Sidan 542 av 548 FörstaFörsta ... 42442492532540541542543544 ... SistaSista
Resultat 5 411 till 5 420 av 5473

Ämne: 60+

  1. #5411
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Två tranor flög runt och letade efter en tomt att bygga på i morse så jag kommer nog att ha fåglar inom synhåll i sommar, hoppas jag.
    Även årets nya gym har kommit i form av en jättehög med ved som ska hanteras. Bra för kroppen (hoppas jag).
    Ove

  2. #5412
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Två tranor flög runt och letade efter en tomt att bygga på i morse så jag kommer nog att ha fåglar inom synhåll i sommar, hoppas jag.
    Även årets nya gym har kommit i form av en jättehög med ved som ska hanteras. Bra för kroppen (hoppas jag).
    Inte riktigt säker , men troligen förra årets tranpar har anlänt igen. De fick ju en inbjudan för några år sedan då vi var vid Hornborgasjön.

  3. #5413
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Fick besök idag, inte av tranor men av Olle med sidovagnstransalpen. Trevligt! Tog en liten tur med bil till platåbergen för att kolla utsikten och vi sa Hej! till tranorna när vi körde förbi.

    Tack Olle för besöket och välkommen åter!
    Ove

  4. #5414
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Våren är här på riktigt. Varmt och regn samtidigt. Rördrommen har kommit till sin vik i sjön och kvittrar sitt OOO...OOO...OOO med ett OOO/sekund ungefär. Vackert!

    Försökte få besiktningstid idag men det fanns ingen gudskelov, för som sagt, det regnar. Kroppen känns begagnad efter att jag hade en ordentlig genomkörare på gymmet "Vedhögen" igår så strapatser känns inte nödvändiga idag. Ägnar förmiddagen åt slowfood istället...
    Ove

  5. #5415
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Mera vårtecken - en sjöfågel har råkat förirrat sig ner i en skorstenspipa, fastnat i spjället och dött. Den har varit där några dagar för den luktade rätt illa men var fortfarande intakt. Troligen en skarv... Vad gör en sån i en skorsten??
    Ove

  6. #5416
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Mera vårtecken - en sjöfågel har råkat förirrat sig ner i en skorstenspipa, fastnat i spjället och dött. Den har varit där några dagar för den luktade rätt illa men var fortfarande intakt. Troligen en skarv... Vad gör en sån i en skorsten??
    Mera vår. Hästarna , nordisar, tappar vinterpälsen och rullar sig i leran, snyggt. 2 tranor och 7 rådjur i hagen utanför vårt hus. Två rådjur på gräsmattan i morse, men frugan skrämde iväg dem innan de hade plockat våra tulpaner.

  7. #5417
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Nu äntligen! Sigrid är besiktigad, 2 ggr. Besiktningsmannen upptäckte att blecket i kedjelåset var trasigt - åkte till verkstad och fick det lagat - sen till besiktningen igen så var det klart. Längesen jag oroade mig för vad dom ev. skulle hitta, nu är jag bara glad att dom upptäcker det jag sjäälv missat även om det blir en ombesiktning.
    Ove

  8. #5418
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nu äntligen! Sigrid är besiktigad, 2 ggr. Besiktningsmannen upptäckte att blecket i kedjelåset var trasigt - åkte till verkstad och fick det lagat - sen till besiktningen igen så var det klart. Längesen jag oroade mig för vad dom ev. skulle hitta, nu är jag bara glad att dom upptäcker det jag sjäälv missat även om det blir en ombesiktning.
    Bra, vi betalar för dom ska se vad vi inte sett.
    Jan

  9. #5419
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Bra, vi betalar för dom ska se vad vi inte sett.
    Var på väg till jobbet för många år sedan, hade kanske 200 m kvar, då plötslig motorn varvade upp. Stannade och upptäckte att kedjan var borta. fick gå tillbaka en bit och hittade den på vägen. Hittade ett lås på jobbet. Sedan dess nitar jag alltid.

  10. #5420
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Rubriker kan man få fundera på. SVT idag: "Majoriteten av döda i MC-olyckor bröt mot regler. Bara var femte kör helt lagligt."

    Nu undrar jag vad som påstås - Är det var femte av oss som fortfarande är i livet som inte bryter mot regler eller är det fyra av fem som omkommit som fortfarande kör mot reglerna i knuttehimlen?

    Ivern att vinkla rubrikerna till att bli lite skandalkänsla går fel ibland...
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •