Sidan 157 av 548 FörstaFörsta ... 57107147155156157158159167207257 ... SistaSista
Resultat 1 561 till 1 570 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1561
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Som nybliven 60+ar så får jag önska er andra gamlingar ett god jul

    Grattis till de uppnådda åren och som sagt: Välkommen i gänget!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #1562
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Som nybliven 60+ar så får jag önska er andra gamlingar ett god jul
    Välkommen till 60+ gänget. Hmmmm......... att kalla oss gamlingar är väl att ta i. Visst kan det var lite kärvt att komma igång ibland, men det behöver man inte vara 60+ för.
    Skämt åsido. Hoppas du kan vara med och träffa oss så småningom när vintern har gett sig och tranorna dansar igen. Vi går ju mot ljusare tider nu , så det är faktiskt inte så långt kvar till våren utan det är bara lite jäkelskap att stå ut med. Vi får väl ta det hela med ro eller skotta oss fram så länge.

  3. #1563
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Om inte det blåst och snöat och dessemellan varit svinkallt så hade vi haft ett bra klimat! Trött på skiten men som Olle säger - snart är det vår.

    Bara vi fått bläddra förbi Januari och Februari så är det dags igen. Får väl börja med försiktiga turer som vanligt i Mars med tanke på isfläck och morgonfrost som ligger kvar. När sångsvanarna kommer är det dags att börja med dagsturer. Lite svalt kan det vara men det finns ju långkalsonger att ta till om det är för bistert.

    Kan inte hjälpas att tankarna på en låååååång vintersemester dyker upp då och då. Men vart? Kanarieholm? Dom öarna drar man väl runt alltför snabbt. Då finns naturligtvis medelhavet men där kan det ju faktiskt snöa. Blir nog inte av, men man kan alltid fundera.
    Ove

  4. #1564
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Fasiken oxå -22 i morse. Måste tänka på den ljusnande vår som snart är i antågande. Funderar och undrar lite över 60+-turen i Maj. Hoppas verkligen att det finns många som vill åka på en vad vi tror kan bli en kalashelg. Sedan väntar en sväng till Norge. Funderar oxå på att delta i FIM-rallyt 2011. Samlingsplatsen är i år förlagd till Österrike.
    Att fundera kostar ju inget men värmer väl lite i allafall.

  5. #1565
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jo fundera är bra i dessa tider. Skall bli lite mildare men ser inget hopp om att vägarna ska visa sig utan is på ett bra tag.

    Som vanligt inget speciellt att göra utom att mata spisen med ved, fixa lite käk osv. Hustrun för tillfället i affären och hjälper till med inventering. Saknade en flaska vinäger så jag fick göra en tur dit också och eftersom jag vet att dom jobbar mer än heldag och jag ändå skulle dit, så snodde jag ihop några crepes med köttfärsfyllning så slipper dom iallafall att brassa käk när dom kommer hem.

    Har fått en ritning på "viltkyckling" som jag ska göra till kvällens bjudning. Sitter nu och funderar på hur man ska kunna reta upp djupfryska kycklingdelar så att dom blir alldeles vilda(?). Annars inget problem.
    Ove

  6. #1566
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jag önskar er alla en god fortsättning på det nya året.

    Firade aftonen i trevligt sällskap med gott att äta och dricka. Gick hem i i blött väglag för det hade regnat och blåsten var också igång. Efter att ha sovit bra länge går jag nedför yttertrappan och går nästan i spagat! Regnet har frusit till glansis. Tat´försiktigt där ute!
    Ove

  7. #1567
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jag önskar er alla en god fortsättning på det nya året.

    Firade aftonen i trevligt sällskap med gott att äta och dricka. Gick hem i i blött väglag för det hade regnat och blåsten var också igång. Efter att ha sovit bra länge går jag nedför yttertrappan och går nästan i spagat! Regnet har frusit till glansis. Tat´försiktigt där ute!
    Nåja, snön har packat ihop sig lite, åkte hem tidigare i går på grund av stormbyar. Vi i Gudrunland vet att det kan bli jobbigt att komma hem i storm. Å ni gamlingar är väl rädda om lårbenshalsarna i halkan.
    Jan

  8. #1568
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nåja, snön har packat ihop sig lite, åkte hem tidigare i går på grund av stormbyar. Vi i Gudrunland vet att det kan bli jobbigt att komma hem i storm. Å ni gamlingar är väl rädda om lårbenshalsarna i halkan.
    Nja, har inte tänkt så mycket på det ännu, men man kanske skulle ta och dubba stövlarna för säkerhets skull. Det gjorde jag första gången 1967 då vi skulle resa takstolar till ett bygge och det snöade. Den gången fanns det ju bara bildubb att få, men idag finns det ju korta skruvdubb att sätta i.
    Verkar som om Värmland har klarat sig från ytterligare ett oväder. Har bara varit lite kallt hittills i vinter, men annars fint.

  9. #1569
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Skönt, helgerna över. Nu börjar det väl bli som vanligt. Måste väl rycka upp sig å känna att det nya året ska bli bra, bara kyla å snö lämnar oss. Min närmaste plan är att komma ut i skogen å hugga ved. Man har lärt att vedförådet behöver vara välfyllt. Jaha, ha det bra nu när vi skriver 2011 (glöm inte det)
    Jan

  10. #1570
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Skönt, helgerna över. Nu börjar det väl bli som vanligt. Måste väl rycka upp sig å känna att det nya året ska bli bra, bara kyla å snö lämnar oss. Min närmaste plan är att komma ut i skogen å hugga ved. Man har lärt att vedförådet behöver vara välfyllt. Jaha, ha det bra nu när vi skriver 2011 (glöm inte det)
    Ja skynda dig med veden för ändring kommer! Fick höra en vädrspådom idag: Skall bli den varmaste sommaren på 15 år!! Dä ni!

    Brukar för min del gnälla lika mycket över värmen som över kylan. äsch skit samma - får väl bära ner sängen i källaren, sova på dagen och köra på nätterna.
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •