Sidan 332 av 548 FörstaFörsta ... 232282322330331332333334342382432 ... SistaSista
Resultat 3 311 till 3 320 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3311
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hmm, nästa vecka är lite måsten. Har en kompis som vill följa med oxå. Hoppas det blir snart.
    Hör av er då det är dags.
    Befinner mig idag i Roslagen. Har åkt en massa otroligt kurviga fina vägar från Norrtälje till Väddö, upp till Singö och sedan ner till Rådmansö. Otroliga vägar men mycket växtlighet tätt intill på många ställen. Som vanligt är det ju dessa jäkla bilister som verkar att tro att de är alena på vägarna. I går utanför Enköping for en bilist ut på vägen framför mig, trots att jag kommer på en huvudled. Som tur var hade jag varslat den och var beredd. I dag ute på Singö kom en bilist utfarande från en liten nästan osynlig grusväg nära framför mig.

  2. #3312
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Hör av er då det är dags.
    Befinner mig idag i Roslagen. Har åkt en massa otroligt kurviga fina vägar från Norrtälje till Väddö, upp till Singö och sedan ner till Rådmansö. Otroliga vägar men mycket växtlighet tätt intill på många ställen. Som vanligt är det ju dessa jäkla bilister som verkar att tro att de är alena på vägarna. I går utanför Enköping for en bilist ut på vägen framför mig, trots att jag kommer på en huvudled. Som tur var hade jag varslat den och var beredd. I dag ute på Singö kom en bilist utfarande från en liten nästan osynlig grusväg nära framför mig.
    Drullputtar!! Du meddelade väl dina åsikter med hjälp av kompressorhornet?

    Många frågor kommer efterhand om fina mc-vägar. Skitlätt att hitta för det är bara att köra bort från allt vad E och låga vägnummer heter så finns dom där, mitt framför näsan.
    Ove

  3. #3313
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    I går uttalades det regnhot över Uppland, så jag körde hem i går kväll. Tala om extrema förare av både två och fyra hjul.
    Husvagnsekipage i 120, bilister ( många över 150 ) mcförarna höll sig faktiskt lugnare, runt 120. Detta gäller ju motorvägarna mellan Enköping och Karlstad.
    Transalpen verkar trivas bäst i 110-120 när man kör motorväg. Märka att den har en liten motor för bränsleförbrukningen går då upp till ca 0,6 mot fiskörning ca 0,45.

  4. #3314
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Räven ringde i förra veckan och ville ut och åka i Värmland. Snabba beslut och permissionsansökan till hustrun i tre exemplar.....

    Lördag morgon kör jag iväg till Mullsjö och möter upp och vi tar sen vägen över Falköping och MC-museum där vi blev var en bra stund. Vidare mot Varnhem och Moppemuseum. Mätta på kultur men hungriga på mat körde vi sen hemåt och brassade lite kotlett med kantarellsås.

    Söndag bar det iväg mot Borgvik. Svårt att finna nya alternativ på vägar mot västvärmland numera för vi har kört dom alla redan, men jag lyckades nog med att förlänga raka spåret med några mil ändå. Fika hos Olle Å, sen blev det Glaskogen en stund tills dat var dags att vända hemåt till Borgvik för sill och potater och nattning hemma hos Olle.

    Måndag blev det mer av asfalt-grus blandning. Värsta passagen var en stump väg som såg ut som en uttorkad flodfåra med stigning mot himlen. Olle dammar på som han ridit en get, det hoppar, brötar och dammar något infernaliskt men upp kommer han. Inget att tveka på, ettan i och sen ge sig in i stenröset och lätt imponerad av min egen prestation kom jag också upp! Jan kommer sist med sin GS och sen är vi på väg igen.

    Tossebergsklätten med en härlig väg upp, raggmunk och fläsk, utsikt och trevlig dam var väl värt ett besök. Rekommenderas om man har vägarna förbi. Sen var det östra sidan av mellan- och nedre Fryken som gällde.

    I Kil skildes våra vägar och jag styrde hemåt via lite kul vägar innan en magnifik träsmak gjorde resan så snabb och kort som möjligt..

    Idag har jag haft vilodag, men gått och småflinat för mig själv åt en del som hände efter vägen. Det muntrar upp med några dagar i sadeln...

    Jan och Olle, tack för sällskapet!
    Senast redigerat av Ove den 2013-07-23 klockan 22:12.
    Ove

  5. #3315
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Tack för fina dagar "gubbar", soligt å varmt å dammigt. Vist piggar det upp med att fara omkring som sista man i röken från Värmlands grusvägar. Gråbruna är både kläder å hoj, men det är sånt man får ta.
    Jan

  6. #3316
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tack för fina dagar "gubbar", soligt å varmt å dammigt. Vist piggar det upp med att fara omkring som sista man i röken från Värmlands grusvägar. Gråbruna är både kläder å hoj, men det är sånt man får ta.
    Mycket trevligt med besök söderifrån Sjötorp och Rävemåla av Ove och Jan. Visst hade vi fina vägar att välja på. På många av dem uppskattade vi verkligen den fina fjädringen våra hojar har.
    Det är ju en otrolig massa turister här i Värmland nu på sommaren. Finns även många som ägnar sig åt fotvandring utefter de många fina lederna i Glaskogen. Vi gjord även ett besök vid Sjöänd Skans i Glaskogen och försökte föreställa oss hur soldaterna hade det i sina skydd när de gick vakt och det var30- 40 grader kallt. Googla på det.

  7. #3317
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Sommaruppehåll råder... Fartvinden känns som blåst i en bastu, hjälper inte ens att köra i bara hängslena.
    Ove

  8. #3318
    Medlem mirrisens avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    På vischan
    Inlägg
    126
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Sommaruppehåll råder... Fartvinden känns som blåst i en bastu, hjälper inte ens att köra i bara hängslena.
    Håller med! Jag kan verkligen inte förmå mig att dra på täta mörka heltäckande kläder, när redan all aktivitet i shorts och t-shirt får svetten att rinna... Var sak har sin tid.

  9. #3319
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Man får försöka klä sig tunt, men ändå vara lite skyddad om det händer något. Skinnbyxor och en lättare skinnjacka är ju ok när man åker. Byxorna blir ju varma först när man stannar. Ett goretexställ tycke jag blir ändå varmare.

  10. #3320
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Ber om bra körväder i morgon - lätt mulet, 18 grader och uppehåll. Har en transportkörning som ska göras, en FJR som ska flyttas 18 mil. Kan bli intressant för en sån har jag inte kört tidigare.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •