Sidan 285 av 548 FörstaFörsta ... 185235275283284285286287295335385 ... SistaSista
Resultat 2 841 till 2 850 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2841
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av kitsapgrl Visa inlägg
    Så jag googlade monstran...haha..ja det var ingen bild på en hoj som kom upp. Så jag vet fortfarande inte hur den ser ut, länk?
    Hoppsan! Påven....

    Prova att googla Monstra 450 istället. Tänk vad ett litet n kan ställa till, hamna i Vatikanen?
    Ove

  2. #2842
    Medlem kitsapgrls avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Bodde nära Tokholm på en ö en gång.
    Inlägg
    91
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hur ser ett sådant ut, vad kostar det och passar det även för gubbrump?
    Här är mitt säte, dyrast $379 för "finrumpor" (fick den i present): http://www.corbin.com/kawasaki/kklx250f.shtml
    Billigare och är nog lika bekväm, Seat concept $159.99.
    Ännu billigare, Sweet cheeks $29.95, fast de skickar inte utanför USA.
    En av gubbarna här i min stat har en dyna på sitt säte, han har ju en gubbrumpa. Han äger den röda klx'en.
    Klicka Här, här och här. Aha, hittade var han fick tag i den, $19.88, fast jag vet inte hur bekväm den är..?

    Problemet med mitt säte var att jag fick den före jag köpte min större tank, och nu passar den inte så bra..har ett glapp mellan tanken och sätet . Ser ju inte så bra ut. Men jag har ju inte ont i finrumpan och det är viktigare, så folk får helt enkelt inte titta så noga..
    Senast redigerat av kitsapgrl den 2012-09-15 klockan 19:38. Anledning: g

  3. #2843
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Citat Ursprungligen postat av kitsapgrl Visa inlägg
    Så jag googlade monstran...haha..ja det var ingen bild på en hoj som kom upp. Så jag vet fortfarande inte hur den ser ut, länk?

    Ove, kul att du prova klx'en. Den är så skoj att köra i skogen på grus. Jupp, man måste ha stål rumpa om man ska köra länge, man kan ju stå upp på peggarna ibland när det behövs (det gjorde jag innan jag fick nytt säte). Jag har corbin säte på min, funkar bra för min rump typ. Det är inte så kul att köra "klx fort" på motorväg, men motorvägen är bara ett onödigt ont för att komma till de roliga grusvägarna.
    Här kommer länken
    http://www.blocket.se/dalarna/Monstr...2.htm?ca=9&w=2
    //Håkan

  4. #2844
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av kitsapgrl Visa inlägg
    Här är mitt säte, dyrast $379 för "finrumpor" (fick den i present): http://www.corbin.com/kawasaki/kklx250f.shtml
    Billigare och är nog lika bekväm, Seat concept $159.99.
    Ännu billigare, Sweet cheeks $29.95, fast de skickar inte utanför USA.
    En av gubbarna här i min stat har en dyna på sitt säte, han har ju en gubbrumpa. Han äger den röda klx'en.
    Klicka Här, här och här. Aha, hittade var han fick tag i den, $19.88, fast jag vet inte hur bekväm den är..?
    Tack! Det är ju inte aktuellt just nu men nu vet jag att det finns grejer att köpa och dom är inte ens särskillt dyra. Bara att svänga iväg över pölen och handla.

    Den där ATV dynan verkar gå att lägga på nästan vad som helst och det grova mönstret dränerar bort vatten som gärna stannar på olämpligt ställe. Kanske något redan nu?
    Ove

  5. #2845
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Så var det ju det där med ABS.
    Håller med kitsapgrl:

    Fick ett nytt "vill ha" begär :
    2013 Husqvarna TR650 Strada ...Terra är inte fel heller.. kitsapgrl

    Vad kostar den då? Monstra x 2,5 kr ?

    //Håkan

    P.S. kitsapgrl Vilka fina bilder dom sätter igång en massa drömmande om företeelser som knappast kan genomföras..
    Senast redigerat av Håkan46 den 2012-09-16 klockan 09:43.

  6. #2846
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Verkligen skottat grus idag på Gruskursen som SMC ordnat i Säffle. Efter två pass med olika balansövningar mellan olika koner och bromsövningar, körde vi ut på Värmlandsnäs och en massa kurviga grusvägar.

  7. #2847
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Verkligen skottat grus idag på Gruskursen som SMC ordnat i Säffle. Efter två pass med olika balansövningar mellan olika koner och bromsövningar, körde vi ut på Värmlandsnäs och en massa kurviga grusvägar.
    Låter verkligen som du haft jättekul!
    Ove

  8. #2848
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    I dag blev det krokiga blekingevägar,både grus å asfalt
    Jan

  9. #2849
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Lindesberg
    Inlägg
    148
    Då var det ca 15 mil idag (mest grus) rund Ramsberg, Kopparberg, Kloten, Malingsbo m.m. och helt underbart. Skulle vara bättre med ngr. MC kompisar - då vågar man åka även riktig små skogsvägar.

  10. #2850
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    I dag blev det krokiga blekingevägar,både grus å asfalt
    Bra att ni håller igång grabbar! Själv har jag idrottat framför TV;n idag - MotoGP...
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •