Sidan 165 av 548 FörstaFörsta ... 65115155163164165166167175215265 ... SistaSista
Resultat 1 641 till 1 650 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1641
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Solen skiner vintrigt på skitig snö dag efter dag och jag antar att de allra flesta bara väntar på vår och värme. Vi vet ju att den kommer, för det brukar den ju göra, men det är attan så segt när snön kommer redan i Oktober och sen ligger kvar tills frami Mars. Pensionärslivet kan ibland vara så j-a tråkigt så jag förstår att många blir gråhåriga bara för att något ska hända.

    Skit samma! Inget blir roligare för att man gnäller så vi får se fram mot att naturen vaknar och fåglarna, och då menar jag inte ilandfrusna fiskmåsar som kommer till fågelborden för att det inte finns öppet vatten, utan vårfåglarna - svanar, gäss, tranor och sen alla dom små. Ska bli skönt!
    Ove

  2. #1642
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Kollat väglag idag skaraborg till västra Värmland. E 18 och 26;an är det ingen fast is på att tala om men dom är fan så grisiga. Det kommer att ta sin tid innan bilen har regnat ren efter den turen. Dom bra MC- vägarna med asfalt har ett par cm is av spårigt och ojämnt slag men fästet med 4 hjul är bra. Pga spårigheten skulle jag inte vilja köra 2-hjuling på dom. Grusvägarna är också isiga men som regel mindre spåriga. så dom är eg. bättre. Men jag väntar tills våren.
    Ove

  3. #1643
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kollat väglag idag skaraborg till västra Värmland. E 18 och 26;an är det ingen fast is på att tala om men dom är fan så grisiga. Det kommer att ta sin tid innan bilen har regnat ren efter den turen. Dom bra MC- vägarna med asfalt har ett par cm is av spårigt och ojämnt slag men fästet med 4 hjul är bra. Pga spårigheten skulle jag inte vilja köra 2-hjuling på dom. Grusvägarna är också isiga men som regel mindre spåriga. så dom är eg. bättre. Men jag väntar tills våren.
    Bara att lugna sig Ove.
    Jan

  4. #1644
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Tålamod tarvas jämt! För livet, är det inte bestående av en massa väntan hela tiden?
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #1645
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Angry

    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Tålamod tarvas jämt! För livet, är det inte bestående av en massa väntan hela tiden?
    Ja så är det. Inte undra på att man blir otålig ibland.
    Jan

  6. #1646
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ja så är det. Inte undra på att man blir otålig ibland.
    Tålamod är en mänsklig dygd kanske, som vi 60+:are borde lärt oss behärska. Men det är f..an vad svårt det är ibland.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #1647
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Unhappy

    Fy fanken va kallt på morgonen. Kaliforniska dieseln va riktigt jäkla seg eftersom motorvärmaren lagt av. Nu får det fanken va nog snart. De där tålamodet nu igen. Blåfrusen ser ni.
    Jan

  8. #1648
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Fy fanken va kallt på morgonen. Kaliforniska dieseln va riktigt jäkla seg eftersom motorvärmaren lagt av. Nu får det fanken va nog snart. De där tålamodet nu igen. Blåfrusen ser ni.
    Man får värma sig där det går. Skodan fick blankt papper på ombesiktningen idag och det värmde lite. Sen har jag stekt 4 kilo nötkött i små tärningar som skall ingå i en gryta i morgonkväll. Varmt vid järnspisen var de´. Vinet som vi tog för att göra jobbat roligare värmde också en del. Nu skall jag krypa ner i sängen och dra täcket över mig och se om det fungerar.
    Ove

  9. #1649
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Man får värma sig där det går. Skodan fick blankt papper på ombesiktningen idag och det värmde lite. Sen har jag stekt 4 kilo nötkött i små tärningar som skall ingå i en gryta i morgonkväll. Varmt vid järnspisen var de´. Vinet som vi tog för att göra jobbat roligare värmde också en del. Nu skall jag krypa ner i sängen och dra täcket över mig och se om det fungerar.

    Mår du bättre idag Ove?
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  10. #1650
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Mår du bättre idag Ove?
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •