Sidan 317 av 548 FörstaFörsta ... 217267307315316317318319327367417 ... SistaSista
Resultat 3 161 till 3 170 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3161
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    177
    IKEA hade en suverän arbetsstol innan som hette ALLAK. Tyvärr tror jag den har utgått nu. Min har väl hållit i 4 år nu tror jag, och jag brukar slita ut mina stolar på nåt år annars.

  2. #3162
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Tjita1 Visa inlägg
    IKEA hade en suverän arbetsstol innan som hette ALLAK. Tyvärr tror jag den har utgått nu. Min har väl hållit i 4 år nu tror jag, och jag brukar slita ut mina stolar på nåt år annars.
    Jo,IKEA har bra grejer och deras ide att man monterar med ett absolut minimum av verktyg är bra. Tänk om motorfordonstillverkarna kunde tänka lika - med 2 verktyg kan man motera ner hojen i sina minsta beståndsdelar och bygga upp den igen och den fungerar! Bara en dröm men ändå......
    Precis som med Biltema är det många som fnyser redan när dom hör namnet IKEA men grejerna är faktiskt bra.
    Ove

  3. #3163
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jo,IKEA har bra grejer och deras ide att man monterar med ett absolut minimum av verktyg är bra. Tänk om motorfordonstillverkarna kunde tänka lika - med 2 verktyg kan man motera ner hojen i sina minsta beståndsdelar och bygga upp den igen och den fungerar! Bara en dröm men ändå......
    Precis som med Biltema är det många som fnyser redan när dom hör namnet IKEA men grejerna är faktiskt bra.
    Kasserade min gamla stol efter ca fem år. Började se för jäklig ut med lagade armstöd osv, men var jäkligt skön. Köpte en ny på IKEA och monterade den. Men varför tror de att alla har skruvdragare? Monteringsverktyget var ju dåligt. Varför inte skicka med ett lite bättre, även om det kostar någon krona till?
    Letar fortfarande efter en hög ruta till min Translp. Hittar jag ingen snart , så blir det troligen en ny MRA.

  4. #3164
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Letar fortfarande efter en hög ruta till min Translp. Hittar jag ingen snart , så blir det troligen en ny MRA.
    Sams i Hynboholm hade en låda med rutor och kåpglas och du hade ju kollat. Men kanske det finns någon som med mindre modifieringar skulle passa? Du är ju en händig gubbe.
    Ove

  5. #3165
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    När jag gick ut ur husent för en stund sen satt de en liten fågel i buskarna och skrek "Tvi! Tvi! Tvi! Tvi! Tvi! Tvi!" Förstod inte om det var om snön, fågelmaten eller bara allmänt missnöje.

    Men i vilket fall - det låter trevligt och man får vara glad att man inte förstår vad fåglarna har att säga varandra.
    Ove

  6. #3166
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Vi är nu i Mars och om en månad kommer de stora fåglarna flygande. I fjol blev Tranresan inställd pga snöstorm och ofarbara vägar.

    Undrar - hur är intresset i år? Rätt datum bör bli lördag 6;e April. Ska jag lägga ut en tråd om Tranresan 2013?
    Ove

  7. #3167
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    Klart intressant, om jag är hemma, nytt jobb nya arbetsrutiner och det har inte riktigt landat än... men är jag på hemmaplan så åker jag gärna ( bort ) !
    Det sägs att arbete förhindrar många tillfällen till synd, och det är ju synd....

  8. #3168
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vi är nu i Mars och om en månad kommer de stora fåglarna flygande. I fjol blev Tranresan inställd pga snöstorm och ofarbara vägar.

    Undrar - hur är intresset i år? Rätt datum bör bli lördag 6;e April. Ska jag lägga ut en tråd om Tranresan 2013?
    Gör gärna det. Hoppas bara att du hittat rätt datum, så det blir lika fint väder som du och jag hade förra året.
    Senast redigerat av Olle Å den 2013-03-02 klockan 14:13.

  9. #3169
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Gör gärna det. Hoppas bara att du hittat rätt datum, så det blir lika fint väder som du och jag hade förra året.
    Vädret ja! Vi gjorde vår förhandstur en vecka före i perfekt vårväder men sen blev det ju omtag på vintern. Hoppas iallafall att fåren blev feta. (Aprilsnö ger fåragö - Ur bondepraktikan tror jag)

    Jag kommer inte att kunna ha stenkoll p vare sig väder eller fåglar under en tid före men 6;e kan jag köra igen, och enligt statistiken ska det vara nära toppnotering i den vevan. Beträffande väder får vi väl rikta våra i riktning mot Linneryd och be Väderguden Jan att spänna musklerna.
    Senast redigerat av Ove den 2013-03-02 klockan 14:45.
    Ove

  10. #3170
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vädret ja! Vi gjorde vår förhandstur en vecka före i perfekt vårväder men sen blev det ju omtag på vintern. Hoppas iallafall att fåren blev feta. (Aprilsnö ger fåragö - Ur bondepraktikan tror jag)

    Jag kommer inte att kunna ha stenkoll p vare sig väder eller fåglar under en tid före men 6;e kan jag köra igen, och enligt statistiken ska det vara nära toppnotering i den vevan. Beträffande väder får vi väl rikta våra i riktning mot Linneryd och be Väderguden Jan att spänna musklerna.
    Hm, jag kanske har fel, men har för mig att det är Maj månads snö som ger som fåragö. Har någon Bondepraktikan, så var vänlig svara.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •