Sidan 309 av 548 FörstaFörsta ... 209259299307308309310311319359409 ... SistaSista
Resultat 3 081 till 3 090 av 5473

Ämne: 60+

  1. #3081
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    69
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    .
    har börjat installerat lite på den nya. GPS på plats, 12 v uttaget samt förberett kablar för värmehandtag.
    12v uttaget är kopplat direkt till batteriet så ev. batteriladdning kan ske med en cigarettkontakt. Med en kabel med cigarettkontakter i båda ändarna, så kan man ju ta starthjälp från en bil.

    GOD FORTSÄTTING MED DET NYA ÅRET

    Starthjälp från bil via cigarettkontakter är det realistiskt ?

    Gott slut o GOTT NYTT ÅR
    Tore

  2. #3082
    Citat Ursprungligen postat av tore Visa inlägg
    Starthjälp från bil via cigarettkontakter är det realistiskt ?

    Gott slut o GOTT NYTT ÅR
    Tore
    Batt laddning Ja, Starthjälp NEJ!
    Ser öht INGET positivt med ett cigg uttag. Möjligen priset.

  3. #3083
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Batt laddning Ja, Starthjälp NEJ!
    Ser öht INGET positivt med ett cigg uttag. Möjligen priset.
    Ciggurtaget används för övrigt till att ge ström till elvärmda sockor och handskar. Du kan visst få lite starthjälp om du har lite låg spänning i batteriet. Exvis om det är kallt.

  4. #3084
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Funderat på om jag skulle maxa säsongen med en tur idag men det får vara. Barmark i det närmaste och 3-4 +grader. Nej, jag kryper ner i soffan och låter någon annan slå rekordet - på den punkten känner jag mig generös idag.

    God fortsättning på det nya året!
    Ove

  5. #3085
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tittat lite igen på Harleytråden och konstiga tankar dyker upp borti skallen. Jag har ju tidigare funderat på hur jag skulle kunna fixa om en glidare för att passa mig, och så har jag sett hur problemfritt grannen Håkan körde sin lilla glidare på grus.

    Visst skulle det gå att fixa till så att man kan sitta bekvämt med ryggstöd och grejer och med crossdäck på glidaren skulle det kunna bli en fröjd att köra på grusväg. Lite fix med bågar och kylarskydd, för skitågrussprut blir det och så ska man omkull ibland också - det hör ju till.

    Bara att vänta på att en nästangratis, helst Kawasaki, dyker upp för det får inte bli ett högkostnadsprojekt.
    Ove

  6. #3086
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Tittat lite igen på Harleytråden och konstiga tankar dyker upp borti skallen. Jag har ju tidigare funderat på hur jag skulle kunna fixa om en glidare för att passa mig, och så har jag sett hur problemfritt grannen Håkan körde sin lilla glidare på grus.

    Visst skulle det gå att fixa till så att man kan sitta bekvämt med ryggstöd och grejer och med crossdäck på glidaren skulle det kunna bli en fröjd att köra på grusväg. Lite fix med bågar och kylarskydd, för skitågrussprut blir det och så ska man omkull ibland också - det hör ju till.

    Bara att vänta på att en nästangratis, helst Kawasaki, dyker upp för det får inte bli ett högkostnadsprojekt.
    Det är ju alltid kul att planera vad man vill göra. Ofta så går det faktiskt, men en sak man inte råder över, VÄDRET. Hade planerat en liten tur i dag, men det blev inget av för det underkylda regnet ställer till det.

  7. #3087
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det är ju alltid kul att planera vad man vill göra. Ofta så går det faktiskt, men en sak man inte råder över, VÄDRET. Hade planerat en liten tur i dag, men det blev inget av för det underkylda regnet ställer till det.
    Jag tog ett steg utanför trappan i morse och fick en liten resa som jag klarade som en riktig isprinsessa. Tittade på vad som hänt och såg ett 1/2cm lager med nästan frusen blötsnö på plattorna. det försvann snart runt huset men promenerande granne rapporterade svår halka på asfaltsvägar i skogen.
    Ove

  8. #3088
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jag tog ett steg utanför trappan i morse och fick en liten resa som jag klarade som en riktig isprinsessa. Tittade på vad som hänt och såg ett 1/2cm lager med nästan frusen blötsnö på plattorna. det försvann snart runt huset men promenerande granne rapporterade svår halka på asfaltsvägar i skogen.
    Jag gillat ju skruvdubbar i mcdäcken. Har även 6 st i klackarna på mina stövlar. Då blir det inte någon isprinsessedans.
    Sålde den gamla hojen med dubbarna i däcken, så nu får jag väl köpa nya däck och dubba dem.

  9. #3089
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Jag gillat ju skruvdubbar i mcdäcken. Har även 6 st i klackarna på mina stövlar. Då blir det inte någon isprinsessedans.
    Sålde den gamla hojen med dubbarna i däcken, så nu får jag väl köpa nya däck och dubba dem.
    Men Olle, inte kan jag väl dubba pinketofflorna?
    Ove

  10. #3090
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Men Olle, inte kan jag väl dubba pinketofflorna?
    Visst kan du, bara du inte tar de men extra långa skruvar, för då går de igenom tofflorna. Finns extra korta för montering i vanliga skor eller stövlar. Men det finns en annan variant. Frugan köpte någon sorts gummibandskonstruktion att fästa på skorna, med 6 st dubbar i. Funkar vist bra. Kan nog has på tofflor oxå.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •