Sidan 470 av 548 FörstaFörsta ... 370420460468469470471472480520 ... SistaSista
Resultat 4 691 till 4 700 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4691
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Bäst du lägger hatten i baksätet innan du drar iväg Ove.
    Den hamnar nog där ändå.
    Ove

  2. #4692
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Den hamnar nog där ändå.
    Är det keps som gäller för dig?
    Senast redigerat av Per Lindström den 2015-09-09 klockan 16:44.

  3. #4693
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Per Lindström Visa inlägg
    Är det keps som gäller för dig?
    Jag har länge varit för ung för att ha keps - ca 40 år eller mer och då har jag valt att ha hatt istället. Nu när jag har passerat 70 tycker jag att det kan vara OK att ha gubbmössa så jag köpte en keps på Irland i våras, i tweed med salt o pepparmönster. Även den riskerar att hamna i baksätet p.g.a. den fruktansvärda kraften i motorn
    Ove

  4. #4694
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Keps och hatt börjar nog bli lite mer populära igen, personligen har jag några kepsar, tycker att de är betydligt snyggare än mössa, även om jag använder mössa mer.

  5. #4695
    Eftersom disk här rör sig om saker som flyger kanske man kan komma med en naturfråga, det finns ju några kunniga här(?)
    Vad är det för havsfågel som ockuperar en ö, skiter ner den tills allt har dött och sen övergår till nästa..
    Just nu står minnet i fast stand-by...

  6. #4696
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    69
    Tänker du på Skarven?

  7. #4697
    Citat Ursprungligen postat av tore Visa inlägg
    Tänker du på Skarven?
    Är det nog...

  8. #4698
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Vad är det för havsfågel som ockuperar en ö, skiter ner den tills allt har dött och sen övergår till nästa...
    Ålkråka, mellanskarv. Den slår sig ner i en koloni och sprayar ut guano över växterna nedanför som vissnar. Att dom flyttar kolonierna kan bero på störning. Om man går in för att få dom att flytta delar sig ofta grupperna så att man får dom på flera ställen och då kan dom föröka sig fortare. Deras enda naturliga fiende är nog havsörn som tar rätt många skarvar.

    En övergiven koloni växer snart igen för marken är extremt näringsrik efter all guano som hamnat där.

    Lustig iakttagelse av någon med intresse för ornitologi och heraldik: Den tyska örnen är en skarv som sitter och torkar vingarna..
    Ove

  9. #4699
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ålkråka, mellanskarv. Den slår sig ner i en koloni och sprayar ut guano över växterna nedanför som vissnar. Att dom flyttar kolonierna kan bero på störning. Om man går in för att få dom att flytta delar sig ofta grupperna så att man får dom på flera ställen och då kan dom föröka sig fortare. Deras enda naturliga fiende är nog havsörn som tar rätt många skarvar.

    En övergiven koloni växer snart igen för marken är extremt näringsrik efter all guano som hamnat där.

    Lustig iakttagelse av någon med intresse för ornitologi och heraldik: Den tyska örnen är en skarv som sitter och torkar vingarna..
    Var det skarven som hade sämre fettbeläggning på fjädrarna så den kan inte dyka lika länge som "mer lämpade" fåglar?? och behöver torka vingarna pga detta..?

  10. #4700
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Var det skarven som hade sämre fettbeläggning på fjädrarna så den kan inte dyka lika länge som "mer lämpade" fåglar?? och behöver torka vingarna pga detta..?
    Stämmer, måste hänga vingarna på tork när dom har badat.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •