Sidan 166 av 548 FörstaFörsta ... 66116156164165166167168176216266 ... SistaSista
Resultat 1 651 till 1 660 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1651
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Läste om mässan i DN. Den enda kommentaren om hojar i mitt segment var att BMW 650 GS går att använda till och från jobbet. Hur ska jag göra nu? Jag har ju som pensionär inget jobb att äka till .... får nog ställa av hojarna.
    Ove

  2. #1652
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Alla mina är avställda, men jag jobbade stenhårt igår, tog in ett hoj batteri (5mån gammalt) och ställde det på laddning. Det tycktes ha överlevt kylan men så var det ju fulladdat i november....
    Det har nog gått bra. Du kan väl berätta lite om vad du har för pärlor i garaget, blir lite nyfiken. Och du får se till att ställa på i tid så att du kan bli med på våra turer.

    vad jag menade i förra inlägget är att man räknas liksom inte om men inte har en j - a massa kubik och krom och lullull och skit. Det man hyllar som tjusigt är sånt som jag helst ser till att vara utan.
    Ove

  3. #1653
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tittade på idrott av högsta klass i eftermiddag. Svenskarna blir allt bättre, Viktoria Helgesson kom 6;a i EM. Låter kanske inte så häftigt men Sverige har inte tagit en medalj på damsidan sen 1932 och har knappast haft några deltagare alls under decennier. "Vilken sport" - konståkning naturligtvis! Det enda jag anser är värt att titta på utan motor.
    Ove

  4. #1654
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    vad jag menade i förra inlägget är att man räknas liksom inte om men inte har en j - a massa kubik och krom och lullull och skit. Det man hyllar som tjusigt är sånt som jag helst ser till att vara utan.
    Vem har sagt att du inte räknas för att du inte gillar krom och "lullull"? Undrar om du inte dras med lite fördomar Ove! I alla fall tycker jag du snackar skit!
    Det finns massvis av människor som är rädda om sina fordon och mc och vårdar dem för att de tycker om det och vill om möjligt försöka hålla värdet uppe på dem genom detta. Det är inte alla som du som åker på en 20 gammal offroad som inte är värd så många kr då spelar det väl inte så stor roll om den inte tvättas och putsas på.

    Själv gillar jag lite lagom med krom på visa typer av hojar och det är lätt att hålla rent och snyggt. Utrustar dessutom gärna hojen med lite lullull om det samtidigt har en praktisk funktion och jag känner mig inte som någon snobb för det. Men smaken är liksom baken delad eller hur! Det måste väl man ändå respektera och där tycker jag mig ana brister hos dig.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #1655
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Vem har sagt att du inte räknas för att du inte gillar krom och "lullull"? Undrar om du inte dras med lite fördomar Ove! I alla fall tycker jag du snackar skit!
    . Men smaken är liksom baken delad eller hur! Det måste väl man ändå respektera och där tycker jag mig ana brister hos dig.
    Vill du hänga dina hojar fulla med kromade speglar i form av malteserkors, kromade kråkor -förlåt örnar, kromade döskallar osv så gärna för mig, men jag har inte sett den typen av utstyr på dina hojar. Själv föredrar jag att köra med så "ren" hoj som möjligt. Att den sen samlar på sig lite under användningen är en annan sak.

    Som jag sagt tidigare - jag låter dig sköta dina hojar som du vill men där är vi tydligen inte lika.
    Ove

  6. #1656
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Det jag har är del udda grejer, sånt som absolut inte är dussinvaror (typ 1 av 20 sålda etc)och som man försöker göra iordning, även om det tar tid. Man höjer ju vanligen kraven under jobbets gång..och ibland framgång..
    Sånt är kul! Dom där udda är ofta vädigt intressanta. Det kan vara att en del helt enkelt inte var så bra men det finns ju också sånt som var så långt före sin tid att folk helt enkelt inte begrep och därför inte köpte. Mycket intressant!!
    Ove

  7. #1657
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vill du hänga dina hojar fulla med kromade speglar i form av malteserkors, kromade kråkor -förlåt örnar, kromade döskallar osv så gärna för mig, men jag har inte sett den typen av utstyr på dina hojar. Själv föredrar jag att köra med så "ren" hoj som möjligt. Att den sen samlar på sig lite under användningen är en annan sak.

    Som jag sagt tidigare - jag låter dig sköta dina hojar som du vill men där är vi tydligen inte lika.
    Det var inte ditt sätt att sköta dina hojar som var huvudbudskapet i mitt inlägg utan dina kommentarer om hur andra sköter sina som du gör sak av i ett flertal inlägg. Om någon blir lycklig av att montera en kromad kråka eller talgoxe på sin hoj så må det väl vara vars ensak. Har aldrig hört någon fälla en negativ kommentar om folk så åker på en gammal skitig offroad, utan konstaterar bara att du väljer att göra det. Hur du sköter dina hojar har jag förövrigt aldrig lagt mig i!
    Senast redigerat av GeCe den 2011-01-30 klockan 23:05.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  8. #1658
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Vi är olika, somliga tar sin nya dyra hoj rätt ut i levällingen utan tvekan. Andra sitter med putsduken å gnuggar krom.
    Jan

  9. #1659
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vi är olika, somliga tar sin nya dyra hoj rätt ut i levällingen utan tvekan. Andra sitter med putsduken å gnuggar krom.
    VEM HAR ROLIGAST ????

  10. #1660
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    VEM HAR ROLIGAST ????
    Kan bero på vem du frågar?
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •