Sidan 98 av 180 FörstaFörsta ... 488896979899100108148 ... SistaSista
Resultat 971 till 980 av 1799

Ämne: Vilka tar mc-kort nu??

  1. #971
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Mora
    Inlägg
    20
    Hej hopp!

    Håller oxå på att ta kort! Men just nu känns det lite surt... Har tagit några lektioner, risk 1an och risk 2an avklarade, teorin fixad för ett par veckor sedan -- och så får jag ingen uppkörningstid!!!! SUCK. Den sista dagen för uppkörning är i morgon, och då är det 7 st som kör upp - och jag är ensam kvar i stan utan tid! För att de har en jäkla dum regel att 7 är max/uppköringsdag, eller nåt. Så då får jag alltså vänta till i maj..... Känns för j-ligt.

    Men men -- får väl övningsglida omkring på min underbara Intruder de sista veckorna som är kvar, och sen satsa gärnet i maj då!

  2. #972
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    Citat Ursprungligen postat av Nenna75 Visa inlägg
    Hej hopp!

    Håller oxå på att ta kort! Men just nu känns det lite surt... Har tagit några lektioner, risk 1an och risk 2an avklarade, teorin fixad för ett par veckor sedan -- och så får jag ingen uppkörningstid!!!! SUCK. Den sista dagen för uppkörning är i morgon, och då är det 7 st som kör upp - och jag är ensam kvar i stan utan tid! För att de har en jäkla dum regel att 7 är max/uppköringsdag, eller nåt. Så då får jag alltså vänta till i maj..... Känns för j-ligt.

    Men men -- får väl övningsglida omkring på min underbara Intruder de sista veckorna som är kvar, och sen satsa gärnet i maj då!
    Surt! Det är ju ändå en del säsong kvar. Tja det beror kanske lite på var man bor, men de flesta håller nog ut ett tag till iaf. Har du kollat om du kan få någon tid längre söderöver?
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  3. #973
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Mora
    Inlägg
    20
    Jättesurt....! Har kollat uppkörning på ett par andra ställen, men det blir så jäkla mekkigt att
    1. Hitta någon lånehoj att köra upp på (min glidare lämpar sig inte så bra...)
    2. Ta den på släp och dra någonstans där man knappt hittar/aldrig vart....

    Men på gårdagens uppkörning så var det 3 som kuggade sig, så FÖRHOPPNINGSVIS så lägger de in en till tid nu då, och då kan jag vara med! *hoppas, hoppas!!*

  4. #974
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    12
    Sådär ja, nu får man ut och övningsköra på egen hand =).
    Har nyss kommit hem från uppkörningen och det gick bra. Var nervös och det gick lite knackigt på krypkörningen, men fick köra om och då gick det bättre.

    Trodde aldrig att jag skulle klara det iår, började med riskettan 13/7 och hade inte kört alls innan.
    2½ månad, 14 körlektioner och 18500:- senare var det klart. Är otrolig glad nu, men kändes mer lättad än glad direkt efteråt.

    Nu är det roliga kvar, dvs leta hoj och även skydd, kläder såklart =).

    Lycka till alla som kämpar på!!!

  5. #975
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    Citat Ursprungligen postat av Nenna75 Visa inlägg
    ...Men på gårdagens uppkörning så var det 3 som kuggade sig, så FÖRHOPPNINGSVIS så lägger de in en till tid nu då, och då kan jag vara med! *hoppas, hoppas!!*
    Fått någon tid? (Håller alla tummar jag har)
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  6. #976
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    Citat Ursprungligen postat av glennevert Visa inlägg
    Sådär ja, nu får man ut och övningsköra på egen hand =).
    Har nyss kommit hem från uppkörningen och det gick bra. Var nervös och det gick lite knackigt på krypkörningen, men fick köra om och då gick det bättre.

    Trodde aldrig att jag skulle klara det iår, började med riskettan 13/7 och hade inte kört alls innan.
    2½ månad, 14 körlektioner och 18500:- senare var det klart. Är otrolig glad nu, men kändes mer lättad än glad direkt efteråt.

    Nu är det roliga kvar, dvs leta hoj och även skydd, kläder såklart =).

    Lycka till alla som kämpar på!!!
    Superdupergrattis!!
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  7. #977
    Medlem freddemannens avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    177
    Citat Ursprungligen postat av glennevert Visa inlägg
    Sådär ja, nu får man ut och övningsköra på egen hand =).
    Har nyss kommit hem från uppkörningen och det gick bra. Var nervös och det gick lite knackigt på krypkörningen, men fick köra om och då gick det bättre.

    Trodde aldrig att jag skulle klara det iår, började med riskettan 13/7 och hade inte kört alls innan.
    2½ månad, 14 körlektioner och 18500:- senare var det klart. Är otrolig glad nu, men kändes mer lättad än glad direkt efteråt.

    Nu är det roliga kvar, dvs leta hoj och även skydd, kläder såklart =).

    Lycka till alla som kämpar på!!!
    Stort grattis!!

  8. #978
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Grattis!!!

  9. #979
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Mora
    Inlägg
    20
    Citat Ursprungligen postat av Phaedre Visa inlägg
    Fått någon tid? (Håller alla tummar jag har)
    Nääääeee....inte hört NÅT än, tyvärr.... Men inte gett upp hoppet än - inbillar mig att körskolan kommer att ringa den här veckan och säga att "Du får köra upp nu!"

  10. #980
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    mölndal
    Inlägg
    11
    jaha då fick man äntligen kortet idag! jippie.håll på att göra bort mig i trafikdelen men det kom jag på i sista sekund."håll på att blåsa förbi en flaggvakt med rödflagg"

Liknande ämnen

  1. Ny på det här. Vilka mc-glasögon?
    Av Iceman7 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-06-04, 16:23
  2. Vilka allvädershandskar?
    Av Mymlan i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:05
  3. Vilka event ?
    Av pentti01 i forum Off topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 03:00
  4. A1 kort, vilka kurser MÅSTE man gå?
    Av Dannne11 i forum MC-kort
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-25, 10:48
  5. Vilka kör ännu?
    Av Jonas i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •