Sidan 173 av 548 FörstaFörsta ... 73123163171172173174175183223273 ... SistaSista
Resultat 1 721 till 1 730 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1721
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Äntligen en rejäl tur på vintervägar som är snö och isbelagda ännu. Troligen så kommer väl asfalten att synar om några dagar, men småvägarna håller nog isen kvar ett tag, så det blir lämpligt att börja åka lite asfalt igen.
    Gjorde en förhöjning på vindrutan igår. Nästan perfekt. Lite för smal upptill, men annars bra. Vinddraget kommer nu ovanför hjälmen, men eftersom den är lite för smal ,så blir det lite turbulens vid sidvind snett framifrån.
    Centralstödet till de äldre XL 600 V Transalp har ju varit ganska svåra att manövrera enligt flera utsagor. Gjorde om stödet på min hoj också i går och nu lyfter man upp hojen utan några som helst problem och med liten ansträngning.
    Har också monterat en ny hemmagjord ljuddämpare, men tillverkaren hade gjort en liten miss. Det blev en ljudförstärkare i stället som då verkligen förstärker ljudet som uppstår när man slår av på gasen. Tala om skrämskott. Verkar i allafall som om hojen blivit lite rappare, men det kanske bara är ljudet som lurar en. I vilket fall som helst skall jag tillverka en liten insats som tar bort knallarna utan att strypa den.

  2. #1722
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    I morgon blir det till Bromölla, trängas bland andra hojtokingar. Klämma på prylar, titta nyheter, provsitta lite. Va ganska bra på vedbacken i dag,runt 0 lite sol, men kylig vind.
    Jan

  3. #1723
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    I morgon blir det till Bromölla, trängas bland andra hojtokingar. Klämma på prylar, titta nyheter, provsitta lite. Va ganska bra på vedbacken i dag,runt 0 lite sol, men kylig vind.
    Om du träffar min kompis Anders "BrumBrum" Eng, säljare på Claessons kan du väl hälsa! Hade ingen aning om att han jobbade där förrän i somras när jag tillsammans med några kompisar av en slump hamnade i affären. Vi skulle egentligen bara köpa lite regnkläder till Jonas. Slutade med att vi kom därifrån med en ny hoj för Jonas del. Så kan det gå om man är en bra säljare....kunden skulle köpa regnkläder och åker därifrån på en ny hoj!
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #1724
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Om du träffar min kompis Anders "BrumBrum" Eng, säljare på Claessons kan du väl hälsa! Hade ingen aning om att han jobbade där förrän i somras när jag tillsammans med några kompisar av en slump hamnade i affären. Vi skulle egentligen bara köpa lite regnkläder till Jonas. Slutade med att vi kom därifrån med en ny hoj för Jonas del. Så kan det gå om man är en bra säljare....kunden skulle köpa regnkläder och åker därifrån på en ny hoj!
    Lovar, om det går att tränga sig fram till en säljare i morgon
    Jan

  5. #1725
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Mats hälsning är framförd. En annolunda dag, bland hojar å möte med hojkompisar. Folk är verkligen sugna på vår nu. Komersen verkade vara optimistisk, massor av välfylda kassar bars ut från butiken. Försäljarna satt upptagna på sina kontor. Trots kyla å kalla vinder kändes vårkänslor.
    Jan

  6. #1726
    Jag var också där.
    Tog veteranaren Erland -49 till Claessons på förmiddagen.
    Sen körde jag hem och bytte hoj för att komma lite snabbare till Oves Olofström.
    Väl där så fick jag en Radio bara för att jag tagit mej dit på hoj.
    Träffade Nilsson och en massa andra som var sugna på att åka
    och sura på den kalla väderleken som sätter käppar i hjulen.
    Men det kommer en vår...............var så säkra.

  7. #1727
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Bennie Bleking Visa inlägg
    Jag var också där.
    Tog veteranaren Erland -49 till Claessons på förmiddagen.
    Sen körde jag hem och bytte hoj för att komma lite snabbare till Oves Olofström.
    Väl där så fick jag en Radio bara för att jag tagit mej dit på hoj.
    Träffade Nilsson och en massa andra som var sugna på att åka
    och sura på den kalla väderleken som sätter käppar i hjulen.
    Men det kommer en vår...............var så säkra.
    Otroligt perfekta vägar här i Värmland för oss som kör dubbat. Kul , men vi ser också fram mot våren.
    Hoppas att Bennie och Räven, med kompisar, kommer till vår 60+ Tur som startar lördag 14 Maj

  8. #1728
    Var hittar jag info om den 14 maj-turen?

  9. #1729
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Bennie Bleking Visa inlägg
    Var hittar jag info om den 14 maj-turen?
    "Träffar och Körningar" -> "60+ träff Maj 2011".

    Tråden börjar med en del resonemang om var och hur men på slutet har resan tagit form. Det är en bra sak med forumet att man kan diskutera sig fram i stora grupper. Sen måste någon bestämma på slutet och denna gången är det Olle som är utsedd till diktator ( Eller hur Jan? )

    Du som har hojarna igång redan - ska du inte bli med och titta fågel och skåda fågelskådare i början April. Du kan ha möjlighet till vägvisare från strax innanför Smålandsgränsen.
    Ove

  10. #1730
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    "Träffar och Körningar" -> "60+ träff Maj 2011".

    Tråden börjar med en del resonemang om var och hur men på slutet har resan tagit form. Det är en bra sak med forumet att man kan diskutera sig fram i stora grupper. Sen måste någon bestämma på slutet och denna gången är det Olle som är utsedd till diktator ( Eller hur Jan? )

    Du som har hojarna igång redan - ska du inte bli med och titta fågel och skåda fågelskådare i början April. Du kan ha möjlighet till vägvisare från strax innanför Smålandsgränsen.
    Skal bli trevligt å mötas til trandansen jag har redan lagt inn bestelning på 60+västen ut av Jan, så den blir vel klar och jag kan få den när vi mötas der. Her i Tanum er det nu +5 och solsken. Går nu och ventar på at man kan resa til Bike i Trollhättan och hemta ut hojen

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •