Sidan 389 av 548 FörstaFörsta ... 289339379387388389390391399439489 ... SistaSista
Resultat 3 881 till 3 890 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3881
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Älgskådning nr;2 samma dag! En kviga som stod bredvid vägen i ett hygge och mumsade på nya löv. Stannade och pratade med henne i minst 10 minuter innan hon tröttnade på mig och gick över vägen precis bakom bilen och ställde sig bakom en liten gran. Där stog hon ytterligare en stund tills jag gick ut och tittade, då smet hon tyst iväg och var bara borta.

    Medan jag stod där med varningsljus på kom flera bilar men ingen minskade farten och kollade varför jag stod där mitt på skogen och ingen tittade åt älgen några få meter bort..
    Ove

  2. #3882
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Älgskådning nr;2 samma dag! En kviga som stod bredvid vägen i ett hygge och mumsade på nya löv. Stannade och pratade med henne i minst 10 minuter innan hon tröttnade på mig och gick över vägen precis bakom bilen och ställde sig bakom en liten gran. Där stog hon ytterligare en stund tills jag gick ut och tittade, då smet hon tyst iväg och var bara borta.

    Medan jag stod där med varningsljus på kom flera bilar men ingen minskade farten och kollade varför jag stod där mitt på skogen och ingen tittade åt älgen några få meter bort..
    Folk är inte kloka har jag också upplevt. Vid Långserud på E 18 hade en Volvo kört på och skadat en älg. Den blev liggande på andra sidan vägen. Hade precis hänt då jag och frugan kom åkandes. Jag stannade och sade att jag känner han som har jaktmarken här, så jag åkte upp och hämtade honom, utrustad med bössa. Fastän Volvon stod med varningsblinkers på i mörkret saktade ingen bil farten. Till saken hör att älgen reste sig upp och stapplade över vägen och lade sig igen, kanske för att vänta på nådaskottet.

  3. #3883
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    SMC Värmland har en liten träff i Säffle ( en kopp kaffe ) på söndag. Vet inte vad det handlar om, men skall försöka åka dit och kolla lite grann.

  4. #3884
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Hej Jag vil informera att ny hoj er innköpat Det er en HondaXL 1000VA Varadero 2004mod Så nesta gang vi mötas kan också jag va med på grusvägarna Ha en trävelig helg


    __________
    Simen

  5. #3885
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Hej Jag vil informera att ny hoj er innköpat Det er en HondaXL 1000VA Varadero 2004mod Så nesta gang vi mötas kan också jag va med på grusvägarna Ha en trävelig helg


    __________
    Simen
    Härligt, nu kan du bli med dom vuxna. Eventuellt kan vi sess på en snart planerad Norgetripp.
    Jan

  6. #3886
    Medlem Väse Connys avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    144
    Han stod där även 8/5 så det är hans tillhåll tydligen, straxt norr om Gullspång på östra sidan vägen

  7. #3887
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Hej Jag vil informera att ny hoj er innköpat Det er en HondaXL 1000VA Varadero 2004mod Så nesta gang vi mötas kan också jag va med på grusvägarna Ha en trävelig helg


    __________
    Simen
    Grattis till en härlig hoj , som jag skrev på FB. Som sagt nu behöver inte fundera på vilken slags väg du skall köra på. Den hojen är både snabb och stark.

  8. #3888
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av simen Visa inlägg
    Hej Jag vil informera att ny hoj er innköpat Det er en HondaXL 1000VA Varadero 2004mod Så nesta gang vi mötas kan också jag va med på grusvägarna Ha en trävelig helg Simen
    Kul att du är på banan igen och jag tror att du gjort ett bra köp, så GRATTIS.
    Hoppas vi ses snart igen!

    Citat Ursprungligen postat av Väse Conny Visa inlägg
    Han stod där även 8/5 så det är hans tillhåll tydligen, straxt norr om Gullspång på östra sidan vägen
    Antar du menar älgen? Nej den jag såg komma rusande över vägen var i södra delen av Gullspång alldeles efter att bebyggelsen slutar och före den lilla kullen på 70-sträckan. 2;an stod vid vägen ca. 1 km. mot Lyrestad. Det verkar vara ganska gott pm älg i området, utom under älgjakten då jag inte ens skymtade en levande älgrumpa.
    Ove

  9. #3889
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Trist väder men dom säger att det är bra för potaterna. Begriper inte hur, för dom står i en påse i skafferiet.

    Får väl sätta igång med lite förberedelser för firande i framtiden. Jag har blivit så lat så jag får anlita frysen för det som går så jag kan sprida jobbet över tid istället för att hålla på med 8 saker samtidigt som man gjorde förr.

    Vädret har gjort att jag behöver polera bromsskivorna lite för jag tycker att dom förlorat sin glans medan Sigrid har stått ute i pollensnöande och regn. Kvittar förresten för det är snart gjort - bromsa lätt ett par gånger så är det blankt och fint och lyser som solen.

    Greta ska besiktigas vid lämpligt tillfälle. Dags att kolla över och beställa tid annars blir det stillestånd en tid. Kvittar det också egentligen för den hojen går i stort sett bara på laddningsrundor och till besiktningen. Skulle väl egentligen sälja den men det är alltid lite vånda att göra sig av med en hoj.

    Satsar på att det blir en stund vettigt väder till veckan så att jag kan ta en liten tur eller två...
    Ove

  10. #3890
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Olika delemman, skulle kolla stängsel runt beteshagen när himlen öppnade sig över min del av småland. Satt å kurade under en tät gran å tänkte att det blir nog bra grovfoderskörd med detta regnet. Någon eftermiddagstur på GSen blev det inte. Allt svårare att rulla ut å köra när det regnar nu för tien.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •