Sidan 473 av 548 FörstaFörsta ... 373423463471472473474475483523 ... SistaSista
Resultat 4 721 till 4 730 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4721
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Nu hade jag ju inte problem med batteriet utan det var ju tändstiften som kanske gått lite långt , ca 2000 mil.
    Hur länge kör ni på era stift?
    Att billiga batterier har sämre hållbarhet än de dyrare vet man ju. Har dålig erfarenhet av BT:s billiga, men deras dyra vekar funka bra.
    Mina Brisk stift brukar få gå 6000 mil, å då syns det inte på dom. Viktigt att lyfta tändhatten ibland,så den inte tar fast. Mitt batteri har gått fem år å 12000 mil. Undrar när det lägger av ? känns något trögare vid start nu.
    Jan

  2. #4722
    Så vit jag vet så sitter originalbatteriet på hojen, men stiften byttes vi ca 2400mil tror jag, enligt servisboken. Hojen var ny 2005.
    Jan-Olov

  3. #4723
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Så vit jag vet så sitter originalbatteriet på hojen, men stiften byttes vi ca 2400mil tror jag, enligt servisboken. Hojen var ny 2005.
    Vet att de originalbatterierna är jäkligt dyra, men verkar hållbara.

  4. #4724
    Jag har min cetec inkopplad hela vintern, det tror jag är orsaken att batteriet håller.
    Jan-Olov

  5. #4725
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2013
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    89
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Jag har min cetec inkopplad hela vintern, det tror jag är orsaken att batteriet håller.
    Här finns olika skolor! För min del laddar jag batteriet med c-tec varannan månad.
    Kennets MC påstår att man inte ska ladda hela vintern.
    Vad som är rätt tvistar de lärde om

  6. #4726
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2015
    Ort
    Stallarholmen
    Inlägg
    69
    Citat Ursprungligen postat av Röjkvist Visa inlägg
    Här finns olika skolor! För min del laddar jag batteriet med c-tec varannan månad.
    Kennets MC påstår att man inte ska ladda hela vintern.
    Vad som är rätt tvistar de lärde om
    Har du en laddare som automatiskt slår över till underhållsladdning när den laddat batteriet fullt tar inte batteriet skada. Jobbar med el dagligen och en hel del med batterier och reservkraft då dessa har stora batteripaket som ständigt står under laddning, dom håller i minst 10 år brukar ha intervall på byte 5-7 år beroende på storlek. Batteriet i en mc laddas ju varje gång du kör, lika så i en bil och jag har haft bilar i flera år utan att byta batteri och jag kör ca 6000 mil om året med firmabil och privat. Så att ha en ctech laddare som är intelligent dvs känner av batteriets status är ingen fara. Den kan vara inkopplad från dag 1.

    Mvh Marcus

  7. #4727
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2013
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    89
    Idag blev det 15 mil i sol på Östgötaslätten. Förmodligen sista turen för i år.
    Nästa helg måste veden klaras av och sedan är det vinter

  8. #4728
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Röjkvist Visa inlägg
    Idag blev det 15 mil i sol på Östgötaslätten. Förmodligen sista turen för i år.
    Nästa helg måste veden klaras av och sedan är det vinter
    Vårveden? Den brukar jag också få färdig i oktober, men i år var det ett undantag - den blev klar på våren...
    Ove

  9. #4729
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2013
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    89
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Vårveden? Den brukar jag också få färdig i oktober, men i år var det ett undantag - den blev klar på våren...
    Veden är för 2017, sur ved o sura kärringar ska man akta sig för
    Vinterns ved höggs 2014

  10. #4730
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Röjkvist Visa inlägg
    Veden är för 2017, sur ved o sura kärringar ska man akta sig för
    Vinterns ved höggs 2014
    Veden ska va klar före goa hojvädret på våren. Annars blir den inte färdig för vintern. Jag är prioriterare. Hojkörning trevligare än jobba veden.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •