Sidan 449 av 548 FörstaFörsta ... 349399439447448449450451459499 ... SistaSista
Resultat 4 481 till 4 490 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4481
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Bra att ha en hoj ibland. Frugans bil på verkstad och min stod med kaputt handbroms efter tummen ner på besiktning och väntan på delar. Nu är fordonen igång igen. Använde ju hojen för att handla lite och för att hämta delar till bilen.
    Kollade bromsana på hästtransporten och fick då se fyra lösa bromsband när jag tog av trummorna.
    1500:- till bägge hjulen svarade Värmlandsvagnen. Biltema 499:-

  2. #4482
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Kollade bromsana på hästtransporten och fick då se fyra lösa bromsband när jag tog av trummorna.
    Ändå gött att finna på detta när du rev det och inte under lastad transport!?

  3. #4483
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Fint väder idag, men inget kört. Måste få undan så att jag kan lämna tillbaka lånade maskiner men jag börjar se ljuset i tunneln och möjligheter att komma ut på vägarna.

    Glidarna har kommit ut på vägarna för jag har hört deras puttrande långa och många stunder under dagen. Det har kommit andra förbi också men dom kommer fortare och bara susar förbi utan större väsen så dom får man få ögonen på för att notera. Jag bor ett par hundra meter från vägen.

    Jodå, jag störs av oljudet men jag retar mig inte så puttra på bara.
    Ove

  4. #4484
    Medlem Väse Connys avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    144
    Hasplåt, styrhöjare, liten pakethållare, brumdämpare & nya luftfilter, förhöjd ruta är nu fixat återstår nubbdäck som ligger o väntar sen är min XT 660R klar för sommarens äventyr

  5. #4485
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Väse Conny Visa inlägg
    Hasplåt, styrhöjare, liten pakethållare, brumdämpare & nya luftfilter, förhöjd ruta är nu fixat återstår nubbdäck som ligger o väntar sen är min XT 660R klar för sommarens äventyr
    Låter som du ska ha kul i sommar!
    Ove

  6. #4486
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Väse Conny Visa inlägg
    Hasplåt, styrhöjare, liten pakethållare, brumdämpare & nya luftfilter, förhöjd ruta är nu fixat återstår nubbdäck som ligger o väntar sen är min XT 660R klar för sommarens äventyr
    Grussprätt ?
    Jan

  7. #4487
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Haft extremväder på morgonen. Krattor ligger spridda, vattenkannan har blåst till skogs och grisen blåste omkull. Jag har vägrat att gå utanför dörren utan att vara klädd i bil men nu har det börjat mojna lite så nu är det bara blåsigt. Hoppas på en fin vecka så kan jag nog hinna köra några svängar.
    Ove

  8. #4488
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Haft extremväder på morgonen. Krattor ligger spridda, vattenkannan har blåst till skogs och grisen blåste omkull. Jag har vägrat att gå utanför dörren utan att vara klädd i bil men nu har det börjat mojna lite så nu är det bara blåsigt. Hoppas på en fin vecka så kan jag nog hinna köra några svängar.
    Man får köra med fulltankad motorsåg surrad på pakethållaren i dag.
    Jan

  9. #4489
    Jag älskar arbete. Kan se på i timmar...
    Har idag haft några polacker här som monterat nya altandörrar. 3-glas, u<0.9
    Kom 14.30 Färdiga 19.30. Allt klart inkl plåtarbeten..
    Vi få passa oss, dom är flitiga som små bävrar..
    Kostade? Totalt 26K med ROT..
    Röfven ska ge f-n i mitt ROT-avdrag!

  10. #4490
    Medlem Benny intruders avatar
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Jag älskar arbete. Kan se på i timmar...
    Har idag haft några polacker här som monterat nya altandörrar. 3-glas, u<0.9
    Kom 14.30 Färdiga 19.30. Allt klart inkl plåtarbeten..
    Vi få passa oss, dom är flitiga som små bävrar..
    Kostade? Totalt 26K med ROT..
    Röfven ska ge f-n i mitt ROT-avdrag!
    Efter den förklaringen som kärringen gav i riksdagshuset om varför dom ville ha de kvar så kan dom skicka de åt H-----E..jag får förfrågningar om Rot jobb men nekar allt sånt skit,för de ska bara myglas på sätt som inte fungerar..å de ger inte Mig mer jobb så..å ingen av polarna tar i såna jobb heller

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •