Sidan 424 av 548 FörstaFörsta ... 324374414422423424425426434474524 ... SistaSista
Resultat 4 231 till 4 240 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4231
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Samma här i Småland, nära att tratta på aslet på väg till postlådan.
    Nu skall dubbdäcken montera, så nu skall man väl ta sig till postlådan i alla fall.

  2. #4232
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Lite irriterad! Kanske det vore dags att höja körkortsåldern till 40 eller så...

    Kom på 26;an och skulle svänga ut på E20. Låg 20 meter efter bilen framför och gjorde en koll på trafiken på E20 när bilen bara stannar mitt i kröken och ställer sig att glo. Det finna alltså en påkörningsfil ut på E20 så det är bara att dra ut och sedan finna en bra lucka.
    OK. Jag tittade kort åt vänster och upptäcker sen att bilen framför står stilla. På bromsen och låter ABS;en arbeta - släpper och styr undan och bromsar igen och stannar bredvid den andra bilen.

    Kollar vad det sitter för något bakom ratten och ser ett ansikte som tillhör en person på 20-30 år som tittar tillbaka med ett fånigt flin.

    Tur att man inte har reflexer som en seg 20-åring för då hade jag smällt rakt in i skuffen.
    Ove

  3. #4233
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    54
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Lite irriterad! Kanske det vore dags att höja körkortsåldern till 40 eller så...

    Kom på 26;an och skulle svänga ut på E20. Låg 20 meter efter bilen framför och gjorde en koll på trafiken på E20 när bilen bara stannar mitt i kröken och ställer sig att glo. Det finna alltså en påkörningsfil ut på E20 så det är bara att dra ut och sedan finna en bra lucka.
    OK. Jag tittade kort åt vänster och upptäcker sen att bilen framför står stilla. På bromsen och låter ABS;en arbeta - släpper och styr undan och bromsar igen och stannar bredvid den andra bilen.

    Kollar vad det sitter för något bakom ratten och ser ett ansikte som tillhör en person på 20-30 år som tittar tillbaka med ett fånigt flin.

    Tur att man inte har reflexer som en seg 20-åring för då hade jag smällt rakt in i skuffen.
    Typisk inskränkt kommentar av en äldre herre som tror sig äga vägarna. Den typen av bilist jag stör mig allra mest på! Den föraren framför dig hade kanske fått körkortet relativt nyligen och var osäker vid stället. Personen hade kanske inte kört där tidigare och visste inte exakt vad som skulle ske. Vi alla är nybörjare någon gång, men efter ett tag blir man mer erfaren och säkrare i trafiken. Flinet som du fick var nog ett mer nervöst flin som många gör när man har gjort fel eller är osäker. Om körkortsåldern hade höjts så hade du haft osäkra mindre försiktiga 40-åringar i trafiken istället.

    Tur att inte alla tänker som en äldre herre som tror sig stå överst i hierarkin!

  4. #4234
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av esm Visa inlägg
    Typisk inskränkt kommentar av en äldre herre som tror sig äga vägarna.

    Tur att inte alla tänker som en äldre herre som tror sig stå överst i hierarkin!
    Kul! Väntade mig den reaktionen... Det är annars helt OK att klanka på Tant Agda och gubbe med hatt vilket vi som är lite äldre får höra till leda - tvärtom är inte tillätet. Drivminorna finns i alla åldersgrupper och det var det jag syftade på egentligen.
    Ove

  5. #4235
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    En annan aspekt på det hela är ju om en pensionär gör samma tavla som en yngling så skakar MAN JU PÅ HUVET ÅT PENSIONÄREN OCK SKRATTAR ÅT YNGLINGEN. Dvs., om betraktaren är motsatsen.

  6. #4236
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Bara någon dag kvar till JULEN. Julestök, julmat ska fixas till 12 pers på minimal yta. Får förbereda så gott det går. Revben, köttbullar, Janssons och lite sånt kan man laga till i förväg, liksom godiset. Skinkan ska i ugnen för att vara klar på kvällen den 23;e och avsmakas varm med bröd, öl och nubbe. Omeletterna måste bara göras så dom är klara just före servering.

    Ja allt det där är ju självklart men det är lite pyssligt ändå och faktiskt riktigt roligt. Klapparna har jag inget till övers för, granjäveln barrar i förtid, men Tomten är kul för barnen. Blir nog bra...

    GOD JUL på er alla!
    Ove

  7. #4237
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    54
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kul! Väntade mig den reaktionen... Det är annars helt OK att klanka på Tant Agda och gubbe med hatt vilket vi som är lite äldre får höra till leda - tvärtom är inte tillätet. Drivminorna finns i alla åldersgrupper och det var det jag syftade på egentligen.
    Det är skillnad på att vara ny i trafiken och vara osäker än att egentligen vara oförmögen att framföra ett fordon (nu syftar jag på de äldre som verkligen är oförmögna men kör ändå). Annars tycker jag inte det är rätt att klanka på Tant Agda och gubbe med hatt heller. Det är däremot befogat att klanka ner på de personer som tror sig stå över andra och som tror att trafikvett är bara för andra bilister att följa så att man själv har fritt fram.

  8. #4238
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av esm Visa inlägg
    Det är skillnad på att vara ny i trafiken och vara osäker än att egentligen vara oförmögen att framföra ett fordon (nu syftar jag på de äldre som verkligen är oförmögna men kör ändå). Annars tycker jag inte det är rätt att klanka på Tant Agda och gubbe med hatt heller. Det är däremot befogat att klanka ner på de personer som tror sig stå över andra och som tror att trafikvett är bara för andra bilister att följa så att man själv har fritt fram.
    Det är ju en av våra få oinskränkta mänskliga rättigheter att bedöma vilka som är idioter i trafiken. Personligen har jag svurit över sånna som absolut inte skulle vara där.
    Jan

  9. #4239
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Det är ju en av våra få oinskränkta mänskliga rättigheter att bedöma vilka som är idioter i trafiken. Personligen har jag svurit över sånna som absolut inte skulle vara där.
    Störst är bäst och har alltid rätt, eller.............????

  10. #4240
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av esm Visa inlägg
    Det är skillnad på att vara ny i trafiken och vara osäker än att egentligen vara oförmögen att framföra ett fordon (nu syftar jag på de äldre som verkligen är oförmögna men kör ändå). Annars tycker jag inte det är rätt att klanka på Tant Agda och gubbe med hatt heller. Det är däremot befogat att klanka ner på de personer som tror sig stå över andra och som tror att trafikvett är bara för andra bilister att följa så att man själv har fritt fram.
    Vad du tycker om mig som person är inte mitt problem, jag accepterar att man inte kan vara älskad av alla. Men du vet tydligen mera om hur det var i den andra bilen än vad jag skrivit och vet så jag hoppas att nästa gång vi träffas på vägen blir det mindre dramatiskt.

    Men du ska ha en GOD JUL du också.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •