Sidan 498 av 548 FörstaFörsta ... 398448488496497498499500508 ... SistaSista
Resultat 4 971 till 4 980 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4971
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Stavningskontroll. Men den ligger väl inbyggd i forumet på hojen.nu?
    /Erik

  2. #4972
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ursäkta en yngling men va ä de??
    Stavningskontrollen

  3. #4973
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Stavningskontrollen
    Aha!

    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Stavningskontroll. Men den ligger väl inbyggd i forumet på hojen.nu?
    Gör det?
    Ove

  4. #4974
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Njae, jag har nog fel. Det är nog inbyggt i webläsaren.
    /Erik

  5. #4975
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Greta är hämtad hos MC-doktorn och ganska frisk men behöver köras en hel del för rehabilitering så jag får väl försöka dra igenom ett par tankar genom systemet...

    Jag är nu befriad från hundvaktande och annat så det får väl bli några rundor innan jag blir med båt och allt som det för med sig. Även Sigrid behöver luftas ordentligt.

    Vädret har ju blivit riktigt skapligt för körning bara regnskurarna lugnar ner sig lite, men det brukar komma rätt stabila perioder så hår års.
    Ove

  6. #4976
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Greta är hämtad hos MC-doktorn och ganska frisk men behöver köras en hel del för rehabilitering så jag får väl försöka dra igenom ett par tankar genom systemet...

    Jag är nu befriad från hundvaktande och annat så det får väl bli några rundor innan jag blir med båt och allt som det för med sig. Även Sigrid behöver luftas ordentligt.

    Vädret har ju blivit riktigt skapligt för körning bara regnskurarna lugnar ner sig lite, men det brukar komma rätt stabila perioder så hår års.
    Låter ju bra. varken hoj eller förare mår bra av för mycket stillastående

  7. #4977
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Att sälja något kan vara besvärligt ibland, men ofta ganska intressant. Har sålt ett flertal hojar genom åren. Sk. mailare är ju just bara det . Om man har en informativ annons, så slipper man många påringningar och mail. Sedan att många inte läser anonnsen ordentligt är ju en annan sak.

    Hade en häst till salu. Massor av besökare på den , 12800 st och en massa mail och telefonsamtal innan en lämplig och kunnig köpare dök upp och som slog till direkt. När det gäller hästar, så måste man avvisa en del eller snarare avråda. Det tog 50 dagar, så man får inte ge upp.

    Ett tips till er som annonserar. Gör ett dokument som innehåller alla fakta, som man då kan sända tillbka till en som är nyfiken och frågar via mail. Sedan kan man ju fundera på om folk verkligen kan tillgodogöra sig det skrivna. Verkar som om läsförståelsen inte är på topp ibland.

  8. #4978
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Att sälja något kan vara besvärligt ibland, men ofta ganska intressant. ........... Verkar som om läsförståelsen inte är på topp ibland.
    En bra beskrivning och några upplysande bilder är guld värda..

    Ur levande levet på Blocket.
    Under till salu. "Bilar"

    "Liten röd bil. Går bra"

    Hela annonsen. Informativt värre, inte sant.
    Undrar om damen ifråga fick sin lilla röda bil såld, och hur..

  9. #4979
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    HMMMMMMMMM, då det dyker upp en köpare som via mail vill köpa ditt objekt, men vägrar att betala annat än till ditt uppgivna konto samt har en speditör som ordnar transporten. Råkade ut för två sådana på två veckor. Tror det var samma bluffare. Skriver på engelska, men på ett litet förenklat sätt, så det kan nog vara från vilket land som helst.
    Eller en annan version jag råkade ut för för ca tio år sedan. Via mail påstod köparen att han befann sig på ett fartyg, men kunde låta sin bror skicka en påskriven check till min bank. Checken var ju på ca 5000 kr för mycket varför den summan skulle sättas in på hans bankkonto.

  10. #4980
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    r skicka en påskriven check till min bank. Checken var ju på ca 5000 kr för mycket varför den summan skulle sättas in på hans bankkonto.
    DET är ju bluffen!
    Överskjutande belopp betalas åter till honom, (= hans vinst) samtidigt som checken, sent omsider, visar sig helt sakna täckning
    Man använder tidsglappet till bedrägeriet...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •