Sidan 450 av 548 FörstaFörsta ... 350400440448449450451452460500 ... SistaSista
Resultat 4 491 till 4 500 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4491
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Ove. Nu äger jag inte längre någon DR 650 RSE. Såld efter 3 timmar på Blocket. Det blev 600 mil senaste säsongen, faktiskt en av dom trevligaste hojar jag ägt. Dock något tröttande efter dagar på över 40 mil.
    //Håkan

  2. #4492
    Jag har fått fullständig redovisning av ingående delar i totala kostnaden. Inget mygel här.
    Kollar senare upp det mot vad Skattev visar på deklarationen.
    Har anlitat samma gäng tidigare.
    - De kommer i tid när de ska titta på jobbet.
    - De ser till att all materielen lev i tid.
    - De kommer i tid när jobbet ska göras..( dom går inte hem kl 15.30...)

    Var hittar man såna svenska hantverkare?
    Bara att komma i tid tycks vara ett oöverstigligt problem..

  3. #4493
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Jag har fått fullständig redovisning av ingående delar i totala kostnaden. Inget mygel här.
    Kollar senare upp det mot vad Skattev visar på deklarationen.
    Har anlitat samma gäng tidigare.
    - De kommer i tid när de ska titta på jobbet.
    - De ser till att all materielen lev i tid.
    - De kommer i tid när jobbet ska göras..( dom går inte hem kl 15.30...)

    Var hittar man såna svenska hantverkare?
    Bara att komma i tid tycks vara ett oöverstigligt problem..
    Jag har 2 ibland 3 polacker jobbar åt mej..deras arbetsmoral går inte att jämföra med en svensk..där e vi väldigt överens...För övrigt finns de viktigare saker än ROT att värna om...Ordna till den i särklass dåliga vården istället.T.e.x eller rättare OBEFINTLIGA.

    kurwa opieki
    Senast redigerat av Benny intruder den 2015-04-15 klockan 22:26.

  4. #4494
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Ove. Nu äger jag inte längre någon DR 650 RSE. Såld efter 3 timmar på Blocket. Det blev 600 mil senaste säsongen, faktiskt en av dom trevligaste hojar jag ägt. Dock något tröttande efter dagar på över 40 mil.
    //Håkan
    Oops! Snabba byten... Den hojen hann jag aldrig se. Vad ska det bli nästa gång?
    Ove

  5. #4495
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Benny intruder Visa inlägg
    Jag har 2 ibland 3 polacker jobbar åt mej..deras arbetsmoral går inte att jämföra med en svensk..där e vi väldigt överens...För övrigt finns de viktigare saker än ROT att värna om...Ordna till den i särklass dåliga vården istället.T.e.x eller rättare OBEFINTLIGA.

    kurwa opieki
    Njaaaa, tycker att du drar alla över en kam. det är troligen bara de bästa du kommit i kontakt med. Tror nog de bästa svenska kan konkurrera. Har ju själv varit verksam som hantverkare och egenföretagare sedan 60-talet, så jag kan nog bedöma ett och annat. Många svenska hantverkare är ju anställda med allt vad det innebär. De får ju lön och en massa förmåner trots ibland dålig arbetsmoral, men det får ju ändå kunden betala.
    Jobbade en kortare period på en fabrik som inhyrd egenföretagare, och märkte då inställningen hos flera av jobbarna att man inte skulle jobba för hårt, för då tjänade firman för mycket. Behöver jag nämna vilken politisk tillhörighet de hade? Själv fick jag extra bonus några gånger, vilket upprörde några. Det var de som helst bara såg till att få lönekuvertet.
    Senast redigerat av Olle Å den 2015-04-16 klockan 08:55.

  6. #4496
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Njaaaa, tycker att du drar alla över en kam. det är troligen bara de bästa du kommit i kontakt med. Tror nog de bästa svenska kan konkurrera. Har ju själv varit verksam som hantverkare och egenföretagare sedan 60-talet, så jag kan nog bedöma ett och annat. Många svenska hantverkare är ju anställda med allt vad det innebär. De får ju lön och en massa förmåner trots ibland dålig arbetsmoral, men det får ju ändå kunden betala.
    Jobbade en kortare period på en fabrik som inhyrd egenföretagare, och märkte då inställningen hos flera av jobbarna att man inte skulle jobba för hårt, för då tjänade firman för mycket. Behöver jag nämna vilken politisk tillhörighet de hade? Själv fick jag extra bonus några gånger, vilket upprörde några. Det var de som helst bara såg till att få lönekuvertet.
    Jo jag drog nog alla över en kam där... men det är ju en ekonomisk bit också...de går ju 3 polacker på vad en svensk hantverkare debiterar å vi svenskar har nog gärna den mentaliteten att vi gör de I morgon istället,jämfört med dom polacker jag har haft att göra med...Driftiga och jäkligt duktiga.. Idag har ju marknaden ändrats väldigt,det går inte att debitera för höga kostnader för då får man inte jobbet helt enkelt,å stora aktörer som jag mest gör jobb åt har stor makt att bestämma detta...de e faktiskt så illa att jag funderar på att lägga av som entreprenör..

  7. #4497
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Oops! Snabba byten... Den hojen hann jag aldrig se. Vad ska det bli nästa gång?
    Den är redan inköpt. Se bild på tråden: Senaste Inköp.
    //Håkan

  8. #4498
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Den är redan inköpt. Se bild på tråden: Senaste Inköp.
    //Håkan
    Oj! En röd, dom går fort dom.

    Grattis till nyförvärvet!
    Ove

  9. #4499
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Körde förbi Karlstad igår och såg då att stan har fått nya invånare. Bredvid vägen mitt ute på en stor glänta, bara ca. 200 m. från bostadsområdet Hultsberg och 1 km från IKEA gick en stor vildsvinssugga med en stor kull med småttingar. Dom är alltså på väg att flytta in i städerna vilket är bra, för då minskar problemen på landsorten.
    Ove

  10. #4500
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Körde förbi Karlstad igår och såg då att stan har fått nya invånare. Bredvid vägen mitt ute på en stor glänta, bara ca. 200 m. från bostadsområdet Hultsberg och 1 km från IKEA gick en stor vildsvinssugga med en stor kull med småttingar. Dom är alltså på väg att flytta in i städerna vilket är bra, för då minskar problemen på landsorten.
    Troligen kommer de från trångbodda familjer i trakten av Lillerud. Nu har ju Karlstad inte bara fått tvåbenta invandrare från utlandet utan även fyrbenta från inlandet.
    Politikerna kommer nog att ställas till svars, då gräsmattorna i hultsberg kommer att bökas upp.
    Det är ju viktigare att gräsmattorna är fina än att bönderna förlorar miljonbelopp på grisarnas framfart.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •