Sidan 507 av 548 FörstaFörsta ... 7407457497505506507508509517 ... SistaSista
Resultat 5 061 till 5 070 av 5473

Ämne: 60+

  1. #5061
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Ja mycket händer som inte är planerat, se bara på stormen Gudrun o Pär som härjade här i Småland, många skogsägare förlorade massor, så planera på lång sikt är i bland vanskligt.
    Man kan ju få vatten i knäna och därefter vågor i håret. (barnslig vits).

    Men som sagt , en torr vinter betyder katastrof på många håll. Öland låg väldigt illa till i somras och Gotland likaså.
    Kan ju fundera på vad som händer om vattenmagasinen sinar. Då fär ju de "gröna" fixa det hela.

  2. #5062
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Vatten slöseri. Uch fy för den lede. Vissa envisas med att hälla i en massa vatten o t.o.m. is i whiskeyn. isch!
    Sär skrivningar och IS ska man passa sig för, särskilt i whiskeyn.
    Ove

  3. #5063
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Sär skrivningar och IS ska man passa sig för, särskilt i whiskeyn.
    Försöker man få alkohol och IS att gå ihop har man nog tagit sig vatten över huvudet.
    Frågan är väl bara om det sitter kvar på resten av kroppen efteråt?
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  4. #5064
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    [QUOTE=Chappy;107961]Försöker man få alkohol och IS att gå ihop har man nog tagit sig vatten över huvudet.
    Frågan är väl bara om det sitter kvar på resten av kroppen efteråt?[/QUOTE
    Senast redigerat av Olle Å den 2016-10-27 klockan 08:09.

  5. #5065
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    [QUOTE=Olle Å;107962]
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Försöker man få alkohol och IS att gå ihop har man nog tagit sig vatten över huvudet.
    Frågan är väl bara om det sitter kvar på resten av kroppen efteråt?[/QUOTE
    På grund av lågt grundvatten överväger länsstyrelsen att avråda från is i drinkarna.
    Jan

  6. #5066
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    [QUOTE=räven;107963]
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg

    På grund av lågt grundvatten överväger länsstyrelsen att avråda från is i drinkarna.
    Drinkarna struntar i grundvatten is och länsstyrelse, så länge det finns T-doja
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  7. #5067
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Tog en 10milarunda i ett härligt höstväder igår. Nu när både mygg och turister är borta och dessutom säkerligen minst en löven har fallit är det lite mera av en glidarkänsla att bara lunka fram. Man ser ju så mycket mera av omgivningen på hösten när sikten inte är så skymd. Jag fattar inte varför inte flera förlänger sin säsong in på hösten. Denna turen gick med min Dnepr, som för dgen var på gott humör.

    Körde en runda i Norge förra veckan. Man måste läsa på om väderutsikterna ganska noga och följa dem minst en vecka innan. Prickade in fyra dagar med fint väder. Var lite frost en morgon, men annars + på dagarna. Körde genom Kongsberg och upp mot Geilo på en för mig ny väg. Därefter mot Eidfjord. Tog en dag i trakterna där och hittade bla. en helsikes svår serpentinväg upp genom Hjölmodalen. For ner mot Odda och fick punka vid ett vägbygge. Slangen perforerad och fick en ny dagen efter. Övernattade i Odda. Körde sedan söderöver mot V 134 och vidare österut. Den vägen var till en början ny för mig. Otroligt omväxlande med tunnlar, serpentiner, högfjäll, mycket smala vägpartier omväxlande med nästan motorvägsstandard. En jättefin tur med andra ord, som jag gjorde med Transalpen.

  8. #5068
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    ....Körde en runda i Norge förra veckan..... Körde genom Kongsberg och upp mot Geilo på en för mig ny väg. Därefter mot Eidfjord. Tog en dag i trakterna där och hittade bla. en helsikes svår serpentinväg upp genom Hjölmodalen. For ner mot Odda och fick punka vid ett vägbygge. Slangen perforerad och fick en ny dagen efter. Övernattade i Odda. Körde sedan söderöver mot V 134 och vidare österut. Den vägen var till en början ny för mig. Otroligt omväxlande med tunnlar, serpentiner, högfjäll, mycket smala vägpartier omväxlande med nästan motorvägsstandard. .....
    Nu kan jag ju inte skriva i den här tråden, officiellt, eftersom jag inte uppfyller ålderskriteriet. Men jag gör ett försök ändå. Säg det inte högt till någon!

    Låter som en fin tur!

    Kongsberg-Geilo: Körde du in på 37:an och 364 mot Austbygda då? Och vidare över fjället Fv755/Fv124 mot 40:an Björkeflåta? Eller någon annan väg?

    Efter Odda: du tog alltså väg 13 ned till E134, och sedan E 134 österut?

    *nyfiken*

  9. #5069
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Nu kan jag ju inte skriva i den här tråden, officiellt, eftersom jag inte uppfyller ålderskriteriet. Men jag gör ett försök ändå. Säg det inte högt till någon!

    Låter som en fin tur!

    Kongsberg-Geilo: Körde du in på 37:an och 364 mot Austbygda då? Och vidare över fjället Fv755/Fv124 mot 40:an Björkeflåta? Eller någon annan väg?

    Efter Odda: du tog alltså väg 13 ned till E134, och sedan E 134 österut?

    *nyfiken*
    Från Kongsberg körde jag först V 88 ( första rondellen) norrut till Svene där v 40 tog vid .Som sagt ny väg för mig. Väldigt varierande standard på den sträckan. Tvåfilig fin väg, omväxlande backig och krokig och ibland smal. Några vägarbeten på de värsta ställena.
    Kom iväg lite sent på morgonen och då jag skulle till Eidfjord hade jag inte så mycket tid till att stanna. Färden från Geilo till Eidfjord var lite jobbig för jag hade den nergående solen rakt i ögonen. Var väl framme omkring 17.30.

    Lagom för lite slappning på hotellet och sedan en portion långa med stekt potatis och grönsaker. Ingen höjdare, tyvärr. Men på tisdag kväll däremot, serverades flankstek av nöt, som var jäkligt fin tillagad.

    Svar fråga 2, Jaaa.
    V 13 är oxå otroligt varierande beträffande vägstandard. Smal kurvig till bred fin tvåfilig. naturligtvis med lite tunnlar här och var.
    Senast redigerat av Olle Å den 2016-10-31 klockan 17:44.

  10. #5070
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
    Nu kan jag ju inte skriva i den här tråden, officiellt, eftersom jag inte uppfyller ålderskriteriet. Men jag gör ett försök ändå. Säg det inte högt till någon!
    Det är lugnt unge man. Du fyller snart 60, det går fortare än man anar...
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •