Sidan 437 av 548 FörstaFörsta ... 337387427435436437438439447487537 ... SistaSista
Resultat 4 361 till 4 370 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4361
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Hej
    Satt igår och kollade på ett annat forum och hittade info om att Trafikverket har en karta där samtliga asfaltvägar är röda eller snarare orangea.

    https://nvdb2012.trafikverket.se/SeTransportnatverket

    P.S. Jag och kompisen Alf planerade att åka över Flatruet i somras. Vi fick dock inte ihop det med logistiken. Kanske i sommar i stället..
    //Håkan
    Men då får man inte med enskilda vägar som också kan va intressanta för oss.
    Jan

  2. #4362
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Kanske man kan utgå ifrån att övriga vägar som inte är orangea är grusvägar. Hur vanligt är det med asfalterade privata vägar?
    Kartan kan användas som ett komplement
    //Håkan

  3. #4363
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Oj, missa melodifestivalen. Va helt borta. Letade vägar å chattade med GS körare från Hälsingland å Jämtland. Så kan det gå.
    Jan

  4. #4364
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Oj, missa melodifestivalen. Va helt borta. Letade vägar å chattade med GS körare från Hälsingland å Jämtland. Så kan det gå.
    Gjorde inget, allt annat är bättre. Själv skippade jag melodifestivalen och gick till datorn och lyssnade på musik istället...
    Ove

  5. #4365
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Vårvinter i början av Februari! Halt som fanken överallt, att ta svängen runt knuten är förenat med risk för sladd och vurpa till fots. Grusa hjälper inte för kornen försvinner ner i isen till nästa gång man ska ut.
    Det kommer väl säkert en vända med snö igen innan det är dags att tänka på att ta ut hoj även om dom stora vägarna är isfria och ibland t.o.m. torra.

    Undrar hur det ser ut i Extremaduraområdet i Spanien, om fåglarna börjat sträcka på sina vingar bland korkekarna inför resan norrut. Dom brukar förståndigt nog dela upp färden i flera etapper innan dom kommer till oss med början i slutet av Mars. Räknar väl som vanligt att max inträffar en vecka in i April och i år är det i samband med Påskhelgen. Passar det herrarna och ev. och gärna också damerna med en Tranresa i år och i så fall vilken dag?

    I vilket fall så blir det att jag tar en tur eller tre för att kolla vägar runt Hornborgasjön innan, så att jag vet hur det ser ut och att damerna på fiket är på plats.
    Ove

  6. #4366
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    För min del hoppas jag att pippisarna kommer i början av April, eftersom i medio av denna månad är jag förhindrad att ta någon längre tur pga. att min hustru avviker till Spanien på en vecka.
    Vårvintern ställer till det. Nu är det inte kul att köra på annat än de minsta vägarna eftersom det stöper på många håll.
    I norra Värmland där Svenska Rallyt börjar denna vecka, är det kanonväglag säger rallyförarna.
    Undrar varför de inte har vinterrally för hojar. Kanske lite för farligt för svenska myndigheters krav.

  7. #4367
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    76
    Tranorna har en särskild plats i mitt hjärta. Vilka flygproffs! Jag åker ner till södra Spanien den sista veckan i mars men då har dom kanske redan dragit? Får väl se hur det är. Vid bra väder tar dom inte många dagar på sig...

  8. #4368
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Sista veckan i Mars finns nog dom flesta på Rügen och samlar sig för det stora språnget över hav för att komma till Sverige så att i Spanien ska nog inte många vara kvar.
    Jo dom tar det ganska lugnt och stannar och käkar, väntar på rätt väder och ägnar sig åt ett vilt nöjesliv med sång och dans längs vägen.
    Ove

  9. #4369
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    76
    Då kan jag ägna mig åt körningen. Tids nog kommer de till sjön Kvismaren, där de senaste åren har blivit ganska många!

  10. #4370
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Tranorna har en tjänst att uppfylla. Samlingspunkt för vårrusiga mcförare som ska någonstans träffas. Nu bryr sig inte tranorna om oss om vi inte för ett jäkla buller. Vist är det mäktiga fåglar. Blir dom 20000 på samma plats är det imponerande. Så nu har tranorna blivit vårmönstringsobjekt för många som gillar köra hoj.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •