Sidan 312 av 548 FörstaFörsta ... 212262302310311312313314322362412 ... SistaSista
Resultat 3 111 till 3 120 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3111
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    FANTASTISKT!! Lilla Sverige, damidrottens land, har lyckats få fram en kille som kan åka skridskor. Alexander Majorov kom 8 i korta programmet för herrar i EM. Ingen medalj ännu men jag hoppas att den kommer. Gillar verkligen att se på konståkning -det tuffaste man kan ge sig på på isen. Snacka om idrottsprestation. Mina ovationer gäller naturligtvis även systrarna Helgesson men dom är ju tjejer så där blir man inte lika förvånad. .

    Lika imponerad är jag inte av SJ. Inte konstigt att folk inte åker tåg. Gick inte att sy ihop resan till mässan så alla kunde komma med. Tjejerna stannar hemma med löfte om kompensation i form av resa med övernattning någon gång i framtiden och någonstans(?). Sonen och jag får på det viset lite längre tid på mässan så jag hoppas att jag träffar på en och annan.
    Ove

  2. #3112
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    Ove. Hoppas du får bra dag på mässan. Jag och Alf var där i går. Mycket trevligt och toppenväder att resa i, sol, sol.

    Du har privat mejl.

    //Håkan

  3. #3113
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    Ove. Hoppas du får bra dag på mässan. Jag och Alf var där i går. Mycket trevligt och toppenväder att resa i, sol, sol.

    Du har privat mejl.

    //Håkan
    Såg att ni var där ... på TV.

    Ässji ässji gamle vän .... hellskotta heller, blir att ta bilen för att åka med tåg är att antingen häva sig upp i svinotta eller att åka till mässan och vända innanför porten. SJ borde satsa på lite fler turer för att det ska funka för oss som vill åka tåg...
    Ove

  4. #3114
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    372
    På TV...??
    //Håkan

  5. #3115
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Såg att ni var där ... på TV.

    Ässji ässji gamle vän .... hellskotta heller, blir att ta bilen för att åka med tåg är att antingen häva sig upp i svinotta eller att åka till mässan och vända innanför porten. SJ borde satsa på lite fler turer för att det ska funka för oss som vill åka tåg...
    Det var ju det jag sa. Att åka tåg är ju som ett lotteri. Man vet ju inte om det avgå och inte heller om det kommer fram.

  6. #3116
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Håkan46 Visa inlägg
    På TV...??
    //Håkan
    JA ett inslag på regionala nyheter ABC från mässan. Du stod tillsammans med ett antal "äldre män" och diskuterade kring en grå hoj. Dom sa på TV att det mest var just äldre män den dagen.
    Ove

  7. #3117
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Blev väl ca 70 mil i bil igår. Hämtade upp sonen som mötte upp i Ölme och for iväg mot mässan. Hustrun tog hans bil och hade en fin dag tillsammans med dom andra töserna på Karlstas museum där lilltösen gick loss på heldag, nästan. Får nog bli med dit nån gång för där fanns tydligen mycke roligt.

    Hyfsat väglag ändå trots att det snöade en bra bit av vägen. Vi var framme på mässan vid 12-tiden. Jag hade skyltat upp med Hojen men antingen var det ingen som såg det eller också var jag för ful för att man skulle vilja ta kontakt.

    Hittade som jag skrev i en annan tråd ett par handskar i skinn med regntumvante i kragen. 200 spänn verkade vara ett rätt rimligt pris. Får prova när snön är borta från vägarna. Hittade en öronbuff, eg. ett pannband med öronlappar, i en fyndlåda. Passade fint nedanför hatten och det är väl egentligen en dammodell, men det är säkert en massa folk som tycker att man är en riktig kärring, så va fan spela roll?

    Mässan? Träffade Klaus och tittade på Bossen hans och det var väl höjdpunkten. När jag tittade på hoj annars så tittade jag nog på fel sort för dom försäljare som överhuvudtaget såg mig tycktes vilja att jag skulle titta åt glidarna istället för offroddarna. Kanske inbillning?

    Resa hem igen i mera skitsprut än på förmiddagen så det blev att stanna och putsa lyktor ett par gånger på vägen till Ölme där jag bytte passagerare igen. Det var riktigt skönt att komma utanför 70-skylten ett tag.
    Ove

  8. #3118
    Medlem Svein2s avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Hedmark
    Inlägg
    11
    Vær litt forsiktig hvis dere skal nordover til sommer`n.
    http://www.dagbladet.no/2013/01/27/n...ring/25461841/

  9. #3119
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Svein2 Visa inlägg
    Vær litt forsiktig hvis dere skal nordover til sommer`n.
    http://www.dagbladet.no/2013/01/27/n...ring/25461841/
    OOOPS!! Man får se till att inte vara ren....
    Ove

  10. #3120
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Det är nog en händelsefattig period nu. I morse fick jag konsutera morgontidningen för att få kläm på vilken dag det var. Sen funderade jag på saker som skulle göras en viss dag och funderade på om det redan var gjort eller om det ska göras. Konsulterade almanackan och såg att det var flera veckor sedan och redan fixat, - fan, börjar gubben bli glömsk?

    Nja kanske inte så illa men imorgon blir det iallafall ett avbrott i tristessen. Jag har blivit engagerad av damerna i traktens syförening att koka soppa tilll sopplunchen. Bara ärtsoppa så det kräver ingen större konstfärdighet, men den har sin koktid så det blir upp i ottan för att få den klar i tid.

    Dax också att masa sig ut i skogen. Skall göra ett försök att få ihop vårved på egen hand. Kan funka om man tar det i måttligt tempo och har vett att gå hem i tid. Sånt behövde man inte tänka på förr, då var det bara att bösa på för jobba var inget ansträngande utan det framkallade möjligen lite svett. Ja ja, bara att anpassa sig.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •