Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Tipsa mig om GPS tack!

  1. #11
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Klippan Visa inlägg
    Detta är en Quest 2, skillnade vet jag inte mellan denna och min men den går ju säkert att få för en peng som ligger nära det du hade tänkt spendera.

    http://www.blocket.se/malmo/MC_GPS_G...tm?ca=23_5&w=3
    Jaha, se begagnat har jag inte ens tänkt på och kollat efter faktiskt. Jag får ta och luskolla blocket .se då!

    Tack!

  2. #12
    Jag köpte nyligen en Garmin Nuvi 500. Funkar fint till inte allt för avanderad körning, är vattentålig och med ett fäste för 40kr på ebay sitter den bra på hojen också.

    Kostade tidigare över 3000:- men i och med att en uppdaterad variant kommit rear Dustin ut dessa för 1700:-

    Värt att ta en titt på om du frågar mig!

    Länk: http://www.dustinhome.se/pd_5010196999.aspx
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  3. #13
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Har funderat. Om man har en GPS i fickan å kollar bara när man är tveksam. Funkar inte en billig bil GPS då ?
    Jan

  4. #14
    Mc-Bosse
    Gäst

    Köpt!

    Citat Ursprungligen postat av pewa Visa inlägg
    Jag köpte nyligen en Garmin Nuvi 500. Funkar fint till inte allt för avanderad körning, är vattentålig och med ett fäste för 40kr på ebay sitter den bra på hojen också.

    Kostade tidigare över 3000:- men i och med att en uppdaterad variant kommit rear Dustin ut dessa för 1700:-

    Värt att ta en titt på om du frågar mig!

    Länk: http://www.dustinhome.se/pd_5010196999.aspx
    Tack pewa!

    Eftersom jag velat och aldrig blivit färdig till att köpa en GPS så slog jag till nu. Den är köpt och är den inte till belåtenhet så skäller jag på vår Moderator...

  5. #15
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Har funderat. Om man har en GPS i fickan å kollar bara när man är tveksam. Funkar inte en billig bil GPS då ?
    Jo men har du pek skärm så blir det inte så bra att plocka upp och ner den från fickan, men sen har en gps för motorcykel andra funktioner som att lägga upp rutter hemma på datorn som man sen kan köra efter. Många spårar även där du har kört så du kan se på datorn när du kommer hem var det är du har kört, själv använder jag den sällan till att skriva in ett mål för att jag inte hittar dit utan bara för att lägga rundor att köra efter.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Tack pewa!

    Eftersom jag velat och aldrig blivit färdig till att köpa en GPS så slog jag till nu. Den är köpt och är den inte till belåtenhet så skäller jag på vår Moderator...
    Nå, hunnit testa den något?
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  7. #17
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Har funderat. Om man har en GPS i fickan å kollar bara när man är tveksam. Funkar inte en billig bil GPS då ?
    Det går utmärkt, jag gör så. Har även provat med sugkoppfästet som man sätter på rutan i bilen, satte den på tanken och den satt som berg. Har en nuvi 205 för bil men den har suttit på tanken i regnskurar också och funkar fortfarande.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  8. #18
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av pewa Visa inlägg
    Nå, hunnit testa den något?
    Jodå i bilen har jag använt den och den fungerar ypperligt tycker jag! Dock kan det bli lite konstiga vägar att köra om man väljer bort "Motorvägar" vilket enligt Garmin inte bara är motorvägar utan även vanliga 90-vägar typ Väg 23 men å andra sidan får man då köra på de mest konstiga vägar som man inte hade en aning om att de nådde målet.

    Styrfästet kommer på posten om några timmar så då ska jag testa den med hojen också. Utan att ha den igång när jag kört hojen har jag när jag stannat startat den och lagt in vissa ställen för att lätt hitta dit igen. Garmin Nuvi 510 har så man kan koppla röstintruktionerna via bluetooth till en hjälm med bluetooth. Denna 500 har inte detta men det ska väl gå bra att titta på skärmen när man kör. Instruktionerna kommer ju långt i förväg även på skärmen.

    För 1 700: - tycker jag att jag gjort ett klipp!

    Se även: http://www.hojen.nu/forum/showpost.p...18&postcount=5

    Tack för tipset än en gång!
    Senast redigerat av Mc-Bosse den 2009-09-08 klockan 14:59.

  9. #19
    Mc-Bosse
    Gäst
    Det går utmärkt, jag gör så. Har även provat med sugkoppfästet som man sätter på rutan i bilen, satte den på tanken och den satt som berg.
    Varför har jag inte tänkt på det? Ibland är senil-light högst närvarande i min skalle...

Liknande ämnen

  1. Snö tack
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-11-08, 10:33
  2. Custom bygge sidor/forum ? Tipsa ...
    Av LinusE i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-21, 16:47
  3. Vill tipsa om en gratis annonssajt!
    Av Annonstrollet i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-02-15, 19:09
  4. Tack och hej!
    Av rakarör i forum Off topic
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2012-12-11, 20:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •