Sidan 175 av 548 FörstaFörsta ... 75125165173174175176177185225275 ... SistaSista
Resultat 1 741 till 1 750 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1741
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Mildväder å sol i dag, men tar nog lite tid innan vägen ner till byn blir isfri. Kollade isläget å tittade på mina däck. Beslutet blev avaktan. Milt på dagen å fryser fast på natten, riktigt äckligt spårigt.
    Jan

  2. #1742
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Mildväder å sol i dag, men tar nog lite tid innan vägen ner till byn blir isfri. Kollade isläget å tittade på mina däck. Beslutet blev avaktan. Milt på dagen å fryser fast på natten, riktigt äckligt spårigt.
    Tog mig en rekrunda med bilen idag. Ser lovande ut bara vädret håller sig. Det finns fortfarande en del partier med heltäckande is på MC-vägarna men det kan vara borta på några dagar i bästa fall. Förra året fick jag göra en ränna genom isvallen utanför garaget för att komma ut säkert. Blir nog detsamma i år.

    E20, 26;an och dom där 200vägarna som finns på trakten är isfria men vita av salt. Gör detsamma för dom är ändå så tråkiga att köra på. Gör som herr Räv - avvaktar.
    Ove

  3. #1743
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Körde en tiomilarunda i dag på de mest otroligt skiftande underlag. Det var asfalt, blankis , snömos grus, och flytande soppa med tjäle någonstans där nere. Helt otroligt kul med andra ord. Förutom dessa jäkla bilister som tror att det bara är att gena i kurvorna på småvägarna " för här är det ju ingen trafik"
    Förra vårens tjällossning gick mycket bra utan att allt blev bottenlöst, så vi får väl hoppas det bästa nu.
    De mindre asfaltvägarna är ju fortfarande delvis isiga här i Värmland.
    Skall lägga på vårdäcken innan det är tid att hälsa på tranorna. Så här på våren blir det nog T63 som gäller, för vägverket har börjat att köra på massor av grovsingel på grusvägarna för att öka deras bärighet. T 63 går faktiskt otroligt bra på grovt underlag, om man då står och kör.
    Antar att Ove räknar tranorna för att hålla kollen på när det är dags för att hälsa på dem igen.

  4. #1744

    Galtsjön 3mars 2011

    Jag var en av sex som tog mc,n denna fina soldag.
    Körde gamla vägen till Hoby och E22an hem.
    Härlig tur och en fika på Galtsjön bland ett 25tal BMCare var toppen.
    Nu är rätta tiden att åka MC. Fem plusgrader och sol, torra vägar med
    lite kvarlevor av vinterns grusningar i kanterna.
    Dock inget som störde entusiasmen.
    Redan 55mil avverkade i år.......vad månde bliva.....

    https://picasaweb.google.com/Bovenhe...6BMCFikaGsjon#

  5. #1745
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Hoppas vi får flera fortlöpande rapporter hur det ser ut i resten av vårt avlånga land.
    Det börjar nog klia i ändan på de flesta nu.

  6. #1746
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Några + på dagarna och lika många - på nätterna gör att på baksidan av kåken där det är ständig skugga är det halt något så infernaliskt. Sandar jag så sjunker kornen under ytan och sen fryser det över och sen är det lika igen. ( )

    Skit samma - dom bara fläckarna närmar sig och snart ska det väl vara möjligt att ta en tur även om det blir lite isbrytning innan jag får ut nån hoj.
    Ove

  7. #1747
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Några + på dagarna och lika många - på nätterna gör att på baksidan av kåken där det är ständig skugga är det halt något så infernaliskt. Sandar jag så sjunker kornen under ytan och sen fryser det över och sen är det lika igen. ( )

    Skit samma - dom bara fläckarna närmar sig och snart ska det väl vara möjligt att ta en tur även om det blir lite isbrytning innan jag får ut nån hoj.
    Vårregn just nu, bara de inte blir snö till natta
    Jan

  8. #1748
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vårregn just nu, bara de inte blir snö till natta
    Samma här med risk för att det kan börja snöa senare. Regn är ju annars rätt bra för det sköljer bort en massa salt. Attans obehagligt att gå ut bara.

    Hmm? Kan pula omkring lite i köket för det finns några tomma hål i frysen.
    Ove

  9. #1749
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Se upp där ute för till helgen blir det hojväder.
    Jan

  10. #1750
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Se upp där ute för till helgen blir det hojväder.
    Här snöar det också, så det blir hojåkning till helgen. Dubbdäcken får ligga på ett par veckor till. Finns inget dåligt väder utan bara dålig utrustning.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •