Sidan 451 av 548 FörstaFörsta ... 351401441449450451452453461501 ... SistaSista
Resultat 4 501 till 4 510 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4501
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Bra, oftast är det statsbor som gillar dessa vandaler. Föresten, kan dom få vargarna också. Bara ställer till oreda på landsbygden dessa djurplågare.
    Jan

  2. #4502
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Oj! En röd, dom går fort dom.

    Grattis till nyförvärvet!

    Man tackar. Har bara kört ca 500 m ännu. Väntar på ett nytt framdäck.
    //Håkan

  3. #4503
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Bra, oftast är det statsbor som gillar dessa vandaler. Föresten, kan dom få vargarna också. Bara ställer till oreda på landsbygden dessa djurplågare.
    Ryktas om att det skall finnas fyra vargar härikring, så enligt vad stadsborna vill, så skall kalvarna släppas ut på bete ändå. Tänk bara om stadsborna kunde komma ut och hjälpa till att ordna med staketen, men de törs väl inte, för det finns ju både vildsvin och varg på skogen

  4. #4504
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tog ut Greta i solen i morse för en sväng till Värmland. Startade och Greta gick bra men bara dryga halvmilen. Tanken som jag trodde var full var det inte, snarare tom och soppan som var i var nog 3 år gammal. Vred över till res. men hon fortsatte att gå illa, faktiskt bara på en cylinder. Stannade i Gullspång och tankade. STP förgasarrengöring fanns inte så jag chansade på rengöring för direktinsprutning och hällde i det mesta av flaskans innehåll i tanken.

    Då hade jag ett val: hem eller fortsätta? Jag valde både och genom att satsa på två mil vidare och hade det inte löst sig då så gällde hemåt. Styrde iväg med min encylindriga parallelltwin och misströstade eftersom hon verkade gå sämre efterhand, men - efter en stund bara det händer - jag har beställt mer kraft än vad motorn kunde ge när plötsligt bägge cyllarna hittade på att dom skulle jobba tillsammans och det blev ett jädra drag på trean som jag inte var förberedd på men det var bara att nypa till fingrarna och slå av och peta i nya växlar. Sen blev det lite varierat varv för att kolla om allt var som det skulle.

    Inte en misständning förrän jag kört tanken tom IGEN! Hade naturligtvis glömt att ställa tripmätaren förra stoppet. På med reserven och fortfarande inga problem.

    Välsignad vare STP för sina fantastiska produkter som gör att man slipper skruva i onödan.
    Ove

  5. #4505
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Skulle vara obligatoriskt för alla att starta säsongen med en flaska STP i tanken, eller varför inte sluta säsongen med STP-soppa??

  6. #4506

    Ny månad, ny faktura

    Tidigare i tråden skrev jag om att jag påstods ha passerat Sundsvallsbron och därmed häftade i skuld med kronor 9:- till Transportstyrelsen.
    Överklagade och slapp betala ( dvs dock måste jag ändå betala beloppet och sedan få restitution..)

    Törs jag säga att jag idag fått mars månads faktura, på nio spänn ??
    Gissar att det är samma bil från Litauen som passerat bron.

    Nytt kapitel, nytt överklagande..
    Ska man behöva göra detta VARJE månad?
    J-a idioter...

    Hur ska man få stopp på detta?
    Såg en film på TV där en litauisk bil figurerade och deras skyltar är mycket lika våra så jag förstår automatiska felläsningen.

  7. #4507
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Tidigare i tråden skrev jag om att jag påstods ha passerat Sundsvallsbron och därmed häftade i skuld med kronor 9:- till Transportstyrelsen.
    Överklagade och slapp betala ( dvs dock måste jag ändå betala beloppet och sedan få restitution..)

    Törs jag säga att jag idag fått mars månads faktura, på nio spänn ??
    Gissar att det är samma bil från Litauen som passerat bron.

    Nytt kapitel, nytt överklagande..
    Ska man behöva göra detta VARJE månad?
    J-a idioter...

    Hur ska man få stopp på detta?
    Såg en film på TV där en litauisk bil figurerade och deras skyltar är mycket lika våra så jag förstår automatiska felläsningen.
    Tror du har en ovän därute nånstans...du har väl inte stänkt vatten eller nåt på nån va...?

  8. #4508
    Skyltarna är väldigt lika, den enda skillnaden jag har upptäckt är att det sitter några väldigt små runda märken mellan bokstäverna och siffrorna och dom tror inte jag att kameran som läser av ser.
    Jan-Olov

  9. #4509
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Skyltarna är väldigt lika, den enda skillnaden jag har upptäckt är att det sitter några väldigt små runda märken mellan bokstäverna och siffrorna och dom tror inte jag att kameran som läser av ser.
    https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q=...license+plates

    Svenska plåtar:
    Jag har typen som är sist, AUU 489 med slutna fyror..
    http://www.olavsplates.com/sweden.html

    Bilen från Litauen som kör över bron åt mig har skylt enligt "GPY264"

    På nåt sätt ska jag fixa det här.
    Brevbomber står dock fn långt ner på listan...

    EDIT:
    Talade idag med Trpt styr och de "kände till problemet"..
    Man kommer att göra en lista över svenska reg nr som berörs och de kommer att granskas manuellt innan fakturan går ut..
    Senast redigerat av LowTech den 2015-04-24 klockan 17:15.

  10. #4510
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Har varit till Holland en 6-dagarssväng med sån där pensionärsbussresa och smakat på ost och tulpaner. Provade träskor som var förvånansvärt bekväma men dom klampade när jag gick omkring i dom. Vi var även på Keukenhof och tittade på blommor. När jag nöp ett blad för att smaka på hörde jag en svensk dam säga till sitt sällskap "så får man väl inte göra" så jag får gå till blomsterlökshandlaren här hemma och välja tulpaner med smakgaranti.

    När jag kom hem låg det ett brev om trängselskatt för den resa jag gjorde i Göteborg 24/3. 32:- kostade det att köra till färjeterminalen och tillbaka genom stan. Ganska OK om man slipper köra där mer än en gång vart 5;e år.

    Nu, med lätt svullna ben och en aning av arbetslust, ska jag försöka leda upp kroppaen efter allt sittande.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •