nostalgisk.

    Dom kommer att passera Karlsborg och ha ett tankstopp där vid 14-tiden (+ - en massa tid beroende på hur fort dom tar sig fram och vad som händer efter vägen )

    Jag gör nog så att jag kollar i Karlsborg i god tid och kör sen mot Askersund och ser om jag möter dom och kan heja runt lite när dom stannar för tankning. Tror inte dom är mycket för dösnack eftersom dom varit igång sen tidig morgon.
    Ove

  4. #2614
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Regn regn regn. Nu tycker jag att det ett stim med regnväder och mer ska det bli. Den tänkta turen för att heja på 125-åkarna blir nog inte av pga blöta. Allt som ska göras här hemma fordrar iallafall uppehåll. När fasen ska det bli tid och väder att komma ut och köra hoj?
    Ove

  5. #2615
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Regn regn regn. Nu tycker jag att det ett stim med regnväder och mer ska det bli. Den tänkta turen för att heja på 125-åkarna blir nog inte av pga blöta. Allt som ska göras här hemma fordrar iallafall uppehåll. När fasen ska det bli tid och väder att komma ut och köra hoj?
    Ser att stråket med regn drar upp längs stora sjön
    Jan

  6. #2616
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ser att stråket med regn drar upp längs stora sjön
    Jag hade hoppats att komma iväg en tur idag men när jag stack ut näsan genom dörrspringa i morse blåste det och så kom det regn, kallt sådant. Fy för den lede för att köra långt i sånt väder!

    Det hade varit värt lite goväder när dom ska köra så långt på 125;orna. Inte mycke kåpor på dom att gömma sig bakom.
    Ove

  7. #2617
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Unhappy

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jag hade hoppats att komma iväg en tur idag men när jag stack ut näsan genom dörrspringa i morse blåste det och så kom det regn, kallt sådant. Fy för den lede för att köra långt i sånt väder!

    Det hade varit värt lite goväder när dom ska köra så långt på 125;orna. Inte mycke kåpor på dom att gömma sig bakom.
    Regn, kallt å styv kuling. Dagens väderapport från småland.
    Jan

  8. #2618
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jag hade hoppats att komma iväg en tur idag men när jag stack ut näsan genom dörrspringa i morse blåste det och så kom det regn, kallt sådant. Fy för den lede för att köra långt i sånt väder!

    Det hade varit värt lite goväder när dom ska köra så långt på 125;orna. Inte mycke kåpor på dom att gömma sig bakom.
    Undrar hur många de var som startade och hur många som kom i mål
    160m mil på en 125:a

  9. #2619
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Undrar hur många de var som startade och hur många som kom i mål
    160m mil på en 125:a
    Hmmm, 160 mil på 24 tim. 125cc. detta väder.
    Jan

  10. #2620
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Idag är det gråmulet, kallt och blåsigt som omväxling till igår när jag av andra skäl inte kunde köra hoj.

    Vad som finns att göra idag är att kolla vad nya drängen Gustav har för sig. Gustav är en så där nymodig gräsklippare som gör jobbet själv. Men efter att ha klippt en halv dag och man tittar på resultatet så kan man undra om han inte ägnat sig åt någon liten fest på "lura" under helgen för han irrar omkring så det är tussar och lämningar överallt utom i syrenbersån där han varit mer än jag själv hunnit med på tio år.

    Kanske bäst att förklara vad lura eller luripomp är för ungdom och stadsbor: Jo dränglönen var inte så stor och motbok kanske inte heller fanns så det blev att göra festdrickat själv. Socker, jäst och vatten i en sån där stor svagdrickdamejeanne med fjäderbelastad porslinskork som grävdes ner i dynghögen, där det var både varmt och gömt, för jäsning i några veckor. Effekten av drickan var fylla, huvudvärk och dålig mage enligt uppgift från dom som provat. Om det fick jäsa för kort tid blev det mera mage och mindre fylla så det gällde att planera. Slåtterarbetet dagen efter blev nog som det klipparn presterat men det blev bättre framåt veckan då också.

    Eld i spisarna idag och håller koll på Gustav och TV;n. Men va f-n, man är ju pensionär!
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •