Sidan 46 av 548 FörstaFörsta ... 3644454647485696146546 ... SistaSista
Resultat 451 till 460 av 5473

Ämne: 60+

  1. #451
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Ja du räven vintern är grym för oss Bikers och Hojare! > >
    Undrar när jag såg en +grad på termometern senast. Svanarna hopar väl sig nånstans nere i Europa och tycker att det är dags att komma snart så det är dags att börja rosta av för att vara i körbart skick när dom kommer.

    Eftersom jag inte har varmgarage kan jag inte ens gå ut och torrgasa i sittande på en hoj. Får väl ta på mig hjälmen coh sätta mig baklänges på en köksstol och pluttra med läpparna. Om jag sätter på en värmefläkt i nosen också så kan jag låtsas att det är sommar.

  2. #452
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Om jag sätter på en värmefläkt i nosen också så kan jag låtsas att det är sommar.
    Precis så varmt att det kändes på det viset var det en dag i somras, veckan före midsommar. Kändes verkligen som att någon stod och blåste varmluft i ansiktet. Var så varmt att det var helt uteslutet att köra med nedfällt visir. Känns väldigt avlägset i tider som dessa!
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #453
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Precis så varmt att det kändes på det viset var det en dag i somras, veckan före midsommar. Kändes verkligen som att någon stod och blåste varmluft i ansiktet. Var så varmt att det var helt uteslutet att köra med nedfällt visir. Känns väldigt avlägset i tider som dessa!
    Känns inte så lite tröstlöst när man tittar på termometern men vissa vårtecken syns. Veden tar det hårt på och när den tar slut är det vår som gäller. En av mina tre koltrastar har börat bli aggressiv mot den andre med gul näbb men kelar med den som har svart, så det är väl familjebildning på gång. Talgoxarna skriker på Judith av och till sen några veckor, men lägger av med det kalla dagar.

    Sen är det annat som talar emot att vår är på gång, typ att storvänern börjar få nyis och då kommer våren senare i området omkring. Hoppas att det bara är för några dagar.

    Fågelkännare GeCe får väl bestämma när det är dags att göra en egen tråd för sångsvanarna vid Tysslingen som vi tänkt göra tradition av i år.

  4. #454
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Fågelkännare GeCe
    Fågelskådekikareägare kallas det Ove! Det är det enda jag känner till i frågan iallafall!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #455
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Fågelskådekikareägare kallas det Ove! Det är det enda jag känner till i frågan iallafall!
    Nänä! Skådafågelkikarägare GeCe! Jag är impad av dina kunskaper inom ornitologin vilket kanske inte i sig leder till någon större berömmelse och ära eftersom mina kunskaper är rudimentära.

    Undrar var man ska placera en tråd som gäller Tysslingeturen. Ett allternativ är "Träffar och Körningar" men med tanke på väglaget kanske det är bättre med "Off Road"?
    När jag skådar fågel är det nog vid närmare eftertanke "Off Topic" som gäller, men i vilket fall kanske det är dags att kolla intresset. Vi vet ju sen tidigare att man måste ha lite framförhållning så att folk hinner säga upp sig från jobbet, avveckla familjerelationer o.s.v. för att kunna hänga med

  6. #456
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Lokala observatörer som rapporterar fågeltätheten å skriker NU. Då gäller det som sagt att vara flexibel, släppa allt å dra. Så upplevde jag fjolårets trandans. Men å andra sidan fick jag uppleva när alla dessa stora fåglar trumpetade för fulla läktare. Mycket mäktigt.
    Jan

  7. #457
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Finns det rent av någon medlem i "Trehundraklubben" här på forumet ?
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #458
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Finns det rent av någon medlem i "Trehundraklubben" här på forumet ?
    Vet ej, men vi har en liten 15.100 klubb men då handlar det bara om en sort: Trana (Grus-grus).

  9. #459
    Medlem Ingemars avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    190
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vet ej, men vi har en liten 15.100 klubb men då handlar det bara om en sort: Trana (Grus-grus).
    Får mig att minnas när jag på -60 talet var ute och kollade efter en viss Trana med förnamnet Tom En fantastiskt duktig rallyförare som kunde konsten att köra Volvo. Var absolut ingen gröngöling

  10. #460
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Känner ett gäng från skåne, Landskrona, mm. Som är sånna som sett 300 på mätaren. Dom va här uppe hos mig för att prova smålänsk krokväg. Men dom bara skar kurvor för att öka hastigheten,haha
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •