Sidan 547 av 548 FörstaFörsta ... 47447497537545546547548 SistaSista
Resultat 5 461 till 5 470 av 5473

Ämne: 60+

  1. #5461
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Akuten!
    Hoppas på snabb bättring.

  2. #5462
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Krya på dig!
    Ove

  3. #5463
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    2020-03-07, ingen fler aktivitet här? Vet har ni tagit vägen?

  4. #5464
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    2020-03-07, ingen fler aktivitet här? Vet har ni tagit vägen?
    För min del är jag hojlös och har inte kört alls på några år pga hälsoläget. Även de andra i det ursprungliga gänget har trappat ner så att resor och träffar att planera och snacka om har det inte blivit så mycke av.

    Hade naturligtvis varit kul om flera nappat på tråden och fortsatt att skriva om allt och ingenting, så som tråden var tänkt.
    Ove

  5. #5465
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    För min del är jag hojlös och har inte kört alls på några år pga hälsoläget. Även de andra i det ursprungliga gänget har trappat ner så att resor och träffar att planera och snacka om har det inte blivit så mycke av.

    Hade naturligtvis varit kul om flera nappat på tråden och fortsatt att skriva om allt och ingenting, så som tråden var tänkt.
    Åh så ledsamt att läsa.

  6. #5466
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Åh så ledsamt att läsa.
    Visst är det tråkigt att inte tråden lever vidare, men det är samtidigt väldigt roligt att den ändå finns. Jag roar mig med att titta tillbaka på alla stolligheter vi hittat på genom åren och det är ett digert dokument att gå igenom. Har nu kommit till sida 255 av 547 så det finns att göra. Tolv år av minnen i detta forumet och några år som försvunnit genom att det tidigare som vi var med i bara försvann.

    Att jag och några till insett att tvåhjul inte längre är förenligt är bara naturens gång.
    Ove

  7. #5467
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Du får väl gör som jag, övergå till 3 hjul. Har numera övergått till att ha mina parallella bak som du vet. Vi är väldigt många som kör trike numera. De fabriksbyggda Trikarnas antal har ökat enormt under senare år. Speciellt HD`s lilla Freewheeler. Inte riktigt samma som att kör 2hjul, men ett alternativ med egen tjusning.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  8. #5468
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Du får väl gör som jag, övergå till 3 hjul.
    Redan gjort,,, Mina hjul är dock parallella i fram, och max 30.
    Ove

  9. #5469
    Medlem AT-gubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Vallentuna norr Stockholm
    Inlägg
    174
    Nina funderade på vart vi tagit vägen. Intressen skiftar och nya hojvänner tillkommer och gamla försvinner. Har inte varit aktiv i detta forum på många år och helt plötsligt damp det ner en avisering om detta forum, nyfikenheten tog överhanden och här är jag. Trots ganska hög ålder så kör jag massa mil varje säsong. Det gäller att hålla igång för innan man fattar så klarar inte knopp och kropp av hojkörning. Men som skrivet så går det hyfsat än så länge och trehjuligt stå inte på önskelistan. I år vart det bara halv säsong för en fotskada (inte hoj relaterat) som inte vill läka har satt stopp då foten inte passade i hojstöveln. Men det har blivit bättre och snart så kör jag igen. Körde då och kör fortfarande Honda Africa Twin 750. Inne på min andra African då den förra började få många mil på mätaren, så 2015 så såldes den och en lika dan inhandlades, dock med bara 2800mil på mätaren. Trodde då att den skulle räcka livet ut men nu efter dessa 6 år så är mätarställningen över 12000 mil, men än håller den ihop, drar ingen olja och motorn är helt OK. Så både hoj och jag ser med glädje fram emot kommande turer. Inte för att det är viktigt med ålder men jag har passerat 77 år och har samma storlekar på hojklädena som för 20 år sedan. Så lev väl kamrater och ha en om inte glad så en bra vinter.

  10. #5470
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Cha Ove! Om det är en Shopper du menar hade jag en så´n som min första "legala" moppe år 1967(några skogsmoppar föregick). Man kunde ha rätt skoj med den med. Kommer ihåg en gång då jag kört omkring med den lutande på 2hjul. Snuten gillade det inte utan stoppade mig. Konstapeln satte upp sin ena fot på framskärmen. Jag tittade först på foten o sedan på honom några gånger innan han röd i fejan tog ner den, sa stick iväg. Kändes som en seger för en liten kaxig 15åring.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •