Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 31

Ämne: Är du rädd för svinvinfluensan?

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Är du rädd för svinvinfluensan?

    Det skrivs ideligen om varningar för svininfluensan. Dock så är inte den farligare än övriga virus, bara det att det är ett nytt virus och många kan insjukna samtidigt.

    Jag är dock inte rädd för den, jag gör som jag alltid brukar: tvättar händerna före jag äter och efter varje toabesök. Är du rädd för svininfluensan?
    Senast redigerat av Nina den 2009-09-01 klockan 19:28.

  2. #2
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Sitter med feber, rinnande näsa, hosta och värk i kroppen i skrivande stund. Nä inte rädd, mest less.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  3. #3
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Sunt förnuft och vanliga flunsaregler (stanna hemma när man är dålig, inte nysa på folk o.s.v.) tror jag på. Åsså förstås vaccinering, även om smittspridningen skulle vara i full gång när vaccinet kommer i slutet av september/början av oktober (slika flunsor kommer ofta i två-tre vågor där nummer två o tre ofta är elakare än den första).
    Det största problemet för oss i den rika delen av världen blir inte dödsfall och svåra sjukdomsfall utan konsekvenserna av att (i absolut värsta fallet) 40-50% av arbetsstyrkan ligger hemma under några veckor. Gissa om det kommer att fresta på samhället (tänk exempelvis på hemtjänst, sjukvård och andra personalintensiva måsteverksamheter)! Speciellt nowadays med slimmade organisationer och "just in time".

    Nä, jag är inte rädd men nog har jag respekt för den kris en sådan här pandemi kan åstadkomma!
    Åsså har jag all respekt för den sorg och det elände som kommer att drabba anhöriga till det lilla fåtal som trots allt kommer att dö.

    Om jag är engagerad? Uppträder jag som Bror Duktig igen? Gissa om jag jobbat några timmar med detta (ur ett risk- o säkerhetsperspektiv) sedan april ;-)
    Senast redigerat av Guzzi-Leif den 2009-09-01 klockan 19:59.

  4. #4
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Tror jag fick min influensa på gymmet, föregående vecka stormade det in folk från när och fjärran till universitetet och gymmet var fullpackat. Inte lätt att hålla på hygienen på ett gym heller där alla går omkring och dränker utrustningen i svett och dushar i gemensamma utrymmen. Har dock inte ännu utvecklat nån knorr på svansen eller börjat grymta så jag tror jag överlever. =)

    Största problemet är väl att jag har tråkigt och därför lusar ner alla forum jag kommer åt med febermosiga inlägg..
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  5. #5
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Intensivpostning av Molgan får nog ändå ses som en positiv bieffekt av sjukdomstillståndet!

  6. #6
    Medlem pea_72s avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    87
    Inte rädd ett dyft. På den skola där jag jobbar är det nästan panik dock. Skolsköterskan är tydligen väldigt förtjust i handsprit så nu skall ALLA ungar sprita sig stup i kvarten...herregud säger jag bara, kommer de inte dö av svinpesten så kommer de la kola av skrumplever så mycket sprit som går åt...till ingen nytta...hm...(den hade gjort mycket bättre nytta i ett snapsglas fö.)

  7. #7
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Guzzi-Leif Visa inlägg
    Intensivpostning av Molgan får nog ändå ses som en positiv bieffekt av sjukdomstillståndet!
    Haha ytterst vänligt, vänta bara tills jag får en febertopp och börjar lösa palme-mordet.
    Citat Ursprungligen postat av pea_72 Visa inlägg
    kommer de inte dö av svinpesten så kommer de la kola av skrumplever så mycket sprit som går åt...till ingen nytta...hm...(den hade gjort mycket bättre nytta i ett snapsglas fö.)
    Alkoholmissbruk i så unga år, vart är samhället på väg?
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  8. #8
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Apoteket har ju sålt slut på sina håll.
    Jag har föreslagit att Värmland ska profilera sig genom att exploatera en av paradgrenarna; att producera sprit småskaligt. Mina arbetskamrater tyckte inte alls om idén. Inget sinne för livets realiteter eller för humor.

  9. #9
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Inte ett dugg orolig för egen del.
    Med sunt förnuft och vanlig hygien kommer man långt. Vi har fått hand-sprit här på jobbet och den använder jag. Annars inga åtgärder från min sida.
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #10
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Skitskraj för svininfluensa, då orkar man väl inte köra hoj. Ska vaxineras snarast.
    Jan

Liknande ämnen

  1. Rädd för halka?
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-30, 18:35
  2. Är du rädd för att bli rånad?
    Av pewa i forum Off topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 11:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •