Sidan 164 av 548 FörstaFörsta ... 64114154162163164165166174214264 ... SistaSista
Resultat 1 631 till 1 640 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1631
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Men du vet. Jag är stentuff!

    Naturligtvis, tänk att jag inte märkt av det så du måste berätta det själv!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #1632
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Här skiner solen om dagarna och mitt på dagen kan det krypa nedåt nollan. Vägen utanför är nygrusad och de stora vägarna är fullt körbara och åksuget har infunnit sig. Men vi har tyvärr hela februari framför oss vad det nu kan innebära. Man kan bara hoppas att det inte blir som ifjol med mer ( citat ) "lappmögel" och elände.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  3. #1633
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Fina vinterdagar nu, men vägarna år isiga och jäkligt spåriga. Har köpt nya, men begagnade sidväskor och topbox till Transalpen. De gamla hade blivit lite misshandlade genom åren och var ganska små.
    Försöker få ordning i garaget efter 35 års samlande. Man hittar diverse bortglömda grejer. En del gamla mcdelar har jag sålt, men det finns ju lite till en xr 600 och nx 650 liggande, men de skall ochså säljas.
    Man funderar ju på turer som man tänker göra frampå, vilka man skulle vilja göra osv.

  4. #1634
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Fina vinterdagar nu, men vägarna år isiga och jäkligt spåriga.
    Man funderar ju på turer som man tänker göra frampå, vilka man skulle vilja göra osv.

    Funderingar på kommande säsong och vad man vill göra snurrar i skallen. Men det ingen ide att planera för mycket för hälften av vad man vill hinner man ändå inte med, så har det varit för mig i alla fall de senaste säsongerna så jag har trappat ned på det där tills i år.

    Men vårturen med 60+ gänget ska jag försöka hänga med på om inte planeringen ser för jobbig ut för mig. Får nog lite jobbigt med en heldag i sadeln kanske. Kanske nöjer mig med träffen på kvällen för att träffa gänget och göra en påhälsning hemma hos dig Olle.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #1635
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg

    Men vårturen med 60+ gänget ska jag försöka hänga med på om inte planeringen ser för jobbig ut för mig. Får nog lite jobbigt med en heldag i sadeln kanske. Kanske nöjer mig med träffen på kvällen för att träffa gänget och göra en påhälsning hemma hos dig Olle.
    Har väl oxå tänkt mig vårturen å pippiresan. Förhoppningsvis några norgeturer. Ska ta ett snack på allvar om vi ska besöka sydsverige i år.
    Jan

  6. #1636
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Funderingar på kommande säsong och vad man vill göra snurrar i skallen. Men det ingen ide att planera för mycket för hälften av vad man vill hinner man ändå inte med, så har det varit för mig i alla fall de senaste säsongerna så jag har trappat ned på det där tills i år.

    Men vårturen med 60+ gänget ska jag försöka hänga med på om inte planeringen ser för jobbig ut för mig. Får nog lite jobbigt med en heldag i sadeln kanske. Kanske nöjer mig med träffen på kvällen för att träffa gänget och göra en påhälsning hemma hos dig Olle.
    Hoppas ju att du orkar vara med och köra men om inte så är enligt min mening det viktigaste att träffas.

    Ställer väl in siktet på tranorna som första aktivitet om inte du har annat på gång i ditt närområde.
    Ove

  7. #1637
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hoppas ju att du orkar vara med och köra men om inte så är enligt min mening det viktigaste att träffas.

    Ställer väl in siktet på tranorna som första aktivitet om inte du har annat på gång i ditt närområde.
    Um inte någe oväntat inträffar så ska jag hänga på Trandansen om det inte blir på en helg. Inte så mycket för Tranornas skull som jag betraktar som ett jippo med 18 ton korn som lockbete, det kallar inte jag för fågelskådning. Ska istället försöka kolla efter rovfågel som det också finns relativt gått om, om jag hinner med och vara ute i god tid.

    Tranor kan jag kolla på vid Kvismaren där de är lika rikt förekommande utan lockbete. Hoppas vi har lite bättre tur med planeringen av orm safarit i år och att du och ev. har lust att hänga på. Med stenkoll på vädret så kan det nog bli en trevlig och annorlunda upplevelse.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  8. #1638
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Um inte någe oväntat inträffar så ska jag hänga på Trandansen om det inte blir på en helg. Inte så mycket för Tranornas skull som jag betraktar som ett jippo med 18 ton korn som lockbete, det kallar inte jag för fågelskådning. Ska istället försöka kolla efter rovfågel som det också finns relativt gått om, om jag hinner med och vara ute i god tid.

    Tranor kan jag kolla på vid Kvismaren där de är lika rikt förekommande utan lockbete. Hoppas vi har lite bättre tur med planeringen av orm safarit i år och att du och ev. har lust att hänga på. Med stenkoll på vädret så kan det nog bli en trevlig och annorlunda upplevelse.
    Men vad är egentligen fågelskådning för gemene man? Är det inte att titta på fåglar i parker, vid fågelbord eller foderplatser.
    En riktig fågelskådare ränner väl runt till olika platser för att kunna se så många olika pippisar som möjligt på exvis ett år?
    I vilket fall som helst så är Trandansen ett jippo som lockar folk från när och fjärran.
    Att kunna se så många tranor, svanar och gäss på samma gång är i mitt tycke smått överväldigande. För att inte tala om alla dessa människor av många olika nationaliteter.
    Sedan är det ju väldigt trevligt att kunna starta säsongen för många mcåkare med en tur till Hornborgarsjön och träffas över en fika eller att sedan åka och äta någonstans.
    Hoppas verkligen att många 60+ kan komma dit med sina hojar.
    Kommer inte ihåg vad det lilla fiket heter som ligger alldeles vid infarten. Kanske vi kan träffas där vi lämplig tidpunkt?

  9. #1639
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Men vad är egentligen fågelskådning för gemene man? Är det inte att titta på fåglar i parker, vid fågelbord eller foderplatser.
    En riktig fågelskådare ränner väl runt till olika platser för att kunna se så många olika pippisar som möjligt på exvis ett år?
    I vilket fall som helst så är Trandansen ett jippo som lockar folk från när och fjärran.
    Att kunna se så många tranor, svanar och gäss på samma gång är i mitt tycke smått överväldigande. För att inte tala om alla dessa människor av många olika nationaliteter.
    Sedan är det ju väldigt trevligt att kunna starta säsongen för många mcåkare med en tur till Hornborgarsjön och träffas över en fika eller att sedan åka och äta någonstans.
    Hoppas verkligen att många 60+ kan komma dit med sina hojar.
    Kommer inte ihåg vad det lilla fiket heter som ligger alldeles vid infarten. Kanske vi kan träffas där vi lämplig tidpunkt?
    Jippo? Javisst, men mäktigt är det med alla fjäderbuskar och alla fågelskådare. Inte minst dom senare.

    Vi har ju sen ett bra tag pratat om att lägga turen till en helg med tanke på dom som inte råder helt över sin tid, pga arbete, så det får väl bli antingen 2/4 eller 9/4, Beroende på väder och fåglars förflyttningar. Lägger ut en ny tråd när statistiken kommer igång.

    Träffpunkt Hembygdsgärden vid Bjurums kyrka som vanligt från 10-tiden.

    För dom som kommer långväga brukar det kunna fixa sig med övernattningar på olika vis. Ordnar sig.
    Ove

  10. #1640
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Men vad är egentligen fågelskådning för gemene man? Är det inte att titta på fåglar i parker, vid fågelbord eller foderplatser.
    En riktig fågelskådare ränner väl runt till olika platser för att kunna se så många olika pippisar som möjligt på exvis ett år?
    I vilket fall som helst så är Trandansen ett jippo som lockar folk från när och fjärran.
    Att kunna se så många tranor, svanar och gäss på samma gång är i mitt tycke smått överväldigande. För att inte tala om alla dessa människor av många olika nationaliteter.
    Sedan är det ju väldigt trevligt att kunna starta säsongen för många mcåkare med en tur till Hornborgarsjön och träffas över en fika eller att sedan åka och äta någonstans.
    Hoppas verkligen att många 60+ kan komma dit med sina hojar.
    Kommer inte ihåg vad det lilla fiket heter som ligger alldeles vid infarten. Kanske vi kan träffas där vi lämplig tidpunkt?

    Fågelskådning kan ha många dimensioner allt efter tycke och smak och för min del är det naturupplevelsen i första hand och fågelintresset är bara en liten del av det för att ge ytterligare en anledning och dimension till att med hjälp av hojen odla det naturintresset. Hur många olika sorters pippin jag hinner se under ett år är för mig helt ointressant. Så någon "riktig" fågelskådare är jag kanske inte utan jag brukar som bekant kalla mig för "fågelskådarkikarägare". Kan nog tänka mig att ta en tur till årets Trandans bara för att träffa gänget även om jag i första hand vill ha det en vardag då jag lovat hustrun som blivit nyfiken på Horborgsjön en sväng eftersom hon älskar som jag naturen och att åka bike. Och då vill kunna ta det lite med lugn och ro med övernattning och slippa trängas med andra än möjligtvis fåglar då.

    Om inte annat så finns maj-träffen och chans att träffa gänget under kanske lite lugnare former längre fram.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •