Sidan 160 av 548 FörstaFörsta ... 60110150158159160161162170210260 ... SistaSista
Resultat 1 591 till 1 600 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1591
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Her i Bohuslän så har det börjat snöa igjen. Hojen står hos Bike i Trollhätan med nya däck nyservad och väntar på mig,
    Bra med nyservat och nya däck när det drar ihop sig till säsong fram i Mars. Skall du bli med till tranorna i år, du bor ju relativt sett i närheten? Får väl bli en helg denna gången.
    Ove

  2. #1592
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg

    En trevlig afton hos paret GeCe... bjöds på det godaste lamm jag någonsin smakat !! Tackar och får försöka bjuda tillbaka senare i vår.

    Tack själv för besöket och några timmars trevligt umgänge. Omdömet om lammet har vidarebefodrats till kvällens hushållerska som stod för matlagningen som blev mycket glad för berömmet. Lammstek hör till en våra favoriter här och lamm överhuvudtaget med sitt möra fina kött.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #1593
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Man börjar ju se fram mot trandansen i början av April. Sedan blir det väl full fart hela sommaren kan jag tänka, åtminstone för en del. Det är ju så med planer att de revideras ju under resans gång.
    Mina planer för 2011 är ju Trandansen i början av April, 60+ Turen i Värmland i mitten av Maj, Norgeturen början av Juni, FIMrally början av Juli. Hoppas bara att man hinner jobba ihop lite bensinpengar under tiden.
    Vi skall inte klaga över mycket snö. Kollade idag på ett ställe jag tänkt vi skall besöka på Norgeturen, där har de fått mellan 160-190 cm hittills.

  4. #1594
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Man börjar ju se fram mot trandansen i början av April. Sedan blir det väl full fart hela sommaren kan jag tänka, åtminstone för en del. Det är ju så med planer att de revideras ju under resans gång.
    Mina planer för 2011 är ju Trandansen i början av April, 60+ Turen i Värmland i mitten av Maj, Norgeturen början av Juni, FIMrally början av Juli. Hoppas bara att man hinner jobba ihop lite bensinpengar under tiden.
    Vi skall inte klaga över mycket snö. Kollade idag på ett ställe jag tänkt vi skall besöka på Norgeturen, där har de fått mellan 160-190 cm hittills.
    De där låter bra, utom FIM som väl inte är min grej.
    Jan

  5. #1595
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    De där låter bra, utom FIM som väl inte är min grej.
    Att jag funderar på FTM beror på att det i år går av stapeln i Österrike. Vi har ju fotvandrat där några år, så undrade hur det skulle vara att upptäcka landet per mc. Tyvärr kan man ju inte åka på vandringslederna, men förhoppningsvis finns det en del småvägar.

  6. #1596
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Att jag funderar på FTM beror på att det i år går av stapeln i Österrike. Vi har ju fotvandrat där några år, så undrade hur det skulle vara att upptäcka landet per mc. Tyvärr kan man ju inte åka på vandringslederna, men förhoppningsvis finns det en del småvägar.
    Det är ok att upptäcka Österike från hojen, men varför trängas med 1000 tals andra ? Bäst är ju om det är så lite trafik som möjligt.
    Jan

  7. #1597
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Bra med nyservat och nya däck när det drar ihop sig till säsong fram i Mars. Skall du bli med till tranorna i år, du bor ju relativt sett i närheten? Får väl bli en helg denna gången.
    I år blir det nog å kolla på tranorna bara gi besked på hvilken helg ni åker

  8. #1598
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg


    I år blir det nog å kolla på tranorna bara gi besked på hvilken helg ni åker
    Ove har bevakningsuppdraget om när fåglarna är som mest. Vill minnas att vi prickade in 18000 för något år seda. Mäktig syn med så många stora pippisar på en gång som hoppar å trumpetar. Sen brukar det bli lite hojkörning å snack å mat å kaffe, nja normal hojsamvaro helt enkelt.
    Jan

  9. #1599
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Det är ok att upptäcka Österike från hojen, men varför trängas med 1000 tals andra ? Bäst är ju om det är så lite trafik som möjligt.
    Vi brukar ju åka i ett ganska litet gäng i vanliga fall eller oxå åker jag ensam. För en gångs skull tänkte jag kolla hur det är på en riktig storträff för har aldrig varit på en sådan förut..
    Men som sagt, undantagandes träffen med 18000 tranor.

  10. #1600
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ove har bevakningsuppdraget om när fåglarna är som mest. Vill minnas att vi prickade in 18000 för något år seda. Mäktig syn med så många stora pippisar på en gång som hoppar å trumpetar. Sen brukar det bli lite hojkörning å snack å mat å kaffe, nja normal hojsamvaro helt enkelt.

    Här http://na.se/nyheter/orebro/1.106065...-fagelskadning kan man prata om fågelskådare!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •