Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Ännu en nybliven kortinnehavare, denna gång från Tyskland och slingriga vägar

  1. #21
    Medlem M@ries avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    108
    Ungdom och snorunge all over again... Kan det bli bättre?

  2. #22
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    hei du nya
    Boss Hoss träffen går i Tyskland veckan efter midsommar,då kanske möjligt att hälsa på

  3. #23
    Medlem saras avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Kaiserslautern, Tyskland
    Inlägg
    10
    Citat Ursprungligen postat av M@rie Visa inlägg
    Och självklart rekommenderar jag ER-6n (trots nuvarande gnisslande bromsar)!


    För övrigt tror jag att jag drar ner medelåldern i det annars så mogna (men absolut inte åldriga) gänget
    Min pojkvän har en ER-6f 2008, och körde själv en ER-6n 2009 på skolan några gånger. Mycket trevlig att köra tyckte jag. Svänger av sig självt, liksom. =)

    Min plan är dock att köpa "nåt gammalt skräp" som jag inte behöver vara rädd att köra omkull =) En annan anledning är att jag har sjukt begränsad budget just nu och vill inte vänta . Är så otålig på att få börja köra på riktigt! Tänker mig att jag byter hoj efter nästa säsong och då fixar mig något trevligare.

    Ang. ålder, skönt med mixat gäng tycker jag. Blir roligt och omväxlande då =D

  4. #24
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av sara Visa inlägg
    Min pojkvän har en ER-6f 2008, och körde själv en ER-6n 2009 på skolan några gånger. Mycket trevlig att köra tyckte jag. Svänger av sig självt, liksom. =)

    Min plan är dock att köpa "nåt gammalt skräp" som jag inte behöver vara rädd att köra omkull =)
    Tänk, en sån plan hade jag också i början..=) Sen kom jag på att "just det, ABS vill jag ju ha!" och då rök hela det där med att köpa en billig/gammal/sliten ducati monster 600 för max 30k. Nu köpte jag förvisso begangnad för ett bra pris, men hojen ser ut som ny, så jag kommer ju att vara livrädd i början. Antar att det ger sig efter några repor..=)

    Men jag tycker det är väldigt synd att det fortfarande är förhållandevis få modeller/märken som har ABS. Hade ju drömmar om att ngn gång uppgradera till en liten buell, men det känns inte som om dom kommer att börja med ABS direkt.=/

  5. #25
    Medlem M@ries avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    108
    Citat Ursprungligen postat av sara Visa inlägg
    Min pojkvän har en ER-6f 2008, och körde själv en ER-6n 2009 på skolan några gånger. Mycket trevlig att köra tyckte jag. Svänger av sig självt, liksom. =)
    Ja, det där med att svänga av sig själv känner jag igen. Det är det som är så härligt med den. Man tänker högerkurva och vips är man igenom den

    Tänk, en sån plan hade jag också i början..=) Sen kom jag på att "just det, ABS vill jag ju ha!" och då rök hela det där med att köpa en billig/gammal/sliten ducati monster 600 för max 30k.
    Haha, jag tänkte exakt likadant. Jag började med en budget på max 30k och hade faktiskt också tankar på Monster eller eventuellt Hornet. Men sedan råkade jag först få syn på en Bulldog och då ökade helt plötsligt budgeten till 50k... sedan var det lixom inte så långt kvar när jag blev kär i Kawasakin

    Men oavsett vad man köper - Det är ju så grymt skoj att det nästan inte spelar någon roll (nåja) så länge man kommer framåt8)

Liknande ämnen

  1. Importera ny motorcykel från Tyskland?
    Av Mantrid i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-05-10, 14:33
  2. Transport av Mc från Tyskland
    Av kkj i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2015-05-10, 20:31
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-01-06, 19:20
  4. Köpa mc delar från Tyskland
    Av Mavve65 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-09, 11:10
  5. Köpa Mc-Kläder Från Tyskland
    Av fremas i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-08-24, 11:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •