Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Handikapp

  1. #11
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
    det var Klippan och jag och några till , vi kan nog hjälpa till med vad vi kan om detta ,
    Ah så var det ja.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  2. #12
    Medlem on2wheels avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    202

    Tre... Kanske

    En sidovagn, kanske är en hoj med sidovagn en cool lösning.
    Finns säkert någon som ställer upp och ger lite glädje till din syster.

    Lycka till och hälsa henne från oss alla!!

    2o)
    Senast redigerat av on2wheel den 2009-09-02 klockan 22:42.

  3. #13
    finns foto på hörbysoftgliders hemsida i fotogalleri och furuboda

  4. #14
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Om du inte känner dig trygg med tanken på att skjutsa syrran tycker jag att du ska avstå.

    Under en närmast oändlig rad av år har svenska sidovagnsklubben kört ett "Jumbo Run" i samarbete med PBU (är det så det heter) vilket brukar vara klang och jubel från båda håll. Sidovagnsköret verkar alltså vara grejen nummer ett.

  5. #15
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Vi i vår klubb gör ofta sådana här körningar med barn som har både fysiskt och psykiskt handikapp och det har inte varit några problem alls utan dem som har varit sämst har haft en ledsagare bakom sig (=3 på cykeln, gäller små barn och stor cykel) eller åkt på en special bygd ATV som dem har själva på Furuboda. Men nu har vi en medlem med en sidovagn och han fick köra mycket sist vi var där. Finns det en MC-klubb i närheten så maila och fråga, jag skulle kunna sätta pengar på att har dem någon med sidovagn ställer dem upp och det gratis.
    Fick själv en förfrågan för ett år sen ( En MS sjuk mans 50 års present) men då hade vi ingen själv i klubben utan jag mailade alla klubbar jag har i ett register i Skåne och fick napp direkt och det blev gratis fast dem hade i sin förfrågan varit villiga att betala.

    Här är länkar till ett par av gångerna när vi var där.



    http://www.horbysoftgliders.se/foto/...boda%202-8.htm

    http://www.horbysoftgliders.se/foto/...ruboda%202.htm

    http://www.horbysoftgliders.se/foto/...skensvecka.htm
    Senast redigerat av Gert den 2009-09-02 klockan 23:03.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  6. #16
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Så jäkla mycket sol och glädje, Klippan!

    Jag har haft glädjen att, under några år, vara avlastningsförälder till en multihandikappad flicka. Trodde jag skulle vara juste och "ge" men Jesus så jag bedrog mig - det var ju jag som "fick" i stället. Tänk så mycket jag fick lära mig och så många skratt det blev tillsammans under de åren...

  7. #17
    Medlem pea_72s avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    87
    Tack för era tips och uppmuntrande ord, de stärker även mig. Nu skall jag sätta mig och leta mailadresser! Min syster har bott ensam med pappa i alla år utan hjälp från kommunen och det är en stor förändring nu när pappa gått bort. Jag har flyttat in i villan för att ta hand om henne (med kommunal hjälp) och vi väntar på plats på gruppboende men det dröjer säkert ett år. Jag vill verkligen ge min syster all glädje hon kan få nu! När vi var ute förut sa hon "Den är så blank och fin din motorcykel", inte fan är den blank inte, men i hennes värld är det nog så... Det gör ont att inte kunna uppfylla alla hennes drömmar...men detta lilla skall jag ordna!
    Ta hand om er.

  8. #18
    Jag är själv inte förtjust i att man binder fast varann.
    Skjutsade ungarna en hel del och då gjorde jag en speciell topbox med armstöd. Där fick dom somna utan att jag behövde oroa mig.

    När ungarna åkte, så bytte jag bara den på en sekund med den andra som hade samma platta.
    http://www.saarela.se/aktuellt/aktue...05/051106.html







    Din syster förmodar jag är lite större än knattarna på bild, så man bör ju göra den bredare och inte minst....förmodligen den ena sidan lossbar(när hon kliver av o på hojen)

    Kanske nåt att spinna vidare på för dig. Blir heller inte så kostsamt om man gör allt arbete själv.
    Senast redigerat av V Saarela den 2009-09-03 klockan 07:30.

  9. #19
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Saarelas lösning med handtag verkar bra! =)

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Synd, pea 72, att du bor så långt ut på kanten annars hade jag kunnat vara med och assisterat första gångerna.
    Du nämner dålig balans och problemet som jag ser med den lilla info jag har är just att komma av och på.
    Saarelas tips med armstöd på topbox är väldigt bra. Finns att köpa färdigt med uppfällbara armstöd. Vet dock inte var. Tycker ff att det är viktigt att ni har lätt kroppskontakt när ni kör så att hon lär sig att följa i svängarna och inte försöker sitta rakt hela tiden.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •