Sidan 16 av 17 FörstaFörsta ... 614151617 SistaSista
Resultat 151 till 160 av 170

Ämne: Vilken glidare?

  1. #151
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Ett sent men hjärtligt grattis! Kommer bli en lång vinter. =)
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Det är klart att den måste hållas någorlunda ren, men att ligga i garaget och putsa efter varje tur kommer inte hända.
    Sund inställning.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  2. #152
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Och någon putsare är jag definitivt inte, vilket lär irritera vissa som anser att en glidare alltid ska skina. Det är klart att den måste hållas någorlunda ren, men att ligga i garaget och putsa efter varje tur kommer inte hända.
    "Vid behov" måste vara intervallet som gäller för putsandet. När behovet infinner sig bestämmer du själv....
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #153
    Mc-Bosse
    Gäst
    Nu har en gammal häck till hoj visserligen men jag tycker det ser bra ut att komma ut till den och se den skitig överallt utom på sadeln där jag sitter. Det bevisar att jag kör med den i alla väder och inte behandlar den som ett inneföremål.

    Men det är ju bara vad jag tycker.

  4. #154
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Jag är väll inte så glad i att putsa jag heller men försöker hålla hojarna så rena som möjligt annars så trivs jag inte med dom. En skitig hoj är inte vad jag föredrar ser bara ovårdat och slarvigt ut. Lite skit gör mig inget men jag trivs bäst när dom är så rena som möjligt och en sak till när det gäller mina hojar är att när jag har tvättat och ger mig ut och ska åka så har jag 5 km grusväg och då blir hojen dammig på en gång men det gör inte så mycket för det är ju lätt att spola av när man kommer hem.

    En ren hoj är en trevlig hoj.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  5. #155
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    jo,alla har ju sin variant.Min hoj hamnar på utställningar,så lite mer noggrann putsning måste nu göras när sesongen är slut,samtidigt passar jag på och kollar dom flesta inställningar och byter en hel del delar.Min hoj har många ändamål,det är en av mina hobbys,då avsätter man tid till det.Gillade körsesongen,då vill jag helst bara tanka och åka och då putsar man bara lite på ytan så den ser snygg och anständig ut,hojen är ju även min ögongodis, men eftersom den glädjer även så många andra så håller jag den gärna snygg. Sedan tycker jag om att skruva och customisera,det är sesong för det nu,jag behöver inte längta att vintern tar slut,det händer snabbare än man tror när man är sysselsatt, mitt projekt hann ju inte bli riktigt klar förra vintern,får väl se hur långt jag kommer denna gång

  6. #156
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    jo,alla har ju sin variant.Min hoj hamnar på utställningar,så lite mer noggrann putsning måste nu göras när sesongen är slut,samtidigt passar jag på och kollar dom flesta inställningar och byter en hel del delar.Min hoj har många ändamål,det är en av mina hobbys,då avsätter man tid till det.Gillade körsesongen,då vill jag helst bara tanka och åka och då putsar man bara lite på ytan så den ser snygg och anständig ut,hojen är ju även min ögongodis, men eftersom den glädjer även så många andra så håller jag den gärna snygg. Sedan tycker jag om att skruva och customisera,det är sesong för det nu,jag behöver inte längta att vintern tar slut,det händer snabbare än man tror när man är sysselsatt, mitt projekt hann ju inte bli riktigt klar förra vintern,får väl se hur långt jag kommer denna gång
    Det ska bli spännande att se den nästa säsong.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  7. #157
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Hade precis samma tanke, så den första som vill skriva nå´t startar tråden. Där kan vi behandla allt som rör våra hojar, tips om både det ena och det andra och länkar till olika firmor som säljer tillbehör. Lär nog kunna bli en del skrivet i den tråden. Vi får se hur länge Leffa kan hålla sig utanför den "Anglofila världen"...
    man vet aldrig men det blir inte 2010 ialla fall det är jag säker på,skulle vilja prova en custom i ca:5 mil och känna hur det känns i korsryggen (har lite strul med min kompis iscias ) funkar det med ryggen så kanske det kan bli ett byte,tycker att jonas hoj har de rätta färgerna så vi får väl se vad framtiden bär med sig.

  8. #158
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Min onda rygg blev bara bättre av att köra Mats hoj, så se det som en ren rehabilitering att köra America. Så det argumentet mot att bli anglofil kan vi nog begrava här och nu tycker jag.

    Har du fler argument på lager som vi kan krossa och sparka bort?

  9. #159
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    man vet aldrig men det blir inte 2010 ialla fall det är jag säker på,skulle vilja prova en custom i ca:5 mil och känna hur det känns i korsryggen (har lite strul med min kompis iscias ) funkar det med ryggen så kanske det kan bli ett byte,tycker att jonas hoj har de rätta färgerna så vi får väl se vad framtiden bär med sig.
    Du får mer än gärna pröva min under en dag om du vill, inga problem!

    Även för mig har den funkat som rehbilitering, inga smärtor i ryggen av den. Ska bli spännande att ta en riktig långtur, tänkte ta en sväng runt Siljan som test inför en IronButt med den. Bör absolut funka...
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #160
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Du får mer än gärna pröva min under en dag om du vill, inga problem!

    Även för mig har den funkat som rehbilitering, inga smärtor i ryggen av den. Ska bli spännande att ta en riktig långtur, tänkte ta en sväng runt Siljan som test inför en IronButt med den. Bör absolut funka...
    det ser jag fram emot

Liknande ämnen

  1. Glidare
    Av glidare i forum Custom
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2015-01-19, 21:18
  2. Glidare med fotplattor
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-11-29, 18:03
  3. Stora glidare
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-08-29, 19:47
  4. Glidare utomlandsresa
    Av Hondamannen i forum Touring
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-07-16, 07:35
  5. glidare
    Av honda500 i forum Custom
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-04, 20:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •