Sidan 9 av 10 FörstaFörsta ... 78910 SistaSista
Resultat 81 till 90 av 95

Ämne: rosenhill 12/13

  1. #81
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Härliga bilder, Leffa och Klaus! Ös på! Mina kommer senare.

  2. #82
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    ser fram emot fler bilder från denna fina tur

  3. #83
    Tackar för en trevlig hojtur.
    Så här i efterhand är det rätt kul att en del av er är framme och fotar med era kameror i tid och otid, speciellt för oss andra som inte har skalle nog att ta med sin egen.
    Kanske hinns Sörmlandsturen med senare i höst också.

  4. #84
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    Citat Ursprungligen postat av Harka Visa inlägg
    Tackar för en trevlig hojtur.
    Så här i efterhand är det rätt kul att en del av er är framme och fotar med era kameror i tid och otid, speciellt för oss andra som inte har skalle nog att ta med sin egen.
    Kanske hinns Sörmlandsturen med senare i höst också.
    det får vi hoppas det behövs ju bara en ledig dag lite soppa så fixar vi den också

  5. #85
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Fasen att man ska bo så långt bort, jag blir så avundsjuk när jag ser och läser era inlägg från alla turer ni gör.
    Men man har ju lyckats vara med på 2 st i sommar och det var härlig, får hoppas det kan bli fler nästa år.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  6. #86
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Nu finns bilderna från Dalarö-turen upplagda i mitt album. Där hittar ni även bilder från andra turer i sommar. :-) Kommentera gärna bilderna om ni känner att ni vill.

    Här ett smakprov där Nicke förstår att det snart är vinter och att våra hojturer för i år snart är till ända...

    Dalarö_090912006.jpg

  7. #87
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Nu finns bilderna från Dalarö-turen upplagda i mitt album. Där hittar ni även bilder från andra turer i sommar. :-) Kommentera gärna bilderna om ni känner att ni vill.

    Här ett smakprov där Nicke förstår att det snart är vinter och att våra hojturer för i år snart är till ända...

    Dalarö_090912006.jpg
    Tyckte att han såg lite lessen ut på kortet bilderna blev riktigt snygga det blir bra att surfa runt och titta på årets mcbilder när höstmörket kommer.

  8. #88

  9. #89
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    räkmackan var inte helt fel

  10. #90
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    En riktigt härlig dag, precis som det brukar vara när "Hojengänget" är ute.
    Träffade Jonas på stamstället, Gullmarsplan innan vi körde via Tungelsta, där Harka anslötvidare via Slingerbulten ner till Rosenhill. Här fanns redan Nicke, Helen och leffa. Snart kom även det nygifta paret Dejler inrullande till Rosenhill. Vi satt och fikade en god stund i det underbara vädret innan vi körde via småvägar över Årsta havsbad ut mot Dalarö. Vi stannade till och köpte goda bullar i lanthandeln vid Gålökorset, innan vi åkte vidare mot Dalarö. Sista biten ner till Dalaröbrygga hade vi en skitsnygg Triumph Bonneville som ledde oss.
    Nu lät vi oss smaka av vad cafe´t hade att bjuda. Satt verkligen och njöt i det sköna sensommarvädret. Kollade båtar, människor och njöt av det trevliga sällskapet En så´n där dag man vill aldrig ska ta slut. Slutligen blev det dags att dra sig hemåt. Klaus med fru körde en liten stund före oss andra, dom hade en hund hemma som säkert uppskattade att husse och matte kom hem. Vi andra körde vidare ner till Rosenhill ännu en gång. Från Tungelsta bytte jag och Nicke hojar. Har aldrig kört en FJR tidigare. Kan säga att det var en trevlig bekantskap, kände mig hemma direkt på den hojen. Efter en stund glömde jag faktiskt bort att jag inte satt på min egen hoj, så hemma kändes det.
    Fick även ett erbjudande från Jonas, som jag inte kunde motstå. Provkörning av hans trehjuling. Riktigt rolig erfarenhet måste jag tillstå. Kan inte förstå hur det kunde kännas som att köra en ordinär tvåhjuling, de tre hjulen till trots. Även Leffa testade på hur det kändes att köra trehjuling med automat. Av ansiktsuttrycket att döma tyckte han att det var lika kul som jag gjorde.
    Nu var det dags att skiljas för att åka hem var och en till sitt. Nicke, Helene och Leffa körde via Skanssundet medan jag och Jonas åkte via Tumba tillbaka till Stockholm.

    Känns som att vintern kommer att bli lång utan våra träffar. Vi får verkligen se till att träffas även off season.

    Slänger in några bilder även jag.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2009-09-12 klockan 21:09.
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Rosenhill på lördag 9/4
    Av Mats Liifv i forum Träffar & Körningar
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-04-11, 08:27
  2. Rosenhill, datorer & nätvärk
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-08-08, 10:05
  3. Rosenhill - Lördag den 20 mars
    Av Danne i forum Träffar & Körningar
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2010-03-27, 09:56
  4. Tur 5/12 till Rosenhill
    Av Jonas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-12-07, 18:18
  5. Rosenhill på lördag?
    Av Mats Liifv i forum Träffar & Körningar
    Svar: 129
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 12:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •