Sidan 280 av 548 FörstaFörsta ... 180230270278279280281282290330380 ... SistaSista
Resultat 2 791 till 2 800 av 5473

Ämne: 60+

  1. #2791
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Jag gjorde årets mc-åka idag!
    Flyttade hojen, 10 meter, så att den nu står under tak.. (med kapell..)
    Tror jag hamnar sist på listan är "hur mycket har du åkt i år?"
    (Sjukdom kvaddade hösten och våren, sen kom det mesta på sne..)
    Sjukdom är en skit att råka ut för men jag hoppas att du är på rätt väg. Kan rekommendera min rehabmetod - lätt hoj, om sådan finnes i reortoaren, och börja med korta turer som sedan ökar i längd allteftersom lust och ork ökar. Jag själv körde med öppen hjälm och att andas frisk luft mot lite motstånd gjorde underverk med mig. Jädrar vad jag var ute på vägarna första hösten. Oftast helt ensam motorcyklist för de flesta verkade ha ställt in för säsongen.

    Jag tror nog inte att du hamnar sist på listan med 10 meter så det är ingen ide att försöka med att ta det rekordet. Det är nog många som knappt sett sina hojar den här säsongen för jag tycker det har varit glest på vägarna.
    Ove

  2. #2792
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Jag gjorde en 25-mila tur idag. Var till Hofors och provade en TMS 200 (Kinesmoppe) Det påstås att Suzuki äger fabriken i Kina och att detta är en kopia rakt av på DR 200 som har funnits i Sverige.
    15 hk, såg helt ny ut, 300 mil, 7000 kr. Tja, kanske. Kan man åka billigare,puttra runt på grusvägar i grannskapet...
    Hursomhelst fint väder, vackra vägar uppe i Dalarna. En toppenfin tur och min V-strom går ju helt underbart.
    //Håkan

  3. #2793
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Jag gjorde en 25-mila tur idag. Var till Hofors och provade en TMS 200 (Kinesmoppe) Det påstås att Suzuki äger fabriken i Kina och att detta är en kopia rakt av på DR 200 som har funnits i Sverige.
    15 hk, såg helt ny ut, 300 mil, 7000 kr. Tja, kanske. Kan man åka billigare,puttra runt på grusvägar i grannskapet...
    Hursomhelst fint väder, vackra vägar uppe i Dalarna. En toppenfin tur och min V-strom går ju helt underbart.
    //Håkan
    TMS, tydligen = Baotian? Hur är det med service på en sån´? 15 häst låter också lite väl tamt när man sett dig köra. Men jag brukar ju hävda att man ska inte förakta små maskiner, dom kan rätt hanterade prestera en hel del och nu handlade det ju om att puttra omkring.

    För min del, som vill ha det enkelt, skulle jag nog föredra antingen någon äldre KawaZukiYamaHondamodell av det lättare slaget med 250 - 500 cc och ordentlig tillgång till service/reparation. Eller lite rejält ryskt hemsmide utan krångligheter och finesser.
    Ove

  4. #2794
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Inte Baotian. Är inte det Taiwan?
    Företaget heter något på Quinqui. Orkar inte leta .

    En hyfsad offroad med torrvikt under 150 kg 40-50 hk. Fick ett hyfsat förslag från Nina Yamaha XT250 XT400, för lite effekt. Dom första XT600 ligger högt i vikt, samtliga nämnda har endast kickstart

    //Håkan

  5. #2795
    Medlem mirrisens avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    På vischan
    Inlägg
    126
    Jag har haft en TMS 200. Den figurerar även som QingQi och GY i andra länder. Kinesisk licenskopia av Suzuki DR200, de flesta slit- och reservdelar passar rätt av, några härrör från RM125 etc. Hojen gick bra och startade alltid. På ett par nybörjarvarv på en crossbana vibrerade en del saker loss och det var ju inte tal om att hoppa och bredställa så värst mycket, inte... De knappa 15 hästarna är väldigt snälla och det känns väl egentligen mer som en förvuxen moppe. Jag sålde min -07:a med 700 mil på mätaren och nya däck, för 5500 kr, så andrahandsvärdet är tämligen kasst.

  6. #2796
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Var ju på en Hojenträff idag. Kul, men vi blev bara fyra (4) som träffades. Nåja jag har varit med på flera träffar där jag själv utgjort hela 50%. Har jag haft större andel så vill jag nog kalla det miss istället. ( varför kom jag att tänka på UK;s fulaste fruntimmer: Miss Foster? Kan vara att jag nyss käkat pizza och druckit rödtjut till. Blir lätt uppkäftig av pizza. )

    Nåja! Rättning mittåt och samla tankarna!! Få som vill ut och köra och en del manfall på slutet hör till. Men det var den skönaste av dagar att köra i hittills detta år som mest präglats av dagliga regnskurar. Insekterna har minskat i antal så jag nästan misstänker att det har varit lite smygfrost frampå småtimmarna.

    Jag fick iallafall några stora flygfän på hjälmen på utfarten från Motala. Dom träffade som tur var i mitt uppfällda visir och lämnade kletiga spår efter sig. Om dom kommit några cm längre ner hade det inte varit kul.

    Trevligt sällskap gjorde att det inte behövdes någon utfyllnad av tiden med lokal körning. Istället prat och skratt runt ett bord på sommarresturang. Jag fick den möraste wienerschnitsel jag minns och med ganska justa tillbehör. Dom andra hade nog också tur för det var ingen som klagade.

    Perfekt åkväder på bra vägar, trevligt folk och god mat - då leker livet.
    Ove

  7. #2797
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Har tyvärr varit ganska lugnt sista veckorna. Skall iväg till Säffle på en Knixkurs den 16/9,anordnad av SMC, men denna gången på en folkracebana och äntligen med grusunderlag. Skall bli kul att kunna köra under mera ordnade former och att inte behöva riskera ett möte i någon kurva. Har som tur är en gammal Transalp, som varit vurpad ett otal gånger, så det gör inte så mycket om patinan blir ännu ädlare. När det gäller vädret, så får man hoppas det har regnat rejält dagarna före, så banan inte är torr och dammar, för då är det inte så roligt.

  8. #2798
    Medlem kitsapgrls avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Bodde nära Tokholm på en ö en gång.
    Inlägg
    91
    Håkan46, de här filmerna är för dig: http://youtu.be/SKx2MQ1zd10

    Bigbore kit på klx250SF, 29hp: http://youtu.be/thlUWW2iicM

  9. #2799
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Hej Kom hem för två timmar sen från en jättefin tur i Norge. Senior mc Norge Arrangerade årets höstträff på Skinnarbu högfjällshotell straks utanför Rjukan. Vi var vel 50 stycken seniorer som träffast, en jättekul hälg med massa skratt och god mat, bonus var alla dom fina vägar man körde til och från träffet litet rägn på förmiddagen i dag men så dök solen fram, kan man ha det bettere

    __________
    Simen

  10. #2800
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av kitsapgrl Visa inlägg
    Håkan46, de här filmerna är för dig: http://youtu.be/SKx2MQ1zd10

    Bigbore kit på klx250SF, 29hp: http://youtu.be/thlUWW2iicM
    Jag tittade runt i en del affärer i Karlstad idag och hittade ett gäng Yamma och Honda 250 - 450 cc. Endurostuk. Tävlingsmaskiner som vill ha service stup i ett dessvärre, men annars riktigt läckra. Några hade t.o.m. elstart.

    Ett problem när man provsitter en sån maskin är att det är som att sitta på ryggen på en gammal ko. Sadeln är en tvärhand bred och även om hojen är tänkt för aktiv körning så är dynan inte kompatibel med knotig gubbröv. Lite bredare och tjockare stoppning för att kompensera för slappa skinkor kan man fixa till själv men ,,, men? Finns lite som fattas för att det skulle vara en bra hoj för mig, största problemet serviceinervallen - var 10;e timma = i värsta fall en gång om dagen.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •