Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Hjälmstorlekar

  1. #21
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Danne Visa inlägg
    "Huvudsaken" att hjälmen är bra!;D;D
    Vad glad jag blir när jag ser att du också 'lärt' dig. Mats visade att han också gjort det i Scala Ridern, till Jonas förtret, som hotade med att stänga av den
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  2. #22
    Medlem Dannes avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    305
    Citat Ursprungligen postat av Nicke Visa inlägg
    Vad glad jag blir när jag ser att du också 'lärt' dig. Mats visade att han också gjort det i Scala Ridern, till Jonas förtret, som hotade med att stänga av den
    Det är inte så konstigt, jag har ju haft dig som lärare.;D;D
    Vilket har lätt till en del "huvudbry" för familjen hemma, dom tycker jag är jättejobbig nu!
    - - Pausa och softa gör man sällan för ofta.......

  3. #23
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Danne Visa inlägg
    ... Vilket har lätt till en del "huvudbry" för familjen hemma, dom tycker jag är jättejobbig nu!

    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  4. #24
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Stort tack för att du delade med dig av dina kunskaper i hanteringen av Scala Rider! Utan din tålmodiga hjälp hade nog åtminstone Jonas apparat hamnat i vattnet någonstans längs Skånes kust....;D

    Garvar fortfarande när jag tänker på alla tokerier vi hade för oss under resan!
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    52
    Har själv precis fått hem en vit Schuberth C3 från moto-fashion.de. Provkörde ett oanvänt demo-ex från den lokala handlaren i 40 minuter och det kändes rätt bra. Enda jag har att anmärka på efter tre dagar är att hakspännet är lite obekvämt då det skaver en aning mot struphuvudet. Känns dock bekvämare för varje gång jag tar på mig den, så det kanske rättar till sig med tiden.

    En intressant sak jag noterade är att utan proppar och alla ventiler öppna bullrar den ganska ordentligt jämfört med den gamla hjälmen tack vare luftströmmen från vindrutan, men sätter jag i propparna blir den betydligt tystare istället!

    Får se/höra/känna efter ordentligt om nå'n vecka eller så när jag ska åka mellan Linköping och Göteborg. Tre timmars körning borde få den att bekänna färg ordentligt.

  6. #26
    Medlem Dannes avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    305
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Stort tack för att du delade med dig av dina kunskaper i hanteringen av Scala Rider! Utan din tålmodiga hjälp hade nog åtminstone Jonas apparat hamnat i vattnet någonstans längs Skånes kust....;D

    Garvar fortfarande när jag tänker på alla tokerier vi hade för oss under resan!
    Håller med, det började med en hel del strul men slutade bra. Lite grus i maskineriet gör bara att man kommer ihåg resan ännu bättre, plus att man får garva rätt mycket.
    - När ska vi åka kolla på "dina bergskossor" Mats?;D
    - - Pausa och softa gör man sällan för ofta.......

  7. #27
    Jag har själv lärt mig läxan genom att välja en hjälm som "satt skönt i butiken". Efter en tids användande blev den lite stor..

    Alla huvuden har ju olika form. Och moderna hjälmar har rätt mycket stoppning varför de formar sig en aning efter huvudet med tiden.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •