Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: Tur till Lysekilstrakten lördag 5/9

  1. #11
    Medlem pea_72s avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    87
    Ååå det hade varit så roligt, men tyvärr kommer jag inte att vara i kördugligt skick den dagen. Ha det så himla trivsamt och passa på nu, när inte jag är med, att höja tempot så det kan bli lungt och fint när jag skall med istället

  2. #12
    Väderleksprognosen pekar starkt åt att vi kör på söndag. pea_72 har förhoppningsvis piggnat till och oban får ansöka om ny dispens.

  3. #13
    Medlem pea_72s avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    87
    Citat Ursprungligen postat av Gnistvändaren Visa inlägg
    Väderleksprognosen pekar starkt åt att vi kör på söndag. pea_72 har förhoppningsvis piggnat till och oban får ansöka om ny dispens.
    hehe det kommer inte bara vara en festlig fredag utan en festlig helg...så tyvärr.

  4. #14
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    ska sätta mig ner och skriva en ny ansökan ;D

  5. #15
    Senaste budet är som följer:

    Vi kör på söndag. Träffpunkt Shellmacken, Gråbo kl 11.00 (preliminärt). Vi siktar på Kungälv-Tjörn-Orust-Färja-Lysekil-sedanfårvise. Vi får folk från trakten som vägvisare. Uppehållsväder är beställt.

    Det kanske passar att haka på i Kungälv vid 11.30-tiden, Oban och pea_72 (jag har inte gett upp hoppet om att få med dig )?
    Senast redigerat av Gnistvändaren den 2009-09-03 klockan 22:58.

  6. #16
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    Låter fint för mig, om ni nu inte tar den fina krokiga vägen via Sjövik - Alafors ifrån Gråbo till Kungälv ;-), i så fall kan jag vänta vid kiosken i Alafors (150m hemifrån).

    Annars är det helt OK med Kungälv med, tappen vid Jordfallsbron t.ex.?

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av oban Visa inlägg
    Låter fint för mig, om ni nu inte tar den fina krokiga vägen via Sjövik - Alafors ifrån Gråbo till Kungälv ;-), i så fall kan jag vänta vid kiosken i Alafors (150m hemifrån).

    Annars är det helt OK med Kungälv med, tappen vid Jordfallsbron t.ex.?
    Det är helt klart ett trevligt vägval. Vi skall ha med lite folk från spridda håll, så vi får hålla det öppet lite till och spika schemat under morgondagen.

    Jag finns på telefon nollsjutrenoll-tjugoåtta nollsex tjugoåtta om vi behöver synka mer "live".

    Med regnet piskandes horisontellt mot fönsterrutan här brevid mig så känns den soliga söndagen vääääldigt avlägsen... Men det är bara att bita ihop, skruva upp ZZ Top så att de överröstar smattret, och vänta på det goda.

  8. #18
    Ibland är jag mer långsam än annars... Det går naturligtvis alldeles utmärkt ifall du (oban) vill köra den fina vägen från Alafors till Gråbo och möta oss där kl 11.00 (fortfarande en preliminär tid).

    Det gäller förstås alla andra också. Ingen föranmälan behövs, men det kan vara praktiskt för den som är på väg men blir försenad, så att vi kan vänta.

  9. #19
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    Är helt ok det med, kan utan problem ta mig till Gråbo... synd bara på de norr ifrån som inte får chansen på den svängen..... fast vi kan ju ta den vägen ändå ;D
    Senast redigerat av oban den 2009-09-05 klockan 10:37.

  10. #20
    Citat Ursprungligen postat av oban Visa inlägg
    Är helt ok det med, kan utan problem ta mig till Gråbo...
    Det låter bra; det kanske blir lite smidigare om vi inte har några mellanlandningar där vi kan tappa bort folk. Skall vi bestämma så? Shell, Gråbo, 11.00.

    Jag är helt säker på att folket från Skövdetrakten är sugna på återbesök, och vi har många fina vägar att visa dem i trakterna du nämner. Ostsidan av Anten upp till Sollebrunn är alltid en höjdare. Blir det inte imorgon så blir det garanterat nästa gång.

Liknande ämnen

  1. Lördag 14/5
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-13, 09:30
  2. Lördag
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-11-06, 23:08
  3. Hojtur till Taxinge slott lördag den 4 september
    Av Danne i forum Träffar & Körningar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 19:15
  4. Lördag
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-16, 21:03
  5. Tur till Österbybruk på lördag 8/8
    Av Mats Liifv i forum Träffar & Körningar
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2009-08-09, 12:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •