Sidan 333 av 548 FörstaFörsta ... 233283323331332333334335343383433 ... SistaSista
Resultat 3 321 till 3 330 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3321
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ber om bra körväder i morgon - lätt mulet, 18 grader och uppehåll. Har en transportkörning som ska göras, en FJR som ska flyttas 18 mil. Kan bli intressant för en sån har jag inte kört tidigare.
    Bara va lugn med gaspådraget Ove Annars så kan den flyga ifrån dig

    _________
    Simen

  2. #3322
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Bara va lugn med gaspådraget Ove Annars så kan den flyga ifrån dig

    _________
    Simen
    Oj Har den en enstånka??
    Ove

  3. #3323
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194


    Hehe tror inte det nei. fyra cylindrar och bara 143hk

  4. #3324
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg


    Hehe tror inte det nei. fyra cylindrar och bara 143hk
    OK! Ska närma mig försiktigt och gömma nyckeln bakom ryggen tills jag är i sadeln - sen är det väl bara att försöka hålla sig fast...
    Ove

  5. #3325
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Inte bara dyslektiker utan även färgblind tydligen - det var ingen grå FJR utan en svart TDM som jag skulle flytta. För att vara säker på att den kom ända hem plussade jag på lite till dom 18 så det blev nog närmare 30 mil. Lite vilse körde jag också för ordningens skull.

    Maskinellt var den OK men chassiet skulle jag vilja ha lite annorlunda. Orättvist att jämföra med min Sigrid, gammal DR on/off road som passar mig väldigt bra och är mjuk och följsam och som alla såna hojar har väldigt bra komfort.

    Ganska breda däck och som jag tycker lite lustig styrgeometri gör den spårkänslig och den vill svänga mer än vad jag vill. Motstyrning i kurvorna blev mest hållemotstyrning som var rätt tröttsam innan jag hittade rätt grepp på styret och drog till mig istället för att skjuta på.
    Sittkomfort, nja, fick vila ganska ofta - hade tänkt mig att klara den lille turen utan att stanna men så blev det inte. Satt och funderade på hur i hellskotta tjällossningen farit fram med vägen i JULI(?), jag körde ju där för en vecka sen och väggen var då lite ojämn, men helt OK!

    Positivt: Fjädring och styregenskaperna var helt OK när asfalten var jämn och fin och vägen slingrade sig i långa svepande kurvor. Det bästa var nog ändå ljudnivån, Inget avgasljud var hörbart på förarplats i marschfart - SKÖNT.

    Nej snälla Tomten, ingen TDM på min önskelista. Jag kommer igen med något annat när det är dags.
    Ove

  6. #3326
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Upptäckte något mystiskt med bakdäcket idag, det är inte jämnt slitet! En del av däcket är det dags att byta och resten kan gå några hundra mil till? Jag har INTE farit omkring och tvärnitat och jag har inte känt av någon obalans. Är det ojämt gjutet?

    Ordnar sig - var och tittade på dörren hos hojdoktorn som har semester ett par veckor till. Hade annars tänkt byta olja, filter och däcket men det kan vänta en stund. Jag har ju inga stora planer annat är Hjälmaren runt på grus, men det är sent i månaden. Nån som vill bli med?
    Ove

  7. #3327
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs down

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Upptäckte något mystiskt med bakdäcket idag, det är inte jämnt slitet! En del av däcket är det dags att byta och resten kan gå några hundra mil till? Jag har INTE farit omkring och tvärnitat och jag har inte känt av någon obalans. Är det ojämt gjutet?

    Ordnar sig - var och tittade på dörren hos hojdoktorn som har semester ett par veckor till. Hade annars tänkt byta olja, filter och däcket men det kan vänta en stund. Jag har ju inga stora planer annat är Hjälmaren runt på grus, men det är sent i månaden. Nån som vill bli med?
    Dom blir sånna, kombidäcken
    Jan

  8. #3328
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Dom blir sånna, kombidäcken
    Stod på verandan i eftermiddags och njöt av en rejäl regnskur. Den behövdes verkligen. Då kom en grupp hojar förbi. Några hade både ruta och goretexställ, andra utan ruta och i skinnkläder.
    Vi njuter nog av våra TURER PÅ OLIKA VIS.
    Mina hojdäck börjar oxå bli lite konstiga i formen och är nog dax snart att kassera.

  9. #3329
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Mina hojdäck börjar oxå bli lite konstiga i formen och är nog dax snart att kassera.
    Kanske idé att slipa av det sista på asfalt? Jag har hittat ett utflyktsmål som heter "Krigsflygfält 16, Brattforsheden". Det är det enda som finns kvar och där kan man få gajdning och få flyga Viggensimulator om man är villig att betala 350 pengar/pers. om man förbeställer och kommer i en liten grupp om 4-5 pers. Intressant??

    Det finns även en del väg i området, grus eller asfalt, bara att välja.
    Ove

  10. #3330
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Gårdagens värme var av det värre slaget - bara att hålla sig i skugga eller inne! En stund före kanalsimmet kom en åskfront med störtregn och vind så att starten fick flyttas fram 45 minuter så det värsta fick dra över. Funktionärerna var blötare än dom som simmade och dom som verkar fått mest blöta var alla mobiler, dom lade av knippevis så det blev lite strul med kommunikationerna (nutidens elektronik är egentligen riktig skit!! )
    Själv klarade jag mig bra för jag hade av praktiska skäl valt bort att köra fyrhjuling mot att köra bil redan före loppet så jag blev bara halvblöt.

    Morgonen är lite skyig och luften är frisk och sval. Hoppas att dagen fortsätter som den börjat.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •