Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Att stanna i bredd (rödljus, stop-plikt osv.)

  1. #11
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Min trafiklärare för 3 månader sedan sa att vid trafikljus var det på rad som gällde, vid stopp och väjningsplikt var det ok att stå i bredd och köra samtidigt men han var kanske inte välinformerad, vad vet jag?
    Det var precis det här min trafiklärare sa också!!

    Ska man hårddra det hela så är ju rödljuset en stopplikt också! Varför man inte får stå i bredd just där men helt okej vid stopp- och väjningsplikter har jag undrat sen dag ett. Och jag tycker att alla trafikregler borde stå uppskrivna i trafiklagen, det gör de tydligen inte för det här går inte att hitta skriftligt.

    Det är väl som med svenska språket, om tillräckligt många säger fel så blir det ett slags rätt till slut. Som att säga ”Jag har växt upp” när det egentligen heter ”Jag har vuxit upp”… Kanske denna oskrivna trafikregel tillkommit på samma vis.

  2. #12
    Nån enstaka kommentar off-topic är okey, men när det börjar bli 4-5 inlägg om en helt annan sak måste det kapas. Därför finns det nu en tråd i Off topic om att duscha efter kl 22 Duscha efter 22:00
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  3. #13
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Question Hilda??

    Vart tog Hilda vägen nu då? Jag skulle maila henne nu angående det där att stå i bredd vid väjnings- och stopplikter samt vid rödljus. Hon finns inte kvar som medlem längre (eller bara bytt namn?), jag hoppas hon läser här ändå för jag har fått svar på frågan om att stå i bredd vid stopp- och väjningsplikter samt rödljus.

    Man *får* stå i bredd även vid rödljus.

    Det var bara det att under utbildningen ville han att man skulle stå som om man vore själv vid rödljuset. Detta missuppfattade jag och fick det runt bakfoten att så får man inte så vid rödljusen men helt okej annars. Jag ber tusenfalt om ursäkt för att jag tutat i er fel information angående detta. Så det är bara att stå i bredd så gott vi får plats, även vid rödljus.

    …inte undra på att jag inte hittade det i trafiklagen då. Nåja, nåt gott förde det med sig: jag fick plugga trafiklagen ordentligt igen.

  4. #14
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Gott, då slipper vi känna oss som lagbrytare längre....!
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #15
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ja och då har jag haft dåligt samvete helt i onödan.

Liknande ämnen

  1. Biker's stop
    Av Jourtjänst i forum Touring
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-03-20, 09:27
  2. Cykla i bredd?
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-08-01, 11:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •