Sidan 436 av 548 FörstaFörsta ... 336386426434435436437438446486536 ... SistaSista
Resultat 4 351 till 4 360 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4351
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Åre är ju bara ett delmål på vidare färd mot Norge.
    Resan är MÅLET ?
    Jan

  2. #4352
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Skall vi lobba eller dribbla?

  3. #4353
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Skall vi lobba eller dribbla?
    Dribbla låter mera intressant..
    Ove

  4. #4354
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Dribbla låter mera intressant..
    Jag kör på kraft som vanligt.
    Jan

  5. #4355
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag kör på kraft som vanligt.
    Kan nog behövas om jag förstått dina planer på att ge dig ut i spenaten. Mellansverige har ju väldigt gott om höga grönsaker.

  6. #4356
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Investerat i ny karta, detaljerad så man ser byvägarna. Som vanligt där uppe slutar vägarna mitt i skogen, eller vid stockupplag. Stockupplag ser ju olika ut, så det får man väl ta ?
    Jan

  7. #4357
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Investerat i ny karta, detaljerad så man ser byvägarna. Som vanligt där uppe slutar vägarna mitt i skogen, eller vid stockupplag. Stockupplag ser ju olika ut, så det får man väl ta ?
    Likadant här i Värmland. Hittar man en kul väg bort i skogarna, så slutar den i en vändplats eller stockupplag.
    Var ute på en tripp idag neråt Dalsland med ett fikastopp i Bengtsfors. När jag åkte iväg, så var småvägarna ganska hårda, men lite spåriga. På hemvägen hade solen ställt till med lite vårkänslor i form av modd i söderlägena.
    En otroligt fin hojdag med strålande sol och omkring nollan.
    Några av vägarna har jag inte kört på vintern förut och man blir lite förvånad av vad mycket mera av naturen man ser då inga löv skymmer utsikten.
    Som vanligt undrar man vad folk i suvar har i huvet egentligen. På väg hem körde en suv ut framför mig, visserligen var det lite moddigt, men den körde onödigt sakta och bromsade mig rejält. Det värsta var ju att den skulle bara några kilometer. Varför då i helsike köra ut framför mig. Om den åtminstone hade hållit åt sidan, men den trodde kanske han körde en Hummer.

  8. #4358
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Hittat lite alternativ genom Härjedalen. Min karta säger inte om det är grus eller asfalt. Enskilda vägar är nästan 100% grus. Statliga vägar utan vägnummer vet man inte. Om vägarna är norrlänskt raka vet man inte.
    Jan

  9. #4359
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hittat lite alternativ genom Härjedalen. Min karta säger inte om det är grus eller asfalt. Enskilda vägar är nästan 100% grus. Statliga vägar utan vägnummer vet man inte. Om vägarna är norrlänskt raka vet man inte.
    En bra hjälp brukar att vara om man kollar med Eniro samtidigt.

  10. #4360
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372

    Karta Trafikverket

    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hittat lite alternativ genom Härjedalen. Min karta säger inte om det är grus eller asfalt. Enskilda vägar är nästan 100% grus. Statliga vägar utan vägnummer vet man inte. Om vägarna är norrlänskt raka vet man inte.
    Hej
    Satt igår och kollade på ett annat forum och hittade info om att Trafikverket har en karta där samtliga asfaltvägar är röda eller snarare orangea.

    https://nvdb2012.trafikverket.se/SeTransportnatverket

    P.S. Jag och kompisen Alf planerade att åka över Flatruet i somras. Vi fick dock inte ihop det med logistiken. Kanske i sommar i stället..
    //Håkan
    Senast redigerat av Håkan46 den 2015-02-07 klockan 20:23.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •