Sidan 504 av 548 FörstaFörsta ... 4404454494502503504505506514 ... SistaSista
Resultat 5 031 till 5 040 av 5473

Ämne: 60+

  1. #5031
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Det är ju inte så ofta man önskar att det ska regna, regna mycket.
    Ja, Vänern borde upp 600 - 700 mm. Dä ä möcke regn!

    Ekan ligger på land uppåner och ingen ved ligger ute så nu får det gärna regna. Du som sköter om vädret och ser till att det inte är blött när vi ska ut kanske även kan ordna motsatsen?
    Ove

  2. #5032
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Det var någon som ville se vad det var för båt jag håller på med. Provar att visa en som ägs och seglas av Sean Mulligan

    https://youtu.be/LkaW-fu022w
    Trevlig liten låda, som tydligen även går bra i vind över 10 m/sek. Själv är jag nog en aning för claustrofobisk av mig för denna typ av båt.
    Nyfiken blir jag. Får ta en tur uppåt när Du är klar (och min "nya" är klar)
    Körde åt H-te med mitt lilla Sportster-ekipage i aug., ska se om resterna räcker till en trike.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  3. #5033
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Trevlig liten låda, som tydligen även går bra i vind över 10 m/sek. Själv är jag nog en aning för claustrofobisk av mig för denna typ av båt.
    Nyfiken blir jag. Får ta en tur uppåt när Du är klar (och min "nya" är klar)
    OK, du är välkommen. Kanske jag kan bjuda på en tur. Visst är den liten men ska klara att gå i rätt tuff vind och sjö. Det är rätt många gubbar som skriver om sina resor med såna båtar kring USA och UK. Här uppe i högan nord finns det inte så många för här verkar +35 fot gälla för att kallas båt. Namnet på min är "Läddikan" som är skånska och betyder den lilla lådan som brukar finnas inuti en större Amerikakoffert. Funderar på namnbyte till "The Coffin" eller kanske bara "Coffin", med tanke på storleken och om utifall den blir min död.


    Körde åt H-te med mitt lilla Sportster-ekipage i aug., ska se om resterna räcker till en trike.
    Vad hände och hur gick det med dig själv?
    Ove

  4. #5034
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Hittade en av televerkets små "gravstenar med plåtskylt på" som stod i asfalten i vägkanten. Kastades av hojen, som fortsatte in i en hård staketstolpe o slog runt. Ganska stora skador på både hoj o sidovagn. Klarade mig med trasiga kläder o skrapad hjälm . svullet knä o öm axel. Hade precis kört 16 mil med den "stora" sidovagnshojen, så jag tyckte hunn skulle få slippa åka med ner o köpa käk till kvällen. Han hade inte gillat luftturen tror jag.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  5. #5035
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Hittade en av televerkets små "gravstenar med plåtskylt på" som stod i asfalten i vägkanten. Kastades av hojen, som fortsatte in i en hård staketstolpe o slog runt. Ganska stora skador på både hoj o sidovagn. Klarade mig med trasiga kläder o skrapad hjälm . svullet knä o öm axel. Hade precis kört 16 mil med den "stora" sidovagnshojen, så jag tyckte hunn skulle få slippa åka med ner o köpa käk till kvällen. Han hade inte gillat luftturen tror jag.
    Tur i oturen kan man väl säga. Bra att du klarade dig så bra själv.
    Kolla dina meddelanden, du har ett PM.

  6. #5036
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Huvva! Tur att du klarade dig bättre än hojen och att hunn inte var med!
    Ove

  7. #5037
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Huvva! Tur att du klarade dig bättre än hojen och att hunn inte var med!
    Nu har ju regnet kommit i allafall. Lite sent bara för många, men hoppas det fyller på grundvattnet.
    Håller mig inomhus och lägger om golvet i hallen. Över 30 år sedan sist, så det kan ju vara dags nu.
    Nästa projekt är att fixa en sidvagn med medstyrning på sidohjulet. Klurat och klart, så det är bara att sätta igång. Tar den enkla metoden först och provar det. Sedan finns det ju några system till om det första inte blir bra, men de är lite krångligare och dyrare.

  8. #5038
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Nu har ju regnet kommit i allafall. Lite sent bara för många, men hoppas det fyller på grundvattnet.
    Håller mig inomhus och lägger om golvet i hallen. Över 30 år sedan sist, så det kan ju vara dags nu.
    Nästa projekt är att fixa en sidvagn med medstyrning på sidohjulet. Klurat och klart, så det är bara att sätta igång. Tar den enkla metoden först och provar det. Sedan finns det ju några system till om det första inte blir bra, men de är lite krångligare och dyrare.
    Grundvattnet är väldigt lågt i sydöstra Sverige. Behöver vist regna fram till vi ska ut å köra hoj i mars.
    Jan

  9. #5039

  10. #5040
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Det mest korkade tycker jag att göteborgs vattentag från Göta älv. Det måste ju tappas extra vatten från Vänern för att inte saltvatten skall tränga upp i älven. Problem har redan börjat för sjöfarten med minskade laster. Vore ju bättre om Götborg tog vattnet i ledning direkt från sjön.
    Eftersom Vänern ligger ca 45m högre än Göteborg så blir det ju självfall dit på vattnet.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •