Sidan 158 av 548 FörstaFörsta ... 58108148156157158159160168208258 ... SistaSista
Resultat 1 571 till 1 580 av 5473

Ämne: 60+

  1. #1571
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Jäkla åkande med bil! Har varit till Mariestad 3 ggr idag och måste dit en gång till innan det är kvällen. Det har kommit en decimeter snö under dagen så det är att ta det lugnt. Konstigt nog så håller alla avstånd och det är man inte van. Normalt är att det ligger någon alldeles för nära bakom men värst är det när det ligger bilar alldeles för nära framför. (!)

    I morgon blir det att köra igen, men då med snöslunga. Plogen har lagt igen alla öppningar och det får inte ligga kvar för länge för då finns det kvar till våren.

    Gått ganska bra ändå idag, Tand lagad och bilen besiktigad första gången - spindelled ska bytas. Baggis på en bra verkstad.
    Ove

  2. #1572
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Grrrr. fick en ny dm. snö att plumsa i . Tror att snöplogningsbudgeten har tagit slut.
    Jan

  3. #1573
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Ännu är det väl ingen fara på (taken) taket, men fortsätter snöfallen så kan ju de tak som klarade sig förra vinern, men blev försvagade, rasa ner.
    Själva fick vi förstärka logen i somras, så nu tror vi att den håller.
    Annars så är det väl skidåkare och barnen samt entreprenörerna son gläds åt den vita varan. även möss och sork som har en skyddad tillvaro under snön gillar väl oxå läget.
    Har ett mystisk elfel på lillhojen som jag letar efter, men det är lugt eftersom vintern nog blir ganska lång.
    Den längsta vintern jag upplevt på den här breddgraden var nog 1968 i Uppland. Då kom de första snöflingorna samma dag som älgjakten började och den första mildvädersdagen var inte förrän i veckan före påsk.

  4. #1574
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Den längsta vintern jag upplevt på den här breddgraden var nog 1968 i Uppland. Då kom de första snöflingorna samma dag som älgjakten började och den första mildvädersdagen var inte förrän i veckan före påsk.
    Uschamejen! Hoppas på en tidig vår istället! Jag har kört av snön och vädergudarna reagerade direkt med att leverera mera av varan.

    Fick en fråga som jag fått svara på femtioelva gånger. Ytterligare en dam frågade "Tycker du att det är roligt nu när du får köra snöslunga?". Vad svarar man på sånt? Lika kul som att köra dammsugare. Tänker inte fruntimmren på annat än nöjen?
    Ove

  5. #1575
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Väder Gudarna har vi väl inte haft tumme med sedan vi konverterade till kristendomen verkar det som!

    Kanske dags att tänka om?
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  6. #1576
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Vadå???????????? Vill du hellre ha sandstorm !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  7. #1577
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Vadå???????????? Vill du hellre ha sandstorm !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Fan vet, då är det i alla fall inte kallt.
    Jan-Olov

  8. #1578
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Väder Gudarna har vi väl inte haft tumme med sedan vi konverterade till kristendomen verkar det som!

    Kanske dags att tänka om?
    Hmmm? Konvertiter måste väl ses som opålitliga kappvändare av dom högre makterna? Tål att tänka på. Låtom oss ägna oss åt religiöst grubbel...

    Sandstorm...... sand ....vilka däck går bra i sand?
    Ove

  9. #1579
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Sandstorm var inte riktigt meningen och det blir knappast aktuellt här i gamla Sverige där det råder sandbrist.

    Men lite mer normalt väder så man slipper vara så förbaskat insnöad som man är i mina trakter, där vi kan ståta med största snödjupet i Sverige bara någon km därifrån jag bor. Lika som ifjol! Utfrusen känner man sig också då det varit kallt som satan ett längre tag vilket skapar problem för oss med lite klena luftrör. Skönt nu med lite paus ifrån den värsta kylan.

    Fel tänkt Olle!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  10. #1580
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Jaha, så har snötäcket fått ytterligare påspädning. Tempen stigit till -2. Smhi varnar för mera snö, men mildare. Dagarna tickar på i almenackan, 13 dagar sen jul, snart kommer Knut. Min vedhuggning är just nu lagd på is, eller på snö kanske. Vill ha mildväder som sätter ihop snötäcket till hälvten. De senaste vintrarna har lärt mig att vedförådet bör vara välfyllt innan hojvädret kommer.
    Jan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •