Sidan 408 av 548 FörstaFörsta ... 308358398406407408409410418458508 ... SistaSista
Resultat 4 071 till 4 080 av 5473

Ämne: 60+

  1. #4071
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg


    Låter skitmysigt att kunna ta en hösttur med hästen! Lite avundsjuk för ridit har jag aldrig gjort, för den korta stund som jag satt barbacka på en häst och försökte starta räknas knappast. Det dröjde ca 5 sekunder från att jag hittade starten tills jag låg på backen under en vilt dansande häst. Tydligen gjorde jag något fel?
    Troligen tryckte du till med benen lite för hårt för att du var spänd. Har sett den reaktionen flera gånger på känsliga hästar.
    Min häst är ju en unghäst och inte så van vid eländig terräng än, så vi körde fast i snårskogen. Fick försöka rygga tillbaka en bit. Det gick faktiskt bra. Han har lite problem ännu att kliva över diken med strömmande vatten, men det fixar sig snart. Glömde nämna att han är en Nordsvensk.
    Skall byta framdäck på hojen i morgon är det tänkt. Blir ganska grovt mönster för nu är ju hösten här och då blir ju grusvägarna mjuka och fina innan de fryser till. Försöker få tag i ett MEFO Stonemaster att lägga på i bak.

  2. #4072
    Medlem roggie_49s avatar
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Östra Aros
    Inlägg
    22

    Ansöker härmed

    enl. rubrik, om medlemskap i 60+, är 65 bast en merit?

  3. #4073
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av roggie_49 Visa inlägg
    enl. rubrik, om medlemskap i 60+, är 65 bast en merit?
    Nää, många här är 70. Men vi har kul ändå.
    Jan

  4. #4074
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av roggie_49 Visa inlägg
    enl. rubrik, om medlemskap i 60+, är 65 bast en merit?
    Nä, meriter börjar räknas från 100 eller så. Våran lilla grupp eller vad vi är har inga regler, stadgar, status eller annat som belastar. Man behöver inte ens vara 60.

    Häng gärna på tråden och kom gärna på våra möten som kan bli precis var och när som helst.
    Ove

  5. #4075
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Huvudsaken är ju att du gör din röst hörd och ventilerar lite åsikter. Det är ju det vi gör.

  6. #4076
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Troligen tryckte du till med benen lite för hårt för att du var spänd. Har sett den reaktionen flera gånger på känsliga hästar.
    Min häst är ju en unghäst och inte så van vid eländig terräng än, så vi körde fast i snårskogen. Fick försöka rygga tillbaka en bit. Det gick faktiskt bra. Han har lite problem ännu att kliva över diken med strömmande vatten, men det fixar sig snart. Glömde nämna att han är en Nordsvensk.
    Påminner mig om den första resan jag gjorde med en Husquarna Guldpil. Jag hade före den kört en del olika hojar men mest lite trötta 118 cc och moppar. Den här var jäkligt pigg upptäckte jag när jag stod tvärs över en trädgårdsgång och släppte kopplingen lite för fort. Det bar iväg ut på en gräsmatta under några äppleträn och jag korsade gången igen mitt i grindhålet och fortsatte längs grusvägen utanför mellan timmervältor i en fart som var långt ifrån anpassad till läget. Efter en sväng på några kilometer kommer jag tillbaka till kompisen som ägde Kvarnan och han verkade liiite blek om nosen. (Tur ska man ha om man är galen! )

    Åter till hästen - Visst gjorde jag alla fel man kan bortsett från att jag faktiskt satt vänd åt rätt håll, men det var väl det enda. Kuse var en sån där hög kamel utan hovskägg, nervös till sin natur och var i stort sett bara körd med tömmar tidigare + att han hade haft något på ryggen någon gång. I avsaknad av normala spärrar skulle jag naturligtvis prova men kom snart fram till att skulle jag sitta på något fortskaffningsmedel skulle det ha motor.

    Jag tror att det blev en riktigt bra ridhäst av den trots mitt försök som rodeoryttare.
    Ove

  7. #4077
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Ja, tänk om hojarna hade en egen vilja ibland, liksom hästarna. I många fall skulle det nog vara bra om de hade något mått av självbevarelsdrift

  8. #4078
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Ja, tänk om hojarna hade en egen vilja ibland, liksom hästarna. I många fall skulle det nog vara bra om de hade något mått av självbevarelsdrift
    Självbevarelsedriften är det nog tänkt att den ska vi själva stå för..
    Råkade ut för nåt liknande när jag första ggn skulle pröva en Silverpil i början av 60-talet..
    10 häst låter inte så mkt men i 175cc och 75 kg gör de en viss verkan...
    Hade då en hoj med betydligt fler hästar men också betydligt tyngre, och 4-t..

  9. #4079
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Thumbs up

    Igår var det meningen att jag skulle gjort en tur och mött opp Räven någonstans för att köra till Askersund. Så blev det inte riktigt för jag kände av en del opasslighet så jag fegade med att ta bilen. Möter Jan vid macken vid infarten och lotsar genom stan till Lena som tar emot oss.

    God mat och mycke djupsinnigt prat och tiden fort och snart var det dags att krypa in i värmeskåpet för hemfärd. Räven övernattade för att sen fortsätta norrut mot Dalarna och sedan Norge där Olle lovat att bjuda på en torsk i Lom, en åtel som Räven alltid nappar på.

    Tack Lena för gästfrihet och för trevlig samvaro. Räven och Olle önskas en god tur i Norge.
    Ove

  10. #4080
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Självbevarelsedriften är det nog tänkt att den ska vi själva stå för..
    Råkade ut för nåt liknande när jag första ggn skulle pröva en Silverpil i början av 60-talet..
    10 häst låter inte så mkt men i 175cc och 75 kg gör de en viss verkan...
    Hade då en hoj med betydligt fler hästar men också betydligt tyngre, och 4-t..
    Visst kan man klanta till det om man inte tänker sig för. Jag provade en Silverpil, tror det var 1970. Körde i en hage och lade en skarp sväng strax intill några unggranar. I gräset låg en sten varpå jag lyckades tappa balansen och flög in i granarna. Skadade nacken så pass at jag fortfarande har besvär av vurpan. Som sagt det är inte hästarna det hänger på utan föraren

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •