Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 47 av 47

Ämne: Teori & uppkörning (blandade frågor)

  1. #41
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Hur petiga är de vid säkerhetskontrollen på framkörningen? Jag tror att jag kan den, men det är ändå lätt att missa något när man är stressad/nervös. Om man t.ex. missar att kolla bromsoken när man gör allt annat rätt, åker man då?? Usch, det är nära nu...
    Jag var så stirrig att jag glömde kolla ett hjullager tror jag det var, "var det allt?" sa kontrollanten i överdrivet menande ton, jag gick snabbt igenom vad jag kollat i huvvet och kom på vad jag missat. Puh. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  2. #42
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Ahh, kan ju inte missa detta pga ett lager. Måste ned i garaget och traggla igen, igen och igen... 8)

  3. #43
    Medlem tomahs900s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Skåne, Ystad
    Inlägg
    359
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Hur petiga är de vid säkerhetskontrollen på framkörningen? Jag tror att jag kan den, men det är ändå lätt att missa något när man är stressad/nervös. Om man t.ex. missar att kolla bromsoken när man gör allt annat rätt, åker man då?? Usch, det är nära nu...
    Kommer ihåg jag tragga det hur mkt som helst..men sen när de väl var dags upplevde jag det som kontrollanten liksom hjälpte mig hela tiden o gjorde de tillsammans med mig..
    Kommer ihåg de för de irriterade mig lite...precis som jag inte kunde de...

    Men kanske inget läge o snäsa av någon på
    Tror bara han va sån på sättet..märktes han va mån om "mcfolk".
    För han va ett väldigt stöd för alla som körde upp den dan i alla momenten.

    Hoppas du oxå får en som e sån.

  4. #44
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Det är tillåtet med en komihåglapp. Den får inte beskriva hur man gör kontrollerna men ok att skriva upp punkterna.
    Tex vid el.
    hel/halv, parkering, blinkers, broms fram, boms bak etc...

  5. #45
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Linnex Visa inlägg
    Det är tillåtet med en komihåglapp. Den får inte beskriva hur man gör kontrollerna men ok att skriva upp punkterna.
    Tex vid el.
    hel/halv, parkering, blinkers, broms fram, boms bak etc...
    Hoppsan, är det så, så är det ju lätt som en plätt. Tror jag klarar det ändå, men är rädd att jag kanske får en blackout när förrättaren ber mig kolla t.ex. drivpaketet.

  6. #46
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ja eller så klarar man alltihop under visningen och förklaringen och svarar på dom frågorna att man får lite andra frågor att besvara på köpet. Jag beskrev nåt vad det nu var (minns inte) och så började han fråga hur jag kollar så att frambromsen faktiskt är okej. Försöker rulla hojen med handbromsen indragen, svarade jag. Men bråkdelen av en sekund funderade jag att det var nog inte det svaret han egentligen ville ha så jag svarade att man följer bromsslangen från bromsvätskebehållaren ner till bromsoket, ”nån kan ju ha satt en bult i slangen som plugg om slangen är avklippt och då har man ingen bromsverkan fram”, gav jag till svar. Då log han brett, en sån kuggfråga trodde jag aldrig att jag skulle få för det var vad han ville höra.

  7. #47
    Medlem Smirnoffs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    13
    Beträffande högfartsbanorna så är den nedre borttagen numera. För att den var för enkel enligt min körskolelärare.

    En lite konstig fråga om miljö som jag fick var något i stil med:

    "Hur tvättar du din motorcykel bäst på ett miljövänligt sätt?"

    Svarsalternativen var typ

    A: När motorn är varm
    B: Med ett miljövänligt tvättmedel
    C: Med högtryckstvätt

    Förmodligen fanns det en D också men den kommer jag inte ihåg. Jag tror att jag svarade B, och jag tror att "rätt" svar är C. Tycker att det är märkligt att frågan är formulerad som den är, och framför allt tycker jag att det är vansinnigt att det kan göra skillnaden på att klara provet eller att kugga för att man väljer ett miljövänligt tvättmedel istället för högtryck... (Jag klarade provet ändå, men om man legat precis på gränsen och framförallt på fel sida av den hade det inte varit roligt...)

Liknande ämnen

  1. uppkörnings\teori prov?
    Av Emma i forum MC-kort
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-06-13, 10:19
  2. Nybörjar frågor + Suzuki xn85 frågor?
    Av kryckan90 i forum Street
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2016-02-05, 00:32
  3. Donera Teori MC-material
    Av naak2803 i forum MC-kort
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-30, 15:18
  4. usch snart teori
    Av Bael i forum MC-kort
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-10-06, 16:42
  5. frågor om el
    Av kwimmm i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-13, 21:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •