Sidan 541 av 548 FörstaFörsta ... 41441491531539540541542543 ... SistaSista
Resultat 5 401 till 5 410 av 5473

Ämne: 60+

  1. #5401
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    ÄHH, batteriet var ju till bilen. Annars finns ju tanken på en elmotor i hojen, bara jag kan hitta någon lämplig drivkälla. Plats för batteri finns ju.
    Skall åka till Kristinehamn för att deltaga i CMCK:s långfredagstur. Turen startar 11oo vid torget och går Filipstad- Karlstad och åter. Lite kyligt på morgonen kanske, med sedan blir det nog fint väder, sol och uppehåll. Brukar vara flera hundra , ibland över 1000 olika hojar av alla de sorter som finns.

  2. #5402
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Skall åka till Kristinehamn för att deltaga i CMCK:s långfredagstur. Turen startar 11oo vid torget och går Filipstad- Karlstad och åter. Lite kyligt på morgonen kanske, med sedan blir det nog fint väder, sol och uppehåll. Brukar vara flera hundra , ibland över 1000 olika hojar av alla de sorter som finns.
    Kul att vanka omkring på gatan i Kristinehamn och titta på hoj och folk. Har provat att vara med och köra ett par gånger men jag kom till Storfors som längst. Kökörning på raka och breda vägar är inte riktigt min grej så jag avbröt när jag började gäspa för ofta, då vände jag och körde hem ...
    Ove

  3. #5403
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kul att vanka omkring på gatan i Kristinehamn och titta på hoj och folk. Har provat att vara med och köra ett par gånger men jag kom till Storfors som längst. Kökörning på raka och breda vägar är inte riktigt min grej så jag avbröt när jag började gäspa för ofta, då vände jag och körde hem ...
    Gillar inte heller kö-körning, så jag åkte direkt till Filipstad, för dit kom ju hojarna också. Vet inte hur många men jag tippar på 4-500 st. kanske mera.
    Många ville ju visa upp sitt senaste och finaste, så jag kände mig lite som en katt bland hermelinerna. Använder ju ett Goretexställ från Jofama, från anno 2005. Visserligen väckte min hoj uppmärksamhet och det diskuterades en del om att bygga till en sidvagn. Lite kallt på förmiddagen , men ok på eftermiddagen med strålande sol.

  4. #5404
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Gillar inte heller kö-körning, så jag åkte direkt till Filipstad, för dit kom ju hojarna också. Vet inte hur många men jag tippar på 4-500 st. kanske mera.
    När den körningen är avklarad är det dags att önska er alla en GLAD PÅSK!
    Ove

  5. #5405
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Hojen är inlämnad och grejer beställda. Handlarn som jag beställde hos hade inte hemma så han får dom till veckan. Därefter ska hojen besiktigas och när det är klart så har nog tranorna flugit sin kos. Får väl sitta i korgen hos Olle eller följa i kön med bilen - ordnar sig - det brukar det göra..
    Ove

  6. #5406
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jäddra skit!! Batteriet har lagt av och det som fungerat perfekt tidigare. kan vara minst 10 år eller om det var original 25 år, så det var ju iallafall inte så gammalt. Jag har skött det perfekt de senaste tio åren - vridit av nyckeln och släckt lyset varje höst - men nu i vinter satte jag det på underhållsladdning och det var väl det som ställde till det.

    Nu skall jag satsa på ett nytt av yppersta kvalitet så det blir en sväng till Biltema där jag vet att man kan få tag på bra grejer.
    Ove

  7. #5407
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Oops! Fick mail från Ketil om att han var nödställd i Ukraina! Ringde till honom och meddelade honom detta, men han satt i sin bostad i Norge och nådde gott. Någon har alltså kapat hans dator och han jobbar med att få det tillrättat. Ev. ska han med på en resa Vänern runt till sommaren.
    Ove

  8. #5408
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Oops! Fick mail från Ketil om att han var nödställd i Ukraina! Ringde till honom och meddelade honom detta, men han satt i sin bostad i Norge och nådde gott. Någon har alltså kapat hans dator och han jobbar med att få det tillrättat. Ev. ska han med på en resa Vänern runt till sommaren.
    Id-kapning kan ju vara väldigt traumatiskt. gäller nog att byta lösenord då och då. En tur runt Grodhavet kan nog bli en trevlig tripp. Kan jag, så hänger jag på.

  9. #5409
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Id-kapning kan ju vara väldigt traumatiskt. gäller nog att byta lösenord då och då. En tur runt Grodhavet kan nog bli en trevlig tripp. Kan jag, så hänger jag på.
    Hoppas han få ordning på det. Grodhavet har blivit nästan hemmabana både i höger å vänstervarv. Tur med vädret kan det bli en fin runda. Hänger på om det passar.
    Jan

  10. #5410
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Alltid trevligt med en sväng runt Vänern. En lagom dagstripp på ca. 50 mil. Har kört rundan några gånger nu men det finns alltid lite nytt att se och köra.

    Tog ut Byrackan ur vinteridet idag. Lite tjurig men hon kom igång, Körde runt lite på byn för att ladda i lite nytt i batteriet men fy fanken va grus det ligger överallt.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •