Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Tipsa mig om GPS tack!

  1. #1
    Mc-Bosse
    Gäst

    Tipsa mig om GPS tack!

    Hej!

    En GPS till mig med ett minst sagt underutvecklat lokalsinne skulle vara på sin plats.
    Jag betalar inte mycket för en dylik utan vill ha en billig. Helst den billigaste... men kan tänka mig att betala aningen mer för att komma ett liten snäpp upp i prisbilden och därmed något extra typ större skärm eller något.

    Vill ha en GPS för att jag helt enkelt kan tycka att den kan vara till användning någongång när jag vill veta var jag är i geografin sittandes på Kawasakin och de är ju inte dyra numera. Jag är egentligen inte i något större behov av en dylik. Jag brukar ju hitta hem...

    www.netonnet.se har ju ett urval under "Navigation". Vad skulle ni rekommendera?

  2. #2
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Jag har en Garmin Nuvi 205 och är nöjd med den. Tror att du kan få en sådan under tusen lappen nu.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Här kan du hitta lite grundläggande fakta om GPS:er för MC-bruk. Tror inte att det finns så många billiga som uppfyller kraven på vattentäthet etc. En begagnad kanske kan vara en lösning?
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #4
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag använder en regnsäker, stöttålig och bensinspillesäker GPS som heter Garmin Zümo 550. Inte billig direkt men jag ville ha en jag kan råka drälla bensin på. Och att man ser allt i skärmen trots att solen lyser. Dessutom vill jag slippa dra av mig handskarna varje gång jag ska göra nåt på den. Till det krävs stora knappar och det har den. Finns säkert begagnade på Blocket eller nånstans.

    Nu finns livstidsuppdateringar till den för 1400:-, så länge man har den i bruk får man fria kartuppdateringar fyra gånger i året.

  5. #5
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Jag provade att sätta min Tomtom innan för tankväskans kartfodralet. Ingen god ide, Hörde inget och såg inget när solen lyste på. Skall man ha GPS på MC så skall det vara en som är avsedd för MC.

  6. #6
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Annars kan man klara sig rätt bra med den billigare analoga varianten, tror den kallas för "karta".
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  7. #7
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Annars kan man klara sig rätt bra med den billigare analoga varianten, tror den kallas för "karta".
    Den var bra.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  8. #8
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Annars kan man klara sig rätt bra med den billigare analoga varianten, tror den kallas för "karta".
    Den blir den varianten eller en för bil för ca: 1 000: -. Tänker inte lägga ner en förmögenhet på GPS och när det börjar gå upp mot 3 000: - backar jag. En för bil kan man ju kolla på när man stannar med mc:n om man är vilsen och se var man ska köra i förväg. Måste ju inte sitta och glo på den hela tiden.

    Ett cigguttag på mc:n och en billig bil-gps får det bli.

    Tack för tipsen.

  9. #9
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Citat Ursprungligen postat av Linnex Visa inlägg
    Jag provade att sätta min Tomtom innan för tankväskans kartfodralet. Ingen god ide, Hörde inget och såg inget när solen lyste på. Skall man ha GPS på MC så skall det vara en som är avsedd för MC.
    Helt riktigt, den till bil fungerar inte under plasten när jag provade heller så själv köpte jag min gps till hojen begagnad för 1500kr för snart två år sen (Garmin Quest) ångrar mig inte alls.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  10. #10
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Detta är en Quest 2, skillnade vet jag inte mellan denna och min men den går ju säkert att få för en peng som ligger nära det du hade tänkt spendera.

    http://www.blocket.se/malmo/MC_GPS_G...tm?ca=23_5&w=3
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

Liknande ämnen

  1. Snö tack
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-11-08, 10:33
  2. Custom bygge sidor/forum ? Tipsa ...
    Av LinusE i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-21, 16:47
  3. Vill tipsa om en gratis annonssajt!
    Av Annonstrollet i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-02-15, 19:09
  4. Tack och hej!
    Av rakarör i forum Off topic
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2012-12-11, 20:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •