Sidan 328 av 548 FörstaFörsta ... 228278318326327328329330338378428 ... SistaSista
Resultat 3 271 till 3 280 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3271
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ursäkta, men vi har varit 14 dagar i alperna å kört hoj. Vädret va lite nyckigt, mycket blöta vägar. Men härligt att återse gamla alppass.
    Välkommen tebax till gamla landet. Tror nog att vädret här varit bättre efter vad som synts på nyheterna. Hoppas att resan ändå var bra.

    Mitt körande har varit på korthållsnivå på sistone men i morse klättrade jag upp på Sigrid och körde en liten runda på ett par timmar, 12- 15 mil så där, och kommer hem frisk och stark - nästan som ny. Mot rygg och höftvärk är mc-körning på offroadhoj skitbra och rekommenderas varmt.
    Ove

  2. #3272
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    6 dagar utan chans att få köra annat är bil. Bröllop i dagarna tre, födelsedagskalas en dag och idag skjutsat syföreningen på utflykt. Nej jag syr inte annat än en och annan knapp, bara kallad när det är kökstjänst eller skjutsning. I morgon ska jag in på besiktning för att försöka få reda på om jag mår som jag tycker och på Torsdag ska det regna.

    Vädret har varit strålande ett tag nu, oavsett vad man gör. Ska jag jobba så är det bara att köra igång i gryningen och kompensera med siesta. Ska man inte göra något finns alltid lagom skugga. Mygg naturligtvis men det finns mer på andra håll. Har det nog ändå ganska bra.
    Ove

  3. #3273
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Visst, det ju synd att klaga . Det är det många ändå som gör.
    Undrar om Räven hade någon fin tur till sydligare nejder.
    Själv hemkommen från årliga Norgeveckan med en fin tur med bara lite regn. Omväxlande vägar med allt från nylagd asfalt till grusvägar som varit genomspolade av smältvatten,med så djupa diken tvärs över "vägen" att fjädringen bottnade både bak och fram, men till Blåhöj kom vi i allafall. I mitt fall tredje försöket.

  4. #3274
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Sköna turer hoppas jag!

    Själv var jag till sjukstugan igår. Staffettläkare? Är inte det att jämställa med sockerpiller, ville lyssna på lungorna med skjortan på, palperade med plasthanskar av den tjockare sorten o.s.v. Jävvla amatörer!! Skit samma - jag fick påfyllt med medicinrecept iallafall. Ska träffa en riktig läkare snart, en sån som lyckats få ett fast jobb. Placebodoktorer har jag fått nog av.

    Andra konstiga grejjer: Såg i hyllan på ICA att det fanns kattmjölk. Hur mjölkar man en katt??
    Ove

  5. #3275
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Visst, det ju synd att klaga . Det är det många ändå som gör.
    Undrar om Räven hade någon fin tur till sydligare nejder.
    Själv hemkommen från årliga Norgeveckan med en fin tur med bara lite regn. Omväxlande vägar med allt från nylagd asfalt till grusvägar som varit genomspolade av smältvatten,med så djupa diken tvärs över "vägen" att fjädringen bottnade både bak och fram, men till Blåhöj kom vi i allafall. I mitt fall tredje försöket.
    Grattis Olle, hoppas Blåhöj motsvarade förväntningarna å ni hade klart väder. Alpen va på sin regniga å snöiga humör denna gång. Många fina pass å underbara vägar ändå. Dom högsta passen va stängda på grund av nysnö. Blev ca 200 mil alpkörning på 10 dagar där. Att vädret kunde varit bättre å varmare är man ju van vid från Norge.
    Jan

  6. #3276
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Go eftermidddagstur idag. Mulet när jag drog iväg och enstaka regnstänk. Jag hade garderat med plast i sommarskorna och det fungerade - molnen drog bort och jag hade fint, men blåsigt väder hela resan. Drog neröver Kinnekulle och träffade i Hällekis på Citroënentusiaster med ett gäng 2 CV och pratade bort en stund med dom. Sen via Lidköping till Läckö för att se om Susie med sina 40 rövare skulle dyka upp, vilket dom inte gjorde.

    Blev istället en tur till Spiken där jag träffade en Göteborgare med dotter och medföljande Finländare som var ute på dagstur. Diskussion uppstod om sång i hjälm med såna dära kommunikationsgrejer -dottern tyckte inte om...

    25 mil i byig vind gör att man känner sig uppmukad och välgymnastiserad där midjan funnits för längesen. Skönt på sätt och vis.
    Ove

  7. #3277
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Tjena Ove
    Det där låter bra. Hade tänkt att ta mig till Adventure Days i Säfsen idag. Vi sågs där för ett år sedan.
    En ihållande förkylning och utlovat regn gjorde att jag/vi blev kvar på hemmaplan.
    Morgondagen kommer nog att uppvisa hyfsat väder, men då är det kalas hos dottern så det får väl bli nästa år istället.
    //Håkan

  8. #3278
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Grattis Olle, hoppas Blåhöj motsvarade förväntningarna å ni hade klart väder. Alpen va på sin regniga å snöiga humör denna gång. Många fina pass å underbara vägar ändå. Dom högsta passen va stängda på grund av nysnö. Blev ca 200 mil alpkörning på 10 dagar där. Att vädret kunde varit bättre å varmare är man ju van vid från Norge.
    Visst var färden upp till Blåhöj värt priset speciellt då kompisarna sköt på och knuffade min hoj genom en snödriva som spärrade vägen. Min hoj var ju minst , så därför valde vi den för att göra ett försök att komma igenom. Blåhöj gör verkligen skäl för namnet. vet inte hur många mil man kan se, men det är ett blått skimmer över det man ser i fjärran. Otroligt vackert.
    Olika drabbar ju vädret oss. Synd att du hade lite dåligt väder i Alperna. Vi hade ca 2- uppe på högfjällen och kanske 20+ i dalgångarna.
    Med tanke på tidigare års körningar i Norge verkar det som om första veckan i Juni är det tidigaste man kan köra för att vara säker på att vägarna är öppna. Finns nog fortfarande en del privata vägar som inte är öppna ännu.
    En sak vi retade oss på var att vi fick betala vid en bom för att köra vägen upp, men den var inte "körbar" med vanlig mc eller bil och dessutom spärrad av snödriva. Hade nog inte klarat det om vi inte hade lämnat packningen kvar vid campingen i Lom.
    Senast redigerat av Olle Å den 2013-06-15 klockan 08:43.

  9. #3279
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Blev sittande tillsammans med en del folk med järnväg som yrke och hobby igår när jag var på barndop. (killen heter numera Hjalmar). Fick tips om att i Nora finns det järnvägsmuseum och järnväg där di gamle ångloken körs regelbundet.

    Fick en idé: Kanske en sån där Hojenträff som vi brukar skriva om några gånger/år men som sällan blir av.

    Förslag: Att en helg i Augusti komma till Nora från alla håll på dom fina vägarna som finns i området. 2 övernattningar i sovvagnar som fungerar som vandrarhem. Dagen på plats kan man låta hojen vila eller kanske ta en sväng i omgivningarna, men mest umgås på muséet eller ute på spåret åkandes tåg fram å tebax.

    Vad säger ni pojkar och flickor i alla åldrar - ska vi lägga upp en tråd om Hojenträff??
    Ove

  10. #3280
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Visst var färden upp till Blåhöj värt priset speciellt då kompisarna sköt på och knuffade min hoj genom en snödriva som spärrade vägen. Min hoj var ju minst , så därför valde vi den för att göra ett försök att komma igenom. Blåhöj gör verkligen skäl för namnet. vet inte hur många mil man kan se, men det är ett blått skimmer över det man ser i fjärran. Otroligt vackert.
    Olika drabbar ju vädret oss. Synd att du hade lite dåligt väder i Alperna. Vi hade ca 2- uppe på högfjällen och kanske 20+ i dalgångarna.
    Med tanke på tidigare års körningar i Norge verkar det som om första veckan i Juni är det tidigaste man kan köra för att vara säker på att vägarna är öppna. Finns nog fortfarande en del privata vägar som inte är öppna ännu.
    En sak vi retade oss på var att vi fick betala vid en bom för att köra vägen upp, men den var inte "körbar" med vanlig mc eller bil och dessutom spärrad av snödriva. Hade nog inte klarat det om vi inte hade lämnat packningen kvar vid campingen i Lom.
    Vid klart väder är Blåhöj en av de vackraste platser, tycker sig se det mesta av Norges fjällvärld från en plats.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •